[Viktig!] Error: no error

Status
Stengt for ytterligere svar.
D

Deleted member 91

Gjest
#43
@Nicholas, slutt å være en shitkid. Spillegal betyr for mye for meg til at du bare kan pisse ukritisk over alt sammen. Du har skrevet fire innlegg hittil i år, to i januar, ett i februar, ett i mars. Har du tenkt å plutselig være en del av forumet nå som nyheten slapp, så har du å være mer konstruktiv.
Dette forresten. Det er ganske friskt å ta linja om at buhu jeg bare bryr meg så mye om forumet, når dere ikke engang gidder å informere de 10 aktive medlemmene om hva som skjer. Du trenger ikke bli en pissy liten bitch bare fordi du blir calla ut på de ræva avgjørelsene deres.

Orker sjeldent å lese innlegga dine så har ingen digs om aktiviteten din, soz
 
#44
Men altså, helt alvorlig, hvorfor slår ei side med aktiv spilldel og genereltforum av typen SG anno 2007 seg sammen med et forum med laber spilldel og totalt ugjennomtrengelig generelldel?
Helt alvorlig, så er det som vi har sagt tidligere, å lage et norsk spillsamfunn som ikke er styrt av mediehus, reklamer og andre store aktører.

Husk at den ugjennomtrengelige gennerelldelen kan holdes skjult for alle andre enn de som trenger tilgangen.
Ingen trenger å slette innlegg, alt går som før.

Men er litt opp til dere å være åpne for nye muligheter også.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#45
Altså, for å kime inn litt her så er det vanskelig å være åpen for nye ideer når det blir kasta i ansiktet ditt. Intensjonen er kanskje god, men det er altfor mye løst og ingenting fast.
 
#46
Altså, for å kime inn litt her så er det vanskelig å være åpen for nye ideer når det blir kasta i ansiktet ditt. Intensjonen er kanskje god, men det er altfor mye løst og ingenting fast.
Noe konkret du lurer på? Så kan jeg se om jeg klarer å svare på det.

Dette er ikke et vanlig forum. Det var det en gang i tida, mens nå er det mer en slags facebook for gjengen her inne hvor vi prater og poster drit som er ment for de som er her inne og de få som gjør seg fortjent til det.
Aktiviteten har kanskje dabbet litt av, men samtidig så er den ikke borte.
Men ja. Det er no drit.
Husk at spillegal er åpent for alle som vil registrere seg, så er jo ikke totalt lukket som en facebook gruppe for bare denne gjengen?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#47
Helt alvorlig, så er det som vi har sagt tidligere, å lage et norsk spillsamfunn som ikke er styrt av mediehus, reklamer og andre store aktører.
Hvilket spillsamfunn et det du snakker om? Har du tatt feil av SG og noe annet? Er det fordi navnet er kult?
 

demake

Seksuelt godteri
#48
Men er litt opp til dere å være åpne for nye muligheter også.
Nei. Du kan kjøsse meg.
Jeg har ikke kasta vekk tiden min på å høste brofists på SG for at du skal komme dragende med dette
6963C2F1-7FF4-4B8D-94E5-46B2445DBC2E.jpeg

Og bare he he være åpne for nye ideer.

Nei. Hadde jeg ville være medlem på det shitty forumet ditt hadde jeg regga meg der. Er jeg regga der? Nei. Og ikke skal jeg det heller.
 

Vedlegg

Shinra85

Spillegals effort emo
#49
Noe konkret du lurer på? Så kan jeg se om jeg klarer å svare på det.
Jeg vil bare ha informasjon om hva som egentlig skjer. Som poengtert ofte av mange så er det folk som ser på detta som et hjem vekke fra hjemmet istedet for et spillforum. Jeg har vært her i 8 år og er vel et av de ferskeste medlemmene. Detta har vært et fristed der jeg har klagd over kona, lufta alle problemer og alle gleder med mennesker som er blitt en særegen, dysfunksjonell familie.

Det gjelder også Thomas og Filip, og jeg skjønner jævlig godt at folk føler seg svikta. "Dere er familien, men jeg solgte huset uten å si noe til noen, måtte dekke pokergjelda". Alt er gjort jævla lite kosher
 

demake

Seksuelt godteri
#50
Hva er kjappeste og enkleste måten å slette alle innlegga sine på? Jeg bare brenner hele dritten ned til grunnen og salter jorden etter meg nå.
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#51
men det er altfor mye løst og ingenting fast.
Bingo, derfor en tråd som kan ta imot spørsmål. Ingenting er sagt om hvordan, for det er ikke satt i stein på noen som helst måte. Ingenting er sagt om at Generelt plutselig blir åpent for alle og enhver, det er en løs antakelse dere bare har løpt avgårde med. Det er formidlet på en elendig måte, men ikke faen om noen skal påstå at jeg ikke bryr meg. Jeg vil da heller ikke at hvem som helst skal få innblikk i våre ytterst personlige innlegg over så mange år, det er like mye fristed for meg som for dere.

Jeg vil ikke at dere skal gi meg penger for å drifte det videre, jeg vil at noen andre skal drifte.

Merk: ingenting er sagt om når (veldig lenge til) eller hvordan (fordi det vet vi ikke enda, men på best mulig måte slik at Spillegal kan fortsette å være et sted også jeg ønsker å fortsette å være). Derfor tråd som ber om spørsmål så ting kan oppklares. Jeg ser at dette ble elendig formidlet, men nå er det også dratt konklusjoner ut av løse lufta.

Jeg kommer til å legge meg nå, og så gir vi det et nytt forsøk i morgen. Jeg skal forklare litt bedre hva og hvorfor og så kan vi prate litt mer fornuftig om dette her og hva vi gjør. Jeg har hatt en lang prat med @Agradula nå, han får fylle inn hvis han gidder.


EDIT: jeg stenger ikke denne tråden nå, men lager ny tråd i morgen så prøver jeg å starte litt forfra og inkludere alle bedre.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#52
Kan fylle inn mer etter den nye posten i morgen.

Men om drifting da.
Er det noen på forumet her i dag som kunne vært interessert i å drifte forumet? Jeg vet da faen hvordan man gjør det, men det var en ting jeg glemte å si til buggz i stad. Og det var følgende.

En av grunnene til at det føles sårt er at nå har forumet liksom vært eid og styrt av forulet. Eller. Det har ihvertfall føltes sånn på den måten at de som eier forumet har vært aktive lenge og begge to skjønner greia med hvorfor og hvordan forumet er.
Skjønner at buggz vil at noen andre skal drifte for det er slitsomt sikkert? Det tar tid også? Også glemmer man ting og backups og gammel software og alt det der er sikkert igså kjipe ting å fikse. Særlig hvis noe går til helvete.
Men er det noen som vet hvordan?
Buggz må gjerne gi noe informasjon om hva selve driftinga koster per i dag.
Kan jo hende det er mulig at noen her klarer det? Vet ikke jeg.
Men må legge meg az. Selv om dette tærer på nattesøvnen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#54
Altså, så det er sagt så skjønner jeg veldig godt at du er lei. Jeg skjønner at du føler deg misforstått, men ingen har sagt du ikke bryr deg om SG. Alle VEIT at du gjør det med alt du har lagt i det.

Ting kunne kanskje vært en smule annerledes om det for x antall uker siden hadde kommet noe a la "Detta er sært, men et annet forum vil føkkings KJØPE SG, og helt ærlig så synes jeg ikke det er så himla teit pga X, Y og Z."

For meg så gnisser det I tannhjula å få beskjed om å være åpen for forandring når man får oppsigelsespapira I henda, for det det er sånn det føles. Det er ikke lengre et tettknytt forum når en sånn ting blir gjort bak lukka dører for sånn ting alltid har vært med denna gjengen med misfits er at man har snakka med hverandre om sånt
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#55
Mange har klagd over at SG er døende og lola over vi som fortsatt gidder å poste, men dette er ryggraden vår og det er her vår felles historie, internreferanser og gjensidig forpliktende lojalitet er, og den har tatt 15 år å bygge opp. Når man stoler på folk er det ikke vanskelig å bestille Gjulebord til 20 personer i mitt navn. Jeg satt likevel og var smånervøs for at de ville kreve hele summen fra meg og jeg måtte ta betalt fra hver enkelt. Hvis det er åpent for en masse folk man ikke kjenner og/eller bare har Discord å avtale det på, uten poll og skriftlige bindende påmeldinger, spørs det om jeg vil ta sjansen.

Den eneste løsninga slik jeg ser det er å stenge Generelt for medlemmer fra det andre forumet. Alternativt vil de fleste faste medlemmene slette kontoene sine, basen blir bortimot verdiløs, og så får vi se hvor lenge vi klarer å holde vår felles historie gående på Discord.

Og, som nevnt over, er det etter alt vi har vært igjennom sammen og utlevert om oss selv for å bygge en familie på nett ganske smålig å ikke være åpen om kostnadene. Vi er voksne mennesker i jobb, vi kunne løst dette med en abonnementsordning og noen som ville ta på seg det tekniske.
 
Sist redigert:
#56
Forslag: Hva om generelt-delen låses og er søkbar kun for "gamle" SG, på samme måte som det gamle Sexbomb-forumet ble i sin tid? "Nye, inkluderende spillegal mk.II" Så kan vi se an feelingen om vi vil fortsette å dele på samme måte med de nye, uten å la de søke i grumset vårt.

Alternativ to er vel å ha en "invite only" generelt-del, som før Sexbomb ble låst, men det føles jo ganske elitistisk og eksluderende.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#57
Stiller meg bak det, tror det ville være beste løsning på dette. En slags lukka "Spillegal's Generelt", så kan man jo se det an over tid?

Jeg tenker jo det kunne være positivt med en felles spilldel! Kunne. Jeg er veldig glad i Spillegals spilldel fordi det er noen få som poster utrolig bra sammenfatninger av spill jeg nok ellers hadde gått helt glipp av (all ære til dem). Faren er at det går tilbake til Nintendoforumet-nivå med bare opplistningstråder og konsollkrig. På det punktet har jeg vel ikke så mye stemmerett siden jeg selv ikke er så flink til å poste der, men kunne være interessant å høre hva de mer aktive posterene tenker om det? Yetipants, Thomas, Thinaran, Lodin osv.?

Mer generelt håper jeg iallfall forumet fortsetter i en eller annen form, mest fordi jeg ikke vil være på noen Discord :p Tenker man må respektere at Buggz vil gi seg, men dette kommer vitterlig veldig bardus på, da.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#58
Fordi det er jo generelt-delen det handler om. Jeg er likegyldig til hva spilldelen angår, og jeg bruker den mest som en braindump når jeg får et innfall av autisme over et spesifikt spill. Generelt derimot er jo der jeg kommer for å logge livshistorien min og sanke brofists av en gjeng jeg har kjent siden da jeg hadde kanin og ballong-avatar .Husker ikke når det var. Jeg tror jeg joina for å spørre om råd til oppgradering i forkant av unreal tournament ellerno men så var jeg ikke integrert nok til å bry meg om å få flytta over poastene under no flytting.

Det er klart jeg får noia da jeg leser innlegget til Buggz og førsteinntrykket er at jeg nå ikke har et sted å høste fists når jeg får bachelorgraden som jeg har teasa i så mange år nå. Hvis det aldri var aktuelt å åpne opp generelt så er jo det fint, og jeg ser greia at SG støver ned i det siste, at noen må stå for vedlikehold og det økonomiske, men det er så astronomisk uaktuelt at generelt skal forsvinne eller stå i fare for å slås sammen med noe som helst. Dere så jo hvor usikre folk blei da venninna mi fikk gå forbi køen for å poaste om det flomgreiene.
 

ganon

The Boshy
#59
Anbefaler skeptikerne til å myse innom spillforumet.no. Det er et langt mindre forum enn SG og det ser ut til at det er ca fem personer som er aktive i generelt delen der så det blir ikke noen revolusjon akkurat. Aktivitetsmessig kan det kanskje sammenlignes med at de som hoppet over på Discord kommer tilbake *vink vink nudge nudge*
Jeg vil holde generelt delen slik den er nå, og heller ha de samme forutsetningene for de nye medlemmene som alle andre når gjelder innsyn, poste 20 innlegg i spilldelen før de ser generelt delen.
Spilldiskusjondelen virker også helt kurant, men heller ikke der er det mange innleggene så jeg tror ikke vi vil se noen stor forandring.
 

Terje

mostly harmless
#60
Enig der. Den lille tilførselen av spillrelevante innlegg tror jeg bare er bra for oss. Jeg er og enig i at vi holder den delen av generelt som er vår for oss selv. Men det er nok av tråder i den som helt greit kan være tilgjengelig for alle; musikk og filmdelen, show and tell og slikt. Foreslår at mye av dette kan flyttes ut av vår egen lukkede generelt isåfall. Så tror jeg ikke dette blir verdens undergang i det hele tatt.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.