Fable

#1
Gleder meg som bare pokker til detta spillet. Er ganske sikker på at Fable kommer til å bli en helt ny spillopplevelse. Har hørt noen rykter om at Fable skal komme ut 15.juni, men det er jo selvfølgelig bare rykter. Spillet har jo vært i utvikling i over 5 år nå så det begynner å bli på tide.

Vil gjerne høre deres synspunkter om Fable. Å om dere gleder dere like mye som meg? :D

Hvis dere ikke har sjekka ut Hjemmesida, så burde dere ta en titt.

Jeg hiver med noen bilder, og en forklaring på spillet.






Fable is a ground-breaking role-playing adventure game from Peter Molyneux, in which your every action determines your skills, appearance, and reputation. Create your life story from childhood to death. Grow from an inexperienced adolescent into the most powerful being in the world. Choose the path of righteousness or dedicate your life to evil. Muscles expand with each feat of strength; force of will increases with each work of wit. Obesity follows gluttony, skin tans with exposure to sunlight and bleaches bone-white by moonlight. Earn scars in battle and lines of experience with age. Each person you aid, each flower you crush, each creature you slay, will change this world forever. Fable: Who will you be?

- Forge a Hero Based on Your Actions – Age and evolve a hero or villain through the actions you choose and the path you follow – be it for good, evil or in-between. Ply the way of the sword and see your muscles bulge. Weave the dark arts and witness power crackle at your fingertips. Skulk in the shadows and watch your skin bleach.

- Engage in Intense Real Time Combat – Collect battle scars as you duel with a world of cunning foes and deadly creatures. Master an array of deadly weaponry as you hone the art of blade-craft. Hunt your quarry using subterfuge and stealth. Weave death from the elements as you harness the dark arts of the arcane.

- Build Your Living Legend – Through deeds and actions, build a name for yourself across the land. Recruit allies and followers. Gain glory or notoriety. Make friends and enemies. Interact with a living world of people, places and event all reactive to you. Hero or butcher? Who will you be?

- Explore and Shape a Living, Evolving World – Champion or manipulate an ever-changing land with competitive and cooperative heroes, dynamic weather systems and deformable environments. Interact with teeming cultures, creatures, and citizens from various towns and cities.

- Hone Your Character with Scores of Unique Skills and Extras – Master new abilities and add possessions as you develop.

- Never Play the Same Game Twice – Once you finish your adventure, go back and try the experience again, forging your character and thereby a new tale with unexpected twists and turns, new skills, powers, influences, allies and enemies.
 
#3
Jeg slenger også med en Link til en chat med skaperne av fable, som foregikk i desember.


Karamba jeg ble ikke akkurat helt klok på det som sto i den linken der.... <_<
 
#5
Fable virker konge fett. Lovende at Peter Molyneux er med å lager det. Han har vært på mange gode spill.

Jeg tror det kan bli et av de beste rollespill på veldig lenge. De beskriver mange nye egenskaper som jeg aldri har sett i spill før, men om de holder alt det de lover er en annen sak. Hvis de gjør det skal jeg definitivt skaffe det, hvis det kommer til PC eller Playstation 2.

Kunne ikke gå inn på hjemmesiden deres pga flash, men er det noen som vet om det kommer til PC?
Jeg har hørt at det bare kommer til Xbox, men håper det er kødd.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#7
Jeg må desverre si at jeg har mistet mye av troen på Fable, de har brukt altfor lang tid på spillet. Grafikken begynner å bli litt utdatert og voiceactingen i spillet hørte grusom ut på siste trailer jeg så. Spillet kan reddes dersom de oppfyller forventningene som er til gameplayet.
Men jeg frykter litt i bakhodet mitt at dette kan bli en flopp som Black and White, som kanskje går ned i historiebøkene som tidenes mest oppskrytte spill.
 
#8
Ja, helt enig med Lurtz er. Egentlig har jeg aldri vært helt overbevist om Fable. Tenker aldri på spillet som noe jeg gleder meg sykt til osv. Venter med helt nøytrale forventninger, og håper ikke det tar en Black n White. Fordi B&W ble for meg en stor skuffelse iforhold til det som ble sagt og vist av spillet på forhånd.
 
#9
Jeg synes nå dette spillet ser genialt ut jeg, har sett flere videoer, og grafikken er kjempeflott da, og det er mye "nytt" gameplay i Fable som vi ikke har sett før, og det er et stor pluss.
Det virker også som det er veldig AI på spillet, og Fable er det spillet jeg ser mest frem til nå :)
 
#10
Les her Fable Xbox Preview :)

Sitat:

This is not a hack and slash game. While you will have moments that you have to, there is quite a bit of strategy involved. The special effects in combat are AMAZING! You have the option of slowing down everyone around you as you go into hyper speed. It was a mouth dropping moment when I saw this in action. There are so many choices and so many options that I was just stunned.

Altså det er ikke no Hack and Slash spill, og det er bra :thumbsup:



The graphics are stunning. Of course most Xbox games have stunning graphics, but I particularly noticed that this one is seriously beautiful. I was really impressed with the level of detail in the NPCs, clothing, buildings, grass and trees. The colors are rich and vibrant as well.

Grafikken er flott ja, er det noe overraskene da ?


I’m quite happy to say that I can say nothing bad about this game. The storyline is extremely well developed and thought through. Peter Molyneux did another outstanding job in the development of this game. If you feel the need to rush through and simply beat the game it will probably take around 30 hours from start to finish. I wouldn’t recommend doing that though. There are so many great things to play through in this game and barreling through would diminish the experience. Bottom Line: You don’t get this kind of immersion even in an MMO. It’s Fabulous! I would play this game until my fingers bled.


Å så jeg gleder meg, Fable=Fabulous :laugh:
 
#12
Tenkte jeg bare skulle legge til en Link med masse nye Fable videoer :blink:

Det er visst også snakk om at Fable ikke skal vises på E3 messa i år... Kanskje vi nærmer oss en release..
 
#14
Opprinnelig skrevet av kWaZ@01.04.2004, 20.19
Tenkte jeg bare skulle legge til en Link med masse nye Fable videoer  :blink:

Det er visst også snakk om at Fable ikke skal vises på E3 messa i år... Kanskje vi nærmer oss en release..
Tusen takk for de nye kule videoene :thumbsup:
 
#15
Fable virker jo lovende. Jeg er bare redd de lover for mye. Jeg skal nok ha spillet (med mindre det får elendig kritikk da). Men slik jeg ser det nå, så skal spillet skaffes, og da skaffes det nok på den europeiske lanseringsdatoen. Men jeg prøver å ikke glede meg så alt for mye. På den måten blir jeg kanskje ikke skuffet?

Alle som har xbox og IKKE skaffer seg dette spillet må det være noe fryktelig rart med..
Alle som har XBox og ikke KJØPER seg dette spillet må det være noe fryktelig rart med (og de som ikke har XBox er det vel noe enda mer rart med).
 
#16
Et spill som har vært under utvikling i åtte år kan ikke bli noen flopp! Jeg har store forventninger, og er nesten overbevist på at spillet vil leve opp til dem. Gleder meg, gleder meg! :thumbsup:
 
#18
kansje litt dumt spørsmål, men et det hack n slash eller "FF kamp system" i spillet
 
#20
Opprinnelig skrevet av junkmastaflex@02.04.2004, 12.48
Det har ikke vært under utvikling i 8 år, det har BARE tatt 5 år :D
OK, blandet sikkert med Duke Nukem Forever da.. Er ikke lite med 5 år heller gitt. :)