Fargekoder på Gamecube-spill?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Opprinnelig skrevet av mhaggar@20.06.2004, 15.47
Kan ha noe med versjon/region å gjøre? Mine -EUR er iallfall rosa/lilla, -UKV er grønne og det ene -SCN er gul...

Min ReZero er grønn forøvrig...

Og Animal Crossing AUS = Brun
Umm... Ingen som tror det samme som meg? :p

Det står bakpå coveret... Ved siden av www.nintendo.* webadressen og patentnummeret.
GOL-XXXX-EUR, GOL-XXXX-UKV, GOL-XXXX-SCN, GOL-XXXX-AUS etc.

Ser ut som grønn = UKV = United Kingdom versjon.
rosa/lilla = EUR = Europa versjon.
gul = SCN = Scandinavia versjon.
brun = AUS = Australia versjon.

Hvorfor det er forskjellige grønnfarger eller rosa/lilla vet jeg ikke, men det kan komme av trykkprosess eller andre slike forskjeller. Eller så er det delt inn i enda flere underkatogorier... F.eks. UKV English only har annen grønnfarge enn UKV multi5 og lignende

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
mhaggar:
Skrev du noe? Du må seriøst få deg en avatar. :ler:

Vel, det er jo den eneste teorien som virker logisk …

man kan jo alltids ringe opplysningen og spørre :p

Lurer fortsatt på dette. Fikk ikke svar fra den mailen jeg sendte til Nintendo. Noen der ute som har kommet fram til om det er et system på fargene?

Har blitt litt bumping på meg i det siste, men det har jo en grunn, så ikke klag...

Lå og tenkte på dette i dag tidlig faktisk. Sier litt om mitt spennende liv.

Beyblade V-Force har i hvert fall rosa på siden.

Det kan i kvart fall ikkje ha noko med GameCube-diskar å gjere, då denne fargekodinga også er på europeiske Dual Screen-spel. Eg har tenkt litt på dette sjølv, men som andre sei har eg óg komme fram til at det ikkje kan vere aldersgrensar. Hadde vore litt interessant å vite kva det er.

Opprinnelig skrevet av mhaggar@21.06.2004, 21.57
Det står bakpå coveret... Ved siden av www.nintendo.* webadressen og patentnummeret.
GOL-XXXX-EUR, GOL-XXXX-UKV, GOL-XXXX-SCN, GOL-XXXX-AUS etc.

Ser ut som grønn = UKV = United Kingdom versjon.
rosa/lilla = EUR = Europa versjon.
gul = SCN = Scandinavia versjon.
brun = AUS = Australia versjon.

Hvorfor det er forskjellige grønnfarger eller rosa/lilla vet jeg ikke, men det kan komme av trykkprosess eller andre slike forskjeller. Eller så er det delt inn i enda flere underkatogorier... F.eks. UKV English only har annen grønnfarge enn UKV multi5 og lignende

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vet dere hva jeg kaller det der? Siste ord i diskusjonen. Stengt.

Status
Stengt for ytterligere svar.