Fable

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#21
Opprinnelig skrevet av oLLa+02.04.2004, 18.16-->
<!--QuoteBegin-junkmastaflex
@02.04.2004, 12.48
Det har ikke vært under utvikling i 8 år, det har BARE tatt 5 år :D
OK, blandet sikkert med Duke Nukem Forever da.. Er ikke lite med 5 år heller gitt. :) [/b]
Hehe, Duke Nukem forever tror jeg er dømt til å gå rakt ått helvete :p De har skiftet motor i det spillet hvor mange ganger ?

Men tilbake til Fable. Når jeg først fikk høre om det spillet så begynte jeg å glede meg stort og jeg hadde egentlig ganske enorme forventninger til spillet. Det virket som om utviklerene hadde klart å få spillet til å virke veldig fritt og at en kunne bestemme i stor grad hvordan karakteren ens ville ende opp. Grafikken var også veldig bra da.
Idag så synes jeg det virker som om spillet begynner å ta skade av alle utsettelsene. Grafikken er ikke like bra lenger (sammenlignet med enkelte andre spill). Gameplayet virker mindre fritt og mange av mulighetene man har virker veldig tåpelig (Beklager, synes ikke at muligheten til å stå å rape i en bar er et nødvendig gameplay element). Voiceactingen er også helt jævlig, de må for guds skyld slutte å bare bruke folk med australsk aksent. Spillet ser nå helt middels ut og dersom det utsettes lengre nå så frykter jeg at det kan bli en flopp alla Black and White. Black&White hørtes jo også helt genialt ut før man faktisk spillte spillet og innså at det var noe av den mest oppskrytte møkka man hadde sett på pc skjermen.

Menmen, de kan jo selvsagt overraske og faktisk levere et bra spill, men jeg personlig synes det ser litt tynt ut nå.
 
#22
The Getaway tok 4 år. Flopp? Ikke salgsmessig, men det infridde vel ikke akkurat til forventningene.
 
#26
Hvor har du hørt det?
2 grunner til dette.. Big blue box sa at de ikke var sikre på om de skulle delta på e3 i år. Dessuten så står de ikke på lista over de som skal demonstrere der.
 
#27
Oi!
Ny artikkel på gamereactor nå. Virker som om big blue box har gitt ut 50 nye skjermiser av fable. Nå har de jo virkelig begynnt å hype spillet da :rolleyes:
Bildene finner du her
 
#29
Før var det et must for meg. Nå etter at de tok ut multiplayer delen er det et sånt spill jeg kjøper vis jeg har penger til overs...
 
#30
Dette spillet... jeg gleder meg utrolig til det. Jeg har stor tro på spillet. Jeg håper atmosfæren blir bra, for ellers vil det bli rimelig irriterende å bruke timesvis på samme sted/landsby. Det må ha en god stemning du ikke blir lei så lett.

Men ellers er dette en av de få spillene jeg virkelig gleder meg stort til.

PS! Noen som har klart å løse releasedate gåten på Blue Box forumet?
 
#31
Det er iallefall på -Must- lista mi! Ikke mange spill der men alikevel.. Noen er man bare pent nødt til å ha.. Tror det blir en god del saves først :p En hvor jeg gjør den hanlingen og en med en annen hele tia :p Teite meg:p Blir helt sikkert ond..

Hørte på TV om en som testet det.. Var skikkelig artig.. Han var snill hele tiden, så giftet han seg med datteren til en som eide en bank eller noe.. Så gikk det litt tid så slaktet han bare alt i familien siden han ville ha arv osv.:p Først faren så datteren osv. eller noe i den duren..
 
#32
Opprinnelig skrevet av Lurtz@31.03.2004, 19.42
Jeg må desverre si at jeg har mistet mye av troen på Fable, de har brukt altfor lang tid på spillet. Grafikken begynner å bli litt utdatert og voiceactingen i spillet hørte grusom ut på siste trailer jeg så. Spillet kan reddes dersom de oppfyller forventningene som er til gameplayet.
Men jeg frykter litt i bakhodet mitt at dette kan bli en flopp som Black and White, som kanskje går ned i historiebøkene som tidenes mest oppskrytte spill.
amen, preach on brother B&W er vel tidenes mest opskrytte spill. men fable ser lovende ut
 
#33
Tenkte bare at jeg skulle hive med en link til et nytt intervju med Peter Molyneux, angående Fable.
Virker som om det er store sjanser for at det kommer ut til sommern :rolleyes:
 
#34
Kommer ikke det en LIVE mulighet i spillet?
 
#35
Opprinnelig skrevet av Alucard@16.04.2004, 11.57
Kommer ikke det en LIVE mulighet i spillet?
nei, det var i utganspunktet meningen men den ble senere fjernet. Veldig synd for den så utrolig bra ut...

Prøver også å stille meg nøytral til spillet (så mye som mulig) da det kan slå feil selv om det ser meget solid ut. Ber på mine knær for at det ikke skal være dårlig...
 
#36
Her kommer litt mere snadder om Fable.
Er ikke akkurat så mye nyheter... men 3 nye skjermiser som jeg tar å poster her.







venter fortsatt spent... noen flere som fortsatt gleder seg?
 
#37
Å ja! Dette er et av de spillene jeg MÅ ha! (Jaja, jeg vet, hype blablabla. Ta deg et tak. :moon: )

Det var en som sa her at grafikken var ganske utdatert... Sånn jeg ser det er grafikken slettes ikke utdatert, snarere tvert imot. Når du skal ha så mange valgmuligheter, tenker jeg at det kommer til å være på et område større enn Vvardenfell. (Dvs. Morrowind). Det jeg frykter er at ladetidene i spillet er lengre enn spillets utviklingstid. La oss ikke håpe det blir slik. At kampsystemet ikke blir hack 'n' slash er en stor fordel, synes spenningen rundt det å sloss var en tragisk ting i Morowind. Husker da jeg spilte Final Fantasy VII på PlayStation, DET var kampsystem det. (Hvis mine gode minner med dette spillet påvirker min dømmekraft, si ifra.) Den stemningen som kom da den kampmusikken kom er like adrenalinbringende som Splinter Cell på rimelig høyt volum, når den gongong-lyden kommer, og spenningsmusikken starter.

Jaja. Håper dere skjønner at jeg gleder meg til spillet selv om denne posten ble om litt andre ting.