[PC] Escape from Tarkov

ganon

The Boshy
tarkov.jpg

Dette er et av de mest populære spillene for tiden, og selv om det fortsatt er i beta kan det trygt anbefales hvis du har noen likesinnede å spille sammen med. Det trengs strengt tatt ikke, men opplevelsen blir ca ti ganger bedre om man er et lag. Jeg, Buggz og en annen kompis har spilt sammen de siste dagene og storkost oss. Det er en blanding av Operation Flashpoint/ARMA og DayZ/H1Z1. Det er veldig simulerings i alt av gameplay, og episk l00t er hva man higer etter. Hvis du vil se mer av hva det går i så stikk innom Twitch hvor det blir spilt av sånn ca alle.
Det er en bratt lærekurve, spillet forteller deg langt fra nok til at man kan lykkes på egenhånd, så jeg vil anbefale å se noen tutorial videoer eller noe før du kaster deg online (noe jeg gjorde og fikk selvfølgelig deng, uten å vite hva som foregikk)
Kart er også noe som er kjekt å ha, men som du må fikse på egenhånd. Vil anbefale multiskjerm om du har mulighet, eller gjøre som meg, ha det på telefonen.

Spillet kan anskaffes her: https://www.escapefromtarkov.com/

ganon

The Boshy
Spilte noen runder solo og noen med Buggz i går kveld, og det ble blod, tårer og glede om hverandre. Her er en video som viser hva man er ute etter når man spiller Tarkov:

Det å ha en plan, oppleve at nevnte plan går til helvete, finne på noe i farta for så å karre seg ut på mirakuløst vis, men vel fremme gamble alt i siste sekund på enda mer l00t istedet for å stikke av er hva dette spillet handler om.
Under kan man se det første solo spillet mitt med hovedfiguren i går.

Inkedwoods_LI (2).jpg

Jeg startet oppe ved Outskirts og kunne velge mellom UN roadblock og West Border for å komme meg ut. West Border området har jeg tidligere hatt uflaks rundt så jeg bestemte meg tidlig for å for UN veien. I starten var jeg mest opptatt av å ikke få for mye oppmerksomhet, så jeg gikk en omvei rundt Scav house hvor det alltids er mennesker og AIer. Det gikk fint til jeg kom bort til 1 hvor jeg hørte noen løpe mot meg. Jeg kastet meg prone, og tre sekunder senere løper det en kar over hodet mitt på mot Scope shack. Jeg kastet meg rundt og opp i knestående og ga han tre skudd i ryggen før jeg kastet meg ned igjen. Det er et ganske åpent område og en av de fatale feilene mange gjør i spillet er å kaste seg over byttet sitt for å så bli skutt.
2. Jeg har sneket meg rundt Scope shack og skal til å prøve meg på l00tings, men blir skutt i armen! Får panikk, som man burde når man blir skutt på i skauen, og løper sikksakk til jeg får kastet meg i le. Heldigvis hadde spilleren jeg knertet tidligere både førstehjelpskrin, bandasjer og smertestillende piller.

3. Jeg lapper meg sammen og sniker meg bort til et telt hvor jeg får tak i en vannflaske og diverse småplukk. Jeg prøver å komme meg opp til Sneaky, men en kule flyr over hodet mitt og jeg bytter kurs.

4. Helt på tuppen på stranda er det en flytebrygge med en våpenkasse. Det er nok det mest åpne stedet i hele Tarkov og man må være ganske blåst for å spasere bort til den. Meg de neste sekundene:

giphy.gif

Jeg fikk med meg noen kuler og våpenmods, men bæsjen traff ikke vifta før jeg kom meg ut i skogen igjen.

5. Jeg ser en AI, men han skyter først, og jeg får panikk igjen og løper ned til en stein og begynner å høre flere stemmen. Av en eller annen grunn får jeg ikke byttet magasin på våpenet mitt og jeg romsterer inne i menyen mens jeg blør og SS alt går til faen. Heldigvis finner jeg ut at jeg ikke er kjent med den type magasin som er i våpenet og da må man "inspect" gun, se på mods, finne magasin "examine" nevnte magasin, hoppe ut av meny for så å bytte magasin! Heldigvis klarte jeg det for det kom tre stykker raskt etter hverandre med dårlige intensjoner som fikk smake bly.

6. Nå er jeg overlesset av stæsj, venstre arm er knust, og det samme er høyre fot. Jeg drikker siste rest av vannflasken og setter kurs mot utgangen. Det går litt tregt å hinke bortover så jeg knasker en pille og begynner å løpe, men pillene er visst ikke reseptbelagte for figuren min skriker som en stukken gris når jeg tvinger han til å jogge bortover. Det er ikke heldig når det åpent terreng så jeg tar det rolig en stund. Her gjør jeg en generalfeil da jeg ser en kar l00te noen ute i det åpne terrenget. Jeg plasserer et nytt hull i hodet hans og gjør det jeg absolutt ikke skal, løper bort for å se hva han har av l00t. I det jeg stanser blir det endelig min tur til å få en kule i panna, og snipp snapp snute så var det raidet ute.

Topp