Får endelig se Gamecuben igjen.

#1
Har vært foruten Gamecube en god stund. Den har ligget hjemme, og desverre ikke der jeg studerer. Etter å ha godt lei både ps2 og xbox spill gleder jeg meg til å få opp den gamle traveren. La oss håpe den klarer å vekke lysten på denne generasjonens spill, slik at jeg ikke blir en syvende far i huset som kun har kjærlighet for retrospill. Maskinen er av amerikansk opprinnelse og jeg har følgende spill til den:

Zelda: Tww
Metroid Prime 1 og 2

Av spill jeg foreløpig har tenkt å skaffe meg er:
Super Monkey Ball 1 eller 2
Ikaruga (hvorfor solgte jeg denne perlen?)
Paper Mario (kudos til Yetipants)
Resident Evil 4 (takk Ghaz og Morbo)
F-Zero GX (merci Morbo)

Noen som vil anbefale herlige GC spill til et utmattet spillhjertet i disse grafikkhoretider? :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2

Finnes ikke sjans for at du blir misfornøyd engang med mindre du kaster opp blod ved synet av et RPG. :tommelopp:
Spillet er enkelt å sette seg inn i, men kampsystemet er akkurat passe dypt og historien har mange merkelige, sære hooks som gjør at du blir engasjert. Eller hva sier du til Mario som wrestler med navnet The Great Gonzales? Eller det faktum at scriptet er noe av det mest velskrevne jeg har vært borti på noen år? Eller flere grisestilige grafiske effekter og finurligheter som baserer seg på at hele verdenen er laget av papir enn du klarer å telle? Eller drøssevis av genuint underholdende subplots?
Bare løp og kjøp. :)
 
#3
Lagt til i listen. Me appreciate ye kidness, matey!
 
#5
Har du ikke Resident Evil 4... vel, da må du ha det. Veldesignet actionspill med herlig stemning, varierte utfordringer, femenalt boss-design og veldig god presentasjon. Har du det ikke så trenger du det. Et av årets, og ikke minst Gamecubes, desidert beste spill.

F-Zero GX. Enkelt å fatte, sinnsykt vanskelig å mestre. Du er garantert timesvis med moro om du er av typen som er glad i en utfordring (noe du bør være, hvis du liker Ikaruga). Racing i svevemaskiner har vel aldri blitt gjort bedre.
 
#6
Enig med Morbo.
Jeg var så heldig at jeg sletta min 100% save.
Og det på et spill som er ¤%#%%# vanskelig!
Anbefales.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Eternal Darkness bør enhver GC eier være i besittelse av. Tøft magisystem og galskapseffektene gjør det hakket bedre og skumlere enn Resi-spilla.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8

Jeg får vel også pimpe Animal Crossing litt også, selv om det nok er best om du bor sammen med noen andre som kan spille sammen med deg (ikke samtidig, dog).
Uansett, i AC flytter du til en by hvor det bor masse dyr. Så skal du frese rundt og tjene bjeller (eller penger, om du vil), finne tapet, tepper og møbler, skrive brev, finne fossiler, fiske, høste epler, gjøre fetchquests og et par ting til. En ganske spesiell type spill, men om du liker den typen er du garantert noen måneders besettelse i Animal Crossing.
 
#9
Et spill som bør trekkes frem er Baten Kaitos. Spillet har en ganske massiv lengde på seg. Godt kampsystem, storyline som er oversiktlig. Absolutt verdt en titt.
 
#10


Metal Gear Solid: The Twin Snakes
er en remake av Metal Gear Solid fra PSX. Dette er spionasje-spill på høyeste faktor, og i mine øyne mye bedre enn Splinter Cell. Solid Snake som er "the man" i spillet er mye hardere enn Sam Fisher i Splinter, og opererer på en litt annen måte. Snake er en kald person, og kun en av mange medlemmer i et fantastisk person-galleri. Grafikken i TTS er superduper, musikken er det samme, og mellomsekvensene er på grensen til rett og slett å være for mye.

Spillet er ikke utviklet av konami, men av Silicon Knights (som desverre har forlatt Nintendo helt og holdent når dette skrives). Kjøp MGS:TTS, det er mer verdi i det enn noen av de andre spillene i serien. Gameplayet kan virke kronglete i starten, men det går seg til.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#11


Er ikke nytt, men er etter min mening grunnlaget for enhver GC-spillsamling.
Et slåssespill av en helt egen type med utrolig fart. Ligner egentlig ikke på noe annet.

Nå som det i tillegg koster mindre er det vel egentlig ingen grunn til å ikke ha det.
/pimpe
 
#12
Skjønner ikke den gleden over Super Smash Bros, jeg er ganske glad i min Gamecube og vil ikke vanære den med et sånt spill. Kan være gøy som partyspill.

Vel heller Mario kart! Det er gøy det.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#14
I Mario Kart kan man ikke få to eskimoer til å plukke opp hvert sitt lyssverd og denge en rørlegger.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Naskul@02.10.2005, 16.25
Skjønner ikke den gleden over Super Smash Bros, jeg er ganske glad i min Gamecube og vil ikke vanære den med et sånt spill. Kan være gøy som partyspill.
265433​
Kan være gøy som partyspill? Det er et jævla partyspill, din forbanna idiot.
 
#17
Det nye super mario strikers ser jo ar10 ut (does not include LO)
 
#18
hmm,du sier at det er graikk-hore-dager, i så fall er kanskje ikke tales of symphonia noe godt valg. hmm. kan hende det har blitt anbefalt,men jeg gjør det allikevel: det beste rollespillet jeg har hatt mine hender på ( kanskje untagen icewinddale da) grafikken er kanskje ikke spillets sterkeste side,men gameplayet,historien,utforskningen og IKKE MINST varigheten er utrolig god. spenning er det i hvert sekund og det er sikkert enn grunn til at det har fått gode karakterer av alle som har annmeldt det(6 av VG, 9.8gamespot(tror jeg)). du har et gedigent område og utforske, mye større enn du først tror(ikke for å spoile noe).

resident evil er allerede anbefalt, det er tross alt noe av det beste du kan få innen grafikk disse dager(ikke nekt før du har noe å komme med). gamplayet og historien ruler.
PS: husk at hvis du kjøper disse spillene kommer ditt sosiale liv til å bli minimalt.
lodin sier at eternal darkness er bra,og har større grøsser/horoor momenter enn RE4, det syns jeg er bare tull. har runna ED 2 ganger og det er ganske kjedelig rett og slett, og hvis du ikke er ei pingle (*host*lodin*host*) så er det ikke en bittelitenbit skremmende, men det er derimot RE4 etterhvert i hvertfall.
amen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Gratulerer, du missa poenget. Diplom kommer i posten.