Evga Gtx 580 problem?

Har du, eller kjenner du noen som har samme problem med GTX 580?


  • Totalt antall stemmer
    4
#1
Hei, jeg har nettopp oppgradert pcen min for å kunne spille battlefield på best mulig grafikk.

Skjermkort: Evga GTX 580
Hovedkort: Asus Z68A-GD65 [G3]
RAM: 16 GB Kingston
Prossessor: Intel i5 2500k

Var nettopp ferdig å løse det kjente BSoD problemet i BF3 før jeg oppgraderte PC'en. Problemet der løste seg ved at jeg begynte og bruke et nytt headsett, isteden for høytalerne mine. Har lest mye om at punkbuster krasjer med RealTek drivere. Når jeg plugger inn headsettet og setter det som standardenhet vises det ikke lenger at den bruker realtek drivere, men navnet på headsettet. Regner da med at det er innebygget lydkort i headsettet. BSoD skjer hvertfall ikke lenger. Men nok om dette.

Mitt nye problem er nå at når jeg spiller, og har spilt alt fra 10 min til 3 timer så restarter pc'en. INSTANT. Ikke no windows avslutter eller noe som helst, den restarter helt brått, på SEKUNDET.

Er det noen her inne som vet hva dette kan være for noe? Jeg har lest litt rundt overalt, og har sett at mange har problem med at det blir for varmt, men mitt holder seg stabilt på 83-86 grader i BF3 på Ultra settings. Alt under 90 er ok har jeg fått med meg. Takker på forhånd til dere som vil hjelpe :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
83-86 er jo jævlig nære smertegrensa da, jeg ville ikke helt utelukka at det er noe muffens der. Hva slags kjøling har du?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Oppimot 90 grader med standardkjøling og kabinett med dårlig gjennomstrømming høres helt normalt ut her i gården.
 
#4
Har hørt at selv 75 grader er ganske risikabelt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5


Anandtech er ca. den mest seriøse hardwaresida i verden, så stoler på den testen.

Edit: Nvidia sin offisielle makstemp er 97 grader, så det bør ikke være den "høye" tempen i seg selv som er problemet.
 
#6
Kjør SpeedFan -> trykk configure -> velg Log fanen og huk av enabled -> velg Temperatures fanen, merk f ex GPU og huk av Logged og gjør det samme for Core 0-1-2-3-(fler om du kjører hyperthreading)
Da kan du ihvertfall se om det er temperatur på enten cpu eller gpu som gjør det.
 
#7
Kjørte ikke det programmet du sa, men jeg vet at temperatur på GPU er 83-86 ca når jeg spiller BF3(uansett om grafikk er low eller ultra, om det har noe og si) og CPU ligger på 40-50 grader ca. Gikk rett i BIOS etter at pc restartet og sjekket temp der, så det var ca 15-20 sekunder etter spilletid. Ser ikke for meg at temp synker drastisk på 15-20 sekunder.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
CPU-temp synker drastisk samme øyeblikket som belastningen forsvinner.
 
#9
Kjørte ikke det programmet du sa, men jeg vet at temperatur på GPU er 83-86 ca når jeg spiller BF3(uansett om grafikk er low eller ultra, om det har noe og si) og CPU ligger på 40-50 grader ca. Gikk rett i BIOS etter at pc restartet og sjekket temp der, så det var ca 15-20 sekunder etter spilletid. Ser ikke for meg at temp synker drastisk på 15-20 sekunder.
Som kak påpeker hjelper det ikke og sjekke i bios etter reboot, hva tempen på CPU er.
 
#10
Okei, nå har jeg kjørt SpeedFan. Når jeg spiller BF3 ligger core 0-1-2-3 på 60-67 grader. Noen ganger nede i 58. GPU er samme som nevnt tidligere. PC restartet seg når jeg spilte nå rett før dette innlegget. Og i det siste nå har jeg lagt merke til at hver gang dette har skjedd har jeg vært i et helikopter som har eksplodert. Dette har vel og merke ikke skjedd HVER gang helikoptere mitt har sprengt, men et helikopter har sprengt hver gang det har skjedd.
 
#11
Sender kortet tilbake til komplett idag på angrefrist. Bestilt samme type kort bare fra MSI istedet for evga. hadde bedre kjøling. Antar uansett at dette kortet er fucked. Får opp melding om dårlig ytelse på pcn å endre fargeoppsett osv hele tiden og. og da bruker jeg 40% ram og 60-70% cpu.. bullshit skjermkort. Nye kommer idag. Håper det fikser seg, begynner å bli temmelig lei restart. 10 ganger på rundt en time nå. samme dritt hver gang. mye eksplosjoner dreper pcn..
 
#12
Samme problem med annet skjermkort. Strømforsyning lever ikke nok watt regner jeg med.. Skal prøve en større imårra og se hva som skjer :)