Feil Ps2 slim

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har akkurat kjøpt PS2 slim.
Og Magic Switch, jeg instalerte Magic Switch delene på PS2'en min, det gikk som smurt og instalere delene.
Men nå vill ikke PS2'en lese cd'er ikke orginaler heller (cd'en går ikke rundt inne i PS2'en engang). :mad:
Jeg vill ike ødelegge den ''nye'' PS2'en alerede.
Noen som har ''tips'' så skriv her eller send meg en PM.

m.v.h Håkon

Opprinnelig skrevet av kyogre@27.01.2005, 19.58
Og Magic Switch, jeg instalerte Magic Switch delene på PS2'en min, det gikk som smurt og instalere delene.
Men nå vill ikke PS2'en lese cd'er ikke orginaler heller (cd'en går ikke rundt inne i PS2'en engang).   :mad:

m.v.h Håkon
169744​
Ha! Til pass for deg! <_<
Er imot spilling av piratkopierte spill!
Hvis du absolutt må chippe maskina di skal det i så fall være for å kunne spille ntsc-spill :)

Hvorfor hele den piratkopi greia, spill er jo ikke så forbanna dyre at en ikke får råd til et eller annet spill her og der. Jeg liker å kunne se på coverene mine og vite at alle virker når jeg setter de inn.

Opprinnelig skrevet av kyogre@27.01.2005, 19.58
Men nå vill ikke PS2'en lese cd'er ikke orginaler heller (cd'en går ikke rundt inne i PS2'en engang).   :mad:

m.v.h Håkon
169744​

Ett godt råd : pell ut magic switch delene ,virker maskinen da så tar du og hiver
delene i søpla .
Virker ikke maskinen etter at du har tatt "delene" vekk så gratulerer du har ødelagt maskinen.
mitt råd er ikke tukl med noe du ikke har greie på det blir fort dyrt.

C

Crizpy

Gjest
Minner meg om en gang jeg og noen venner skulle chippe en ps1.
Begynte å lodde og sånn....ente med at vi satt den på høykant ute i gata, og slo den i filler med en slegge :D

Opprinnelig skrevet av Lodin@27.01.2005, 21.14
BWAHAHAHAHAHAHAH!

m.v.h Håkon
169796​
BWAHAHAHAHAHAHAH! !!!!
Bleach! :D Konge...

Idioter chipper maskinene sine, smartinger kjøper NTSC-US\-J maskiner for å spille NTSC spill... Til pass for deg at PS Two din gikk i dass!

Ha ha ha!! :p
Dere alle tok feil. :D
Nå kan jeg spille det spillet jeg kjøpte i Thailand + Back-Up kopier.¨
Det var bare jeg som hadde gjort en liten feil.
:tommelopp:

m.v.h Håkon

PS: Godt jeg ikke hørte på dere og tol ut alle delene osv.!! :)

Husk at det at du spiller piratkopierte / nedlastede spill er noe kun du tjener på. Hvis alle skulle gjort det ville alle spillselskaper gått konkurs og det hadde ikke fantes noe som het "spill" lenger, så jeg håper for guds skyld at du slutter å være så egoistisk i fremtiden. Jeg vedder på at du ikke er over tretten år.

Ja klart er det bare 13-åringer som laster ned spill og brenner. Og kanskje 1% av alle med spillkonsoll har modda maskinen og halvparten av de vet hvordan man får tak i spill og brenne de ut. Jepp, dette ruinerer spillbransjen.

Blir jo litt provosert når det blir sagt at folk som har chippa maskiner er idioter, og heller sier at man bør kjøpe ekstra konsoller fra utlandet for å spille sine dyrebare importspill fra ebay. Kan forsikre deg om at å få en modchip installert i maskinen er billigere enn å kjøpe en ekstra konsoll, og er samtidig mer ryddig. Her på forumet virker det som at man får "PIRATKOPIERING LOL" stemplet på seg om man såvidt nevner mochip.

Jeg har modchip i min ps2. Har hatt det i flere år uten noen problemer. Med dvd-brenner og noen torrents så trenger jeg ikke kjøpe alle spillene jeg har lyst til å teste. 500-600kr for et spill er _dyrt_ når man lever på hybel med ussel luselønn og har andre prioriteter enn å sitte på loftet hos mamma å spille playstation.

Syns jeg synd på spillbransjen? Nei, for hvis det er en bransje som virkelig gjør det bra om dagen så er det den, så den kommer nok ikke til å kollapse i vår levetid. Jeg må nesten le litt av alle som kommer med sånne påstander. Du har neppe ingen "piratkopierte" mp3 filer på pcen din. Sikkert ingen filmer heller. Skal du først være snill gutt på internett å protestere mot piratkopiering av spill så er det vanskelig å ta noen seriøst når det renner dobbeltmoral ut av de klamme nevene deres.

Fikk bare lyst til å si det

EagleJin

Bear Necessity
Advarsel: Dette innlegget inneholder biter av en tolkning av forumreglene

"Problemet" med spillegal og piratkopiering er at det, i følge reglene, er ulovlig å nevne hvordan man kan få tak i piratversjoner av spill, og slike emner som dette trekker piratkopieringsfylte innlegg frem.

Er det så vanskelig å ha respekt for reglene og la pirat-samtalene pågå andre steder?

Det er mulig å diskutere piratkopiering uten å nevne hvordan man får tak i spill. Uheldigvis er det folk som ikke skjønner det, men syns ikke man bør gjøre hele piratkopieringsdiskusjon helt tabu for det. Håper det er forståelse for det.

Lodin

Der Waaaah
Men lille kyogre driver jo ikke med piratkopiering dere, han bare vil ha backupversjoner av spilla sine. :rulleøyne:

m.v.h Håkon

Opprinnelig skrevet av bj0nniz+31.01.2005, 01.20-->
Ja klart er det bare 13-åringer som laster ned spill og brenner.[/b]
Jeg sa ikke det på grunn av at han lastet ned spill. Jeg sa det med tanke på hvordan han skrev og at han ikke heelt visste reglene her til lands. Er man noen lunde klartenkt klarer man å tenke seg frem til at slike ting er ulovlig.
Opprinnelig skrevet av bj0nniz@31.01.2005, 01.20
Og kanskje 1% av alle med spillkonsoll har modda maskinen og halvparten av de vet hvordan man får tak i spill og brenne de ut. Jepp, dette ruinerer spillbransjen.
Sa jeg at han kunne ruinere den alene? La meg sitere meg selv litt..

<!--QuoteBegin-Nightfox

Syns jeg synd på spillbransjen? Nei, for hvis det er en bransje som virkelig gjør det bra om dagen så er det den, så den kommer nok ikke til å kollapse i vår levetid.
Du er da veldig egoistisk av deg. Her har de laget et produkt og brukt lang tid på å utvikle det, og du skubber det fra deg og bare tenker "MEEEEEEEEEEEEEEEG" mens du laster det ned? Du driter loddrett i de som har laget det. Ikke en dritt får de fra deg. -Og dette mener du at de ikke fortjener? Eller for den saks skyld at andre må gi det..?

Du har neppe ingen "piratkopierte" mp3 filer på pcen din.
Morsomt spørsmål, for her må jeg faktisk svare nei. Nei, jeg har ingen piratkopierte mp3filer på pc'en. Dette er det nok flere grunner til, men det er ikke lenge siden jeg formaterte pluss at den musikken jeg liker har jeg på cd, så jeg ripper heller de. Når sant skal sies hører jeg ikke mye på musikk på pc'n. Jeg hører mest på anlegget mitt.
Opprinnelig skrevet av bj0nniz+31.01.2005, 01.20-->
Sikkert ingen filmer heller.[/b]
INGEN filmer. Men jeg har 24 ses. 4 intill den er til salgs her i Norge.
Skal du først være snill gutt på internett å protestere mot piratkopiering av spill så er det vanskelig å ta noen seriøst når det renner dobbeltmoral ut av de klamme nevene deres.
Hvis du leser denne posten, så skjønner du sikkert at jeg ikke driver med dobbeltmoral.
<!--QuoteBegin-bj0nniz
@31.01.2005, 01.20
Fikk bare lyst til å si det
:)

Tenkte mer på Roy_Nor og andre deltakere sine vittige kommentarer da jeg skrev innlegget mitt da. Du klarte å være saklig, bra :)

Jeg er ikke bare slem gutt å laster ned alt jeg finner, jeg kjøper det jeg vet er bra, f.eks Metal Gear Solid, Final Fantasy etc. Når det gjelder 90% av alle spill som kommer ut idag så syns jeg ærlig talt de ikke er verdt å kjøpe. Med tanke på at de fleste spillselskap idag bare tenker "meeeeeeeeg" når de kommer ut med det samme spillet som forrige gang bare med bedre grafikk og et par nye finesser. Spillbransjen har blitt så kvalmende kommersialisert de siste årene at det nesten ikke er gøy å spille lengre. En bransje som før var preget av kreativitet har nå blitt til en bransje preget av mtv-trender og resirkulering. Så etter min mening er det ikke mange spill som fortjener opptil 600 av mine sårt tiltrengte kroner.

Når det gjelder dere dobbeltmoralister, dere vet hvem dere er, hyklerjækler.

For min egen del så har jeg mer lyst til å teste spillene før jeg eventuellt skal kjøpe de, iallefall sånn det var når jeg var mindre... Hvor skal 13åringene få 600 spenn til 20 nye spill i mnd. som 17 av dem de ikke liker? Eneste heldige nå er vel at en spillsjappe her jeg bor så og si "låner" ut spill.. Du har en uke på deg så og si, likte du ikke spillet kan du komme tilbake og bytte det. Personlig er det en flott ting, men litt dritt med tanke på piratkopiering blir 10 ganger lettere..

Litt lite vits i å kaste nykommeren rett ned i dritten, han skrev så og si i første post om noen kunne sendt en PM.. Istedenfor å lasse ut hvordan ditt hvordan datt fiks det sånn så sparer du masse tusen..

Eneste vitsen til jeg har noe converter til NTSC på maskinen min er vel fordi spilla rett og slett er billigere, kommer ut tidligere og noen funksjoner som ikke kommer på PAL.. Selv om jeg sparer til NTSC maskin..

Synes det nesten er værre å lange ut 600 spenn fra en drittunge som ikke vet bedre og hater spillet, når han har brukt 4 måneder med å bære ut søpla, ta ut av oppvaskmaskinen osv. osv. Så er det totalt bortkasta 4 mnd. Samtidig som sikkert ta gutten er totalt drittlei av alt han måtte gå igjennom for å bli skuffa så for å bestemme seg for å aldri gjøre sånne ting igjen...
Ikke det at gutten tenker så langt som å prøve spillet om han liker det så kjøpe det da men :p

Jeg har jo selvfølgelig litt småsaker selv, det er kanskje mest fordi jeg ikke finner filmer som Kung Pow! i nærmeste forretning...

Men nå begynte jeg bare å skrive i surr så trekker meg sakte tilbake :p

Er det vits og gjøre sååå j..... mye ut av det eller??
Jeg vil bare ha back-up av et spill på PS2 som nesten er ødelakt (+ noen av dere som har kritisert meg har sikkert noen ''piratkopierte'' filer på pc'en)!! :mad:

m.s.h Håkon :mad:

Status
Stengt for ytterligere svar.