Fargeproblemer på NTSC spill

I dag fikk jeg endelig min chippet PS2 slim og var overlykkelig over å endelig å få spille Dragon Quest VIII. Men det første som møtte meg var to farger; svart og kvitt.
Av en eller annen grunn så får jeg farger på FFX og GTA:SA som begge er PAL. Dragon Quest(og FF-demoen selfølgelig) er NTSC og viser bare svart kvitt. Jeg har bladd igjennom både PS2 og TV-manualen men jeg finner ikke en løsning på problemet. Noen som har en anelse? TV-en er vel 4-5 år gammel, det har vel ikke noe med det å gjør? Da går jeg og henger meg.

Takker for alle svar(som hjelper meg)

Og en ting til, hvor er av-knappen?

I tillegg blir klarheten i bildet særdels mye bedre med RGB-kabel.
Hvordan er inntrykket av DQ8? Vurderer å importere dette, men har ikke likt et eneste Square-enix RPG denne generasjonen.

Vil nok fungere den ja. :)

No er det noe jeg ikke skjønner. Jeg dro bort til en venn i dag med maskinen og spillet for å vise han det. I det spillet skulle til å starte så sa jeg ironisk: Det spillet her har dårlig grafikk. Men til min store forbauselse så ser jeg fine farger i alle hjørner. Ikke noe svart kvitt der nei. Hvorfor får jeg se farger på hans tv? Jeg brukte den samme maskinen, med det samme spillet med den samme kabelen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Han har bedre TV, da vet du.
TV-en min viser NTSC i fullskjerm med fine farger, mens den bærbare nesten-sfæriske møkka til 2000 spenn som står hjemme hos dama mi viser dem i grått-hvitt over 3/4 av skjermen. TV-er er forskjellige.

.... ikke for å være noe gledesdreper men det er ikke noe garanti for at rgb skal funke. Høyst sansynlig er det, men det er fortsatt en risiko.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis TV-en din ikke støtter NTSC-signaler (noe som er veldig lite sannsynlig med mindre den fulgte med en pakke frokostblanding eller er tre ganger så gammel som deg) kan du kjøpe alle kablene du vil uten at det nytter, ja.

Helvete. Skjermen min blir bare grønn med rgb-kabelen. Jeg går og henger meg.

EDIT: Forandret litt på fargeinnstillingene, sann at no ser jeg litt andre farger enn bare forskjellige grønnyanser. Men karakterene ser forsatt ut som Shrek og kampskjermen er like radioaktiv-_-

EDIT2: Er det absolutt ingenting jeg kan gjør for å få normale farger på skjermen? Utenom å kjøpe meg ny tv altså.

Jeg hadde og det problemet når jeg kjøpte meg RGB-kabel. Sjekk på instillingene til PS2-en, at den er satt til å sende RGB-signaler. Og pass på at kabelen står i rett inngang på tv-en, prøv gjerne alle. Det er nemlig ofte kun én som støtter RGB.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg hadde samme problemet da jeg skulle spille Final Fantasy 8. Løsningen ble at pappa kjøpte ny TV. Tror det er det eneste som hjelper.

Klaymen har rett. Jeg og får grønne farger dersom jeg setter innstillingene på ps2'en til noe annet enn RGB. Så løsningen er å gå inn og velge RGB output.