Får man ennå kjøpt psx-spill?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Driver å kikker litt rundt, men finner ikke noe særlig. Jeg regner vel med at det har for det meste gått av markedet for lengst nå. Eller?

Er klar over qxl og ebay og slikt, men er ikke så særlig hypp på å betale hundrevis av kroner for gamle brukte titler. Er mest ute etter en plass hvor jeg kan handle gamle klassikere for en billig penge, men regner med at det kanskje er litt mye å spørre etter.

Hvilke spill er du ute etter, og har du mulighet for å spille amerikanske eller japanske spill? Hvis du har mulighet til å spille amerikanske eller japanske spill, så har Play-Asia en del å by på til en rimelig pris, men det blir jo mye Greatest Hits/Ultimate Hits-utgaver (al a Platinum i Europa).

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Grunnen til at jeg spør er for det meste fordi jeg har lurt på å skaffe meg en PS2 i det siste (eller PS3, skulle det dukke opp nok fristende titler), og det hadde vært et digert pluss om jeg kunne skaffe psx-titler også. Det jeg lengter mest etter er wipeout 1/2/3.

Hvis du er på jakt etter Final Fantasy-spillene, er de fortsatt å få tak i. Ihvertfall i Stavanger, hvor jeg vet at både Gamezone og Spiderman har noen av dem. Spiderman har også noe import, hvis du bestemmer deg for å chippe maskinen.

Husk at du også trenger PSX-minnekort for å kunne lagre - PS2-minnekort funker ikke. Men hvis du venter på PS3 kan du mekke virtuelle minnekort med den, så da trenger du ikke å punge ut ekstra.

Vel, et minnekort til PSX koster ikke særlig mer enn 100 kr, så det er jo ikke mye å punge ut.

Er det ikke ganske vanskelig å få tak i Sony-minnekort da? Den tynne PS2-en vil ikke la deg bruke noe annet.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det var da hendig siden jeg sitter i stavanger selv. *oppdatere profil*

Jeg får sjekke ut gamezone, har aldri vært innom dem.
Ble ikke spiderman kjøpt opp her om dagen? Hvor i stavanger er det dem holder til for tiden? Mener å huske dem var å finne i løkkeveien, men er det ikke bare en sånn tilfeldig bruktsjappe der nå? Eller kanskje det var spiderman?..

Spiderman ligger nå inne på Torgterassen - det derre Steen og Strøm-senteret ved SR-Bank. De ble kjøpt opp av Game, en britisk kjede, i fjor, men har fortsatt litt rusk og rask som de har hatt så lenge jeg kan huske.

K999

Keystone State Of Mind
-Spiderman i Stavanger har ganske mange import PSX spill, ikke bare FF hvis jeg husker rett, var der og hamstret litt før jul.

SITAT(K999 @ 13.02.07, 10.37) 51923
-Spiderman i Stavanger har ganske mange import PSX spill, ikke bare FF hvis jeg husker rett, var der og hamstret litt før jul.
[/b]
Hvis du synes det er dyrt på ebay, er det liten sannsynlighet for at du finner noen billige plasser. Har kjøpt flere spill der til en tier, og om du kommer opp på hundrelappen, er jo ikke det så ille?

K999

Keystone State Of Mind
FF spillene på Spiderman koster vell en 200kr? Og du får et fint tilbud med FFVI + Chrono Cross (Eller chrono trigger) dobbelpakke.
Men det er jo nesten alt import, fikk da med meg FFIX til en 300kr der tror jeg, pal versjon.

SITAT(K999 @ 13.02.07, 12.09) 51940
Og du får et fint tilbud med FFVI + Chrono Cross (Eller chrono trigger) dobbelpakke.
[/b]
Det er ikke Final Fantasy Chronicles (som består av FF IV og Chrono Trigger) du tenker på?

Kjøpte den jeg også i sin tid, noe jeg angrer dyrebart på.

Fordi Playstation-portene av Square sine gamle 16-bits RPGer er helt for jævlige, jeg orket ihvertfall aldri å spille dem på psen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Indeed. Kjøpte FFV+VI-pakken til Playstation til fullpris i sin tid, har ikke orket å spille noen av dem noe særlig. Tror jeg bare skal sjekke youtube etter de nye cutscenene som de hadde puttet i spillet.

Trenger ikke bruke youtube en gang, jeg mener jeg kunne åpne videofilene i VLC når jeg sjekket dem på pc for noen år siden. Ikke at de er noe særlig å se på uansett.