Everquest II

Jeg har drivi å surra rundt på nettet for å finne et MMORPG spill jeg vil starte på. Og da tenker jeg på et av di nye som kommer fremmover nå.

Di eneste alternativene for meg synes jeg var World Of Warcraft og Everquest II.

Men tror jeg kommer til å glemme World Of Warcraft da jeg synes grafikken ser veldig tegnefilm aktig ut. Noe jeg så absolutt ikke liker. Everquest II ser ekstremt overleget ut på den fronten der.

Men bra grafikk hjelper lite om selve spillet suger. Men jeg tviler sterkt på at at dem kommer til å tilate at det skjer med dette spillet. Everquest 1 er tros alt rimeli stort i forhold til mye andre MMORPG spill....

Her vil jeg at vi kun skal snakke om Everquest II og ikke andre MMORPG spill. Det er andre topic's for akkurat det.

Tipper EQ2 kommer til å suge,

trodde Acherons Call beviste at det ikke var noe lurt å lage en toer av et MMORPG jeg.
Lage en konkurent til sitt eget spill. Smart. :rulleøyne:

Det gjenstår å se....spillet ser ivertfall veldig pent ut da. Har sett en drøss med filmklipp og diverse bilder av det.

Etter å ha surra med Horizons så trenger jeg et skikkelig MMORPG spill...er jo WOW eventuelt om ikke EQ2 leverer som det skal.

Uansett spennans blir det! :D

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@30.08.2004, 17.07
Det gjenstår å se....spillet ser ivertfall veldig pent ut da. Har sett en drøss med filmklipp og diverse bilder av det.

Etter å ha surra med Horizons så trenger jeg et skikkelig MMORPG spill...er jo WOW eventuelt om ikke EQ2 leverer som det skal.

Uansett spennans blir det!  :D
95529​

Du gjør deg selv tjent med å ikke "vente" på spill :)

Og Horizons har jeg ikke spillt men hører at de har det beste crafte-systemet
av noe mmorpg akkurat nå. Men at det ble sluppet litt for tidlig og at det enda
har mange barnesykdommer. Prøv noen andre spill MMORPG spill. Er mange som har
15 dagers trials atm. prøv mmorpg.com

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@22.08.2004, 21.15
Men tror jeg kommer til å glemme World Of Warcraft da jeg synes grafikken ser veldig tegnefilm aktig ut. Noe jeg så absolutt ikke liker.
91634​
Kom igjen da. Grafikken til WoW har en mye bedre og mer artistisk grafikkstil, som gjør at verdenen får en bra atmosfære. EQ2 prøver å være så realistisk som mulig og det blir bare kjedelig etter min mening.

Det er selvfølgelig opp til hver enkelt, men jeg synes det blir for dumt å droppe WoW pga "tegnefilm" grafikk.

Når det gjelder EQ2 så kommer jeg sannsynligvis ikke til å kjøpe det, men jeg skal absolutt sjekke det ut på en eventuell open beta/free trial eller noe.

Opprinnelig skrevet av thagen+01.09.2004, 15.21-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@22.08.2004, 21.15
Men tror jeg kommer til å glemme World Of Warcraft da jeg synes grafikken ser veldig tegnefilm aktig ut. Noe jeg så absolutt ikke liker.
91634​
Kom igjen da. Grafikken til WoW har en mye bedre og mer artistisk grafikkstil, som gjør at verdenen får en bra atmosfære. EQ2 prøver å være så realistisk som mulig og det blir bare kjedelig etter min mening.

Det er selvfølgelig opp til hver enkelt, men jeg synes det blir for dumt å droppe WoW pga "tegnefilm" grafikk.

Når det gjelder EQ2 så kommer jeg sannsynligvis ikke til å kjøpe det, men jeg skal absolutt sjekke det ut på en eventuell open beta/free trial eller noe.
96542​
[/b]
Nja...liker mere "realistisk" grafikk jeg da.. Men det hjelper selvf ikke noe om spillet ser veldig bra ut om det suger... Jeg må nesten se begge spilla i action og så vurdere da.

Men EQ2 imponerer bare mere å mere mens WOW ikke gjør det. Smak å behag selvf... Di klippa jeg har sett av WOW så er landskapa veldig bra mens monstra jeg har sett ikke er så spennans..foreksempel den dinosauren dem slos mot...som står å hopper å ser helt mongo ut..Og grafikken inne i noen dungeons ser ut som et platform spill på syre tripp..

MEN...jeg har ikke sett noen av spille "live" så det blir spennans å se hvem som blir best. Men etter å ha lest url det forrige innleget mitt så blir jeg bare enda mere EQ2 fan...

Opprinnelig skrevet av @zura@17.09.2004, 19.41
har fått testa ut everquest 2 littegranne på betan nå, og er et spill jeg absolutt kommer til å kjøpe :D  :tommelopp: er hekta allerede
103841​

Ohhhh! Me want to be you! Hehe! Bra å høre at det er bra da! Og ikke minst at det er andre som har fått øya opp for det spillet her!

Tror dette kommer til å bli et utrolig bra spill for dem som liker MMORPG!

Noen som vet om det vil koste å spille online?

Opprinnelig skrevet av thagen@01.09.2004, 15.21
96542​
Så enig så enig! For meg vil spill med klare artistiske visjoner alltid være mer appelerende enn spill som forsøker å emulere virkeligheten. WoW skaper en drømmeverden i kjent blizzard stil og har absolutt det jeg ser etter i et eventyrspill, MMORPG eller ikke.

Opprinnelig skrevet av GombaC+17.09.2004, 21.10-->
<!--QuoteBegin-thagen
@01.09.2004, 15.21
96542​
Så enig så enig! For meg vil spill med klare artistiske visjoner alltid være mer appelerende enn spill som forsøker å emulere virkeligheten. WoW skaper en drømmeverden i kjent blizzard stil og har absolutt det jeg ser etter i et eventyrspill, MMORPG eller ikke.
103902​
[/b]
Men for å like WOW så må du like stilen som Warcraft spilla har. Noe jeg ivertfall ikke har.Smaken er som baken...delt i to :ler:

Sant nok det du sier alt er smak og behag. Vittig sammentreff, leste nettopp et intervju med en Blizzard pamp hvor han forklarer deres tanker rundt grafikk stil:

Eurogamer: In artistic terms you've said that you wanted a game that was cartoony because it's more fun to create, brighter, and the characters are more dynamic - would you say that pretty typical of your attitude to your games in general?

Chris Sigaty: Yeah, I think we're definitely more... Blizzard kind of follows the path of being more stylistic than realistic. I'm not an artist, but I personally prefer that, because I like the environment of it, it puts me into... [Suddenly smiles] There was this great post - this is horrible, I don't want to mention any other game, but - there was this other MMO, and it showed, I think it was a post in one of the forums or something, and it was a link to these two different pictures. One was these guys on a raft down a river, and it was a real picture, and it said 'realistic' underneath it, and it was like these guys in German lederhosen pushing a little raft down the river and it was super-realistic; and they had another picture that was like an older picture of these guys on this raft and waves were coming over and it was a drawing, but they're out there and they're fighting the waves, and it was a very stylised artistic painting, but that's kind of what we're trying to capture. It's not more lifelike but it has more epicness to it and it has a certain style and flavour that I don't think you get with the super high-poly. You always want to push technology, but we haven't stressed technology on the graphics side over style. And we always try and meet requirements that are reasonable for as many users as we can, as we do want to try and support the lower-end systems.

Er grafikk hore selv og jeg elsker grafikken i eq 2 men Blizzard er eksperter i å skape så god stemning med så lite.

Opprinnelig skrevet av Erikpc@19.09.2004, 19.25
Hvor kan man laste ned EQ2 beta?
104915​

Du må søke om det på siden dems. Men dem tar ikke inn flere nå. Er jo heller ikke så vits når hele spillet kommer nå snart.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Æh. Dette skal jeg holde meg svært langt unna. SOE har elendig rykte, og Everquest er jo selve standarden på et middelmådig MMORPG. Dessuten ser grafikken helt ødelagt ut.