Everquest2 beta ?

#1
Er det mange her som spiller eq2 beta ?

Kunne tenke meg å blir kjent med noen ,evt. ha noen faste å spille med.
Også lurte jeg på om det fantes noen rene norske eq2 guilds enda ?.
Hvis ikke, vil jeg lodde interessen rundt det å starte et.

Jeg spiller for tiden "Liandrin", lvl 12 cleric/lvl 11 artisan på Beta2 server.

/mvh
 
#3
Har allerede forhånds bestilt jeg. Fikk denne bonus plata for noen uker siden. Ikke så mye spennans på den akkurat. Kan sette sammens litt av figuren du vil være da. Og så får du noen spesiele boots som ikke andre kan få tak i :p

Spillet kommer nok til å kreve mye, det ble skrevet at dem har laget spillet slik at pr i dag så kan du IKKE kjøre spillet på maks. Dette pga at om ca 1år når maskinene er blitt mye kraftigere så ser spillet kanon bra ut og spillet ser ikke gammelt å tregt ut.

Men vi kommer nok til å ha rimelig rå grafikk pr i dag forde tror jeg nok!

Gleder meg VELDIG til det spillet her, det er det eneste som står i hodet mitt.

Er vel ca 6 uker til det kommer nå... :ler:
 
#4
_LarZen_ hvor forhåndsbestilte du fra ?

Finner bare SOE sin online shop, som krever outrageous shipping kostnader, og 4-6 uker levering. Vil jo bli en formue i toll også.

Har spilt i litt over en måned nå, og synes det er meget underholdende.
Kjører bare 40% grafikk, men ser fortsatt mycke lekkert ut !.

Satse på en seriøs pc oppgradering før det lanseres. Vil tro det kommer før jul, selv om det da vil lanseres med en del issues (ikke så ille som SWG). Uansett, jeg skal hvertfall spille det :)

Darkstorm: Det krever sitt. 1GB ram er et must hvertfall. Ellers 2ghz, 128mb + skjermkort.
Skal man kjøre nærmere 100% grafikk, må man ha 3000+ og x800xt eller 6800.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Zerragon@14.10.2004, 14.56
_LarZen_ hvor forhåndsbestilte du fra ?

Finner bare SOE sin online shop, som krever outrageous shipping kostnader, og 4-6 uker levering. Vil jo bli en formue i toll også.

Har spilt i litt over en måned nå, og synes det er meget underholdende.
Kjører bare 40% grafikk, men ser fortsatt mycke lekkert ut !.

Satse på en seriøs pc oppgradering før det lanseres. Vil tro det kommer før jul, selv om det da vil lanseres med en del issues (ikke så ille som SWG). Uansett, jeg skal hvertfall spille det :)

Darkstorm: Det krever sitt. 1GB ram er et must hvertfall. Ellers 2ghz, 128mb + skjermkort.
Skal man kjøre nærmere 100% grafikk, må man ha 3000+ og x800xt eller 6800.
116731​
Det er kun spiderman som selger denne paken i hele Norge vistnok.

Sjekk her du! :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Opprinnelig skrevet av Zerragon@14.10.2004, 15.56
Det krever sitt. 1GB ram er et must hvertfall. Ellers 2ghz, 128mb + skjermkort.
Skal man kjøre nærmere 100% grafikk, må man ha 3000+ og x800xt eller 6800.
Herre Jesus Kristus. Er det orangutanger som har programmert greiene, eller...? Med de systemkravene skal det steike meg se et par hundre ganger bedre ut enn dette. :p
 
#7
Takk for tipset _LarZen_.
Forhåndsbestiller nå.

Herre Jesus Kristus. Er det orangutanger som har programmert greiene, eller...? Med de systemkravene skal det steike meg se et par hundre ganger bedre ut enn dette.
Hehe, endel optimaliseringer i grafikk motoren deres gjenstår nok før release. Men grafikken, etter mine øyne, er den suverent beste jeg har sett i online spill frem til dags dato. Bildet du linket til var dårlig. Vent til du får se dungeons og spell effects, og ikke minst vanneffektene :)

I går kom det Player run shops. Et must, bortsett fra at man må være online da !. SOE vil indirekte sett være en pådriver for Ekstremt mye unødvendig Watt forbruk verden over ;), når alle lar maskinene sine stå på om natten for å selge sine items.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Zerragon@14.10.2004, 14.56
_LarZen_ hvor forhåndsbestilte du fra ?

Finner bare SOE sin online shop, som krever outrageous shipping kostnader, og 4-6 uker levering. Vil jo bli en formue i toll også.

Har spilt i litt over en måned nå, og synes det er meget underholdende.
Kjører bare 40% grafikk, men ser fortsatt mycke lekkert ut !.

Satse på en seriøs pc oppgradering før det lanseres. Vil tro det kommer før jul, selv om det da vil lanseres med en del issues (ikke så ille som SWG). Uansett, jeg skal hvertfall spille det :)

Darkstorm: Det krever sitt. 1GB ram er et must hvertfall. Ellers 2ghz, 128mb + skjermkort.
Skal man kjøre nærmere 100% grafikk, må man ha 3000+ og x800xt eller 6800.
116731​
Ah ok, kjøper 1 gig ram snart, resten håndterer jeg.
 
#9
Fra beta forum:

Hello guys, my current machine is:
Athlon 64 3500+
1 gig ram
radeon 9800 pro (catalyst 4.9)
dd maxtor 8mo cache.
win xp pro
the game is running quite bad at 1024x768, maximum textures, minimum shadows, avg rendering distance, AA off.

9800 --> 6800GT = Largest performance increase
1GB --> 2GB = Middle performance increase (1-->1.5 is more noticeable than 1.5-->2)
HD --> RAID0 HDs = Smallest performance increase

Ive found that with a 6800Ultra, AMD FX-53, 1GB RAM 400Mhz. I can only set the graphics to a certain amount (i think, High quality, on average) before the lag kicks in (stutter, hold backs etc). But when i upgraded to 2GB the game ran noticably smoother with the existing settings as of when i had 1GB RAM, plus as a bonus i could turn the graphics upto Maximum quality (modified with no shadows, lighting toned down to High instead of Highest), which ran the game quite well with very nice graphics.
Konkulsjonen er vel at det omtrent ikke finnes maskin som takler maks grafikk enda. DVS. at spillet vil se bedre og bedre ut inn i år 2005.
Tror ikke det er noen showstopper.

Jeg trodde jeg nesten kjørte maks grafikk en stund, inntil jeg så at det var 4 sider å scrolle nedover på settings siden :p.
Med maks grafikk fikk jeg ca. 0,1 fps, men klarte å ta et par LEKRE screens. Rett etter det crashet maskina så det sang.
 
#10
Kan jeg være så frekk og spøre hvordan man blir beta tester
 
#11
De har steng beta applications. Man kunne søke noen dager i slutten av juli. De har, såvidt jeg ser, nesten tatt inn alle som søkte da. Det er så mange som spiller nå, at det føles som open beta. Tipper det blir open beta rundt 01.11 hvis SOE fortsatt er seriøse med lansering 15.11.
 
#14
Hey, fikk spillet i går. Bestilte torsdag !, ikke værst.

SOE har løftet NDA nå, så nå strømmer nok fan sitene på etterhvert. Og lukter open beta rundt 01.11.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Zerragon@17.10.2004, 14.44
Hey, fikk spillet i går. Bestilte torsdag !, ikke værst.

SOE har løftet NDA nå, så nå strømmer nok fan sitene på etterhvert. Og lukter open beta rundt 01.11.
118261​
Hey!

Var vel bare Pre-Order cd'ene du fikk vel? Det er det eneste jeg har fått forløbig ivertfall. NDA sier du...hva er det?
 
#16
Var vel bare Pre-Order cd'ene du fikk vel? Det er det eneste jeg har fått forløbig ivertfall. NDA sier du...hva er det?
Hmm, ja. Fikk 2 stk. "Starter Kit" cdêr. Ikke fått sett på innholdet enda. Vet ikke om vi får ettersendt spillet, eller om det må lastes ned.

NDA - Non Disclosure Agreement. Dvs. at i closed beta så har egentlig ikke Beta spillerne lov å diskutere spillet med de som ikke er med i beta. Samme gjelder f.eks. fan sites. Man har ikke lov å legge ut screens, guides, infomasjon om spillet før NDA løftes av spillprodusenten.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@19.10.2004, 19.52
Hvor bra tror dere Everquest II kommer til på dette?:


Pentium 4, 2.60 GHz
1024 DDR RAM
128 Mb DDR ATI Radeon 9800 Pro
119552​
Tror det kommer til å gå helt ok. Du kan nok ikke kjøre ting på maks men det er det nok veldig få som kan.