Fetthestens ferd mot seier/undergang (stryk det som ikke passer)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
En annen ting jeg vil dele med dere, er et lite blikk inn i hjertet til Fetthest-imperiet. Satser på at ingen er dust nok til å avsløre mine statshemmeligheter.



Jepp, Vin-dominatrix er da hovedstjerna mi som man kan se. Man kan også se Murderfactory #2, også kjent som Nash, litt lenger oppover i bildet. Dette bildet er tatt to døgn etter at jeg sendte siste angrepsflåte oppover, og som dere ser har jeg en til i emning. Poenget er at den skal synce opp med den neste jeg har på gang oppe i New Fetthest City, og være klar til ækksjen i begynnelsen av neste uke. Som dere ser slenger jeg ikke innom Nash for å hente skip, det er rett og slett fordi Nash har rykket ned til forsikring mot kak, eventuelt krigsfabrikk for sørfronten (som enn så lenge er rolig). Jeg har valgt å spille the long game her, med få hovedstjerner som produserer relativt mange skip. Fører til at jeg fikk Ind mye seinere enn de andre, men til gjengjeld er det mye lettere å koordinere alt. Føler at taktikken begynner å betale seg.

Uansett! Framtidsplanen er å montere Hyperspace Accelerator på Vind-Trubadurix og Nash. Dermed: Dødsskvadroner klare til frontkamp på mye kortere tid, produsert i imperiets trygge favn. Vi får se hvordan det går. Vi får se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
26.4.2013
Jaggu. Dere veit det med at planen min hele tida har vært å ta knekken på Alyosha? Vel, nå er planen min å være kompis med Alyosha. Kort fortalt så ble jeg litt bange for at sør-alliansen ble såpass mektig (de er Magne og KriRe), så vi har styrket vår egen nord-allianse med et nytt tilskudd: Si hallo til vår nye bestevenn, Alyosha. *Vink*

Jau. Kak foreslo at vi skulle prøve å bli bøddies med Alyosha, som tilsynelatende ikke hadde så mange andre å støtte seg på (han lå etter på tech). Det viste seg å være lurt, for Tomas angrep kak før i kveld. Det er ikke krise ennå, men det er snakk om 300 skip på vei innover i marsjfart. Kak og jeg har deala litt, og jeg har en flåte på 450 skip på vei nedover og bortover. Dette har jo egentlig vært min intensjon tidligere, men siden jeg måtte dure gjennom territoriet til kak virka det liksom litt frekt å be om å få gjøre det pre-emptively. Vel, skjebnen (eller han derre Lars Tomas, sniken) har forced my hand, så jeg må gå til krig mot min egen allierte. *Gråtende ørn*

Vel, det skjer jo ikke ennå. Det tar fortsatt en stund å flytte skip (fun fact: At man ikke lenger kan oppgradere flåtehastighet er den beste nye greia i NP2), så de er først framme når helga omtrent er omme. Og da... da går det an å håpe at vi får lagt lokk på invasjonen, og klarer å bringe nye skip til fronten før det uunngåelige neste angrepet kommer. Jeg håper at kak klarer å frakte ned noe av flåta si (han har flere skip enn meg), og få ting til å fungere.

Plottwisten her er forøvrig at dette var planen hele tida, og Alyosha, Demake og Tomas har gått sammen om å iscenesette hele greia for å svekke meg og snikmyrde meg mens jeg slåss mot spøkelser. Yess.

PS jeg har ikke helt sett bort fra den muligheten, sånn på helt ordentlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
28.4.2013
Det som er stress med folkemord, er at du må passe på at du ikke etterlater en liten flik av utøyet i en liten, avsides krok slik at de kan reise seg og skape krøll igjen seinere. Det var med dette i bakhodet jeg viet en flåte som ellers kunne hatt en del å si i krigen mot Tomas, til å utrydde Drauden en gang for alle. Worth it.

Ellers? Jo, jeg har fått bygd Hyperspace Accelerator på Death Factory 2. I morra blir det Hyperspace Accelerator på hovedstjerna, og så skal det bli fart på sakene (må ha på begge stjerner for at effekten skal gjøre seg gjeldende). Får peise på en til litt lenger opp, slik at det blir mulig å shippe ned flåter derfra også.

Krigen mot Tomas er i ferd med å begynne for min del. I løpet av morradagen er begge førsteflåtene mine framme ved fronten, og da blir det spennende. "Spennende" som i "jeg aner ikke hva mer Tomas har å by på". Jeg veit at det er minst en 200-ish-flåte jeg ikke kan se ennå, men ut over det... null ide. Det kan jo hende at han bare har gjort dette for å se hva vi gjør, eller for å få bekrefta at kak og jeg er i allianse, men samma det. Det er ikke langt fra sørfronten opp til hovedstjerna til kak, og hvis han faller, ryker jeg på noen få dager. Med Alyosha på laget har vi fått litt real fart på research også, så vi ligger ikke katastrofalt langt bak. Om noen få timer får jeg 4 i Weapons, noe Tomas fikk for litt siden. Det er nervepirrende å prøve å holde tritt her.

Uansett, dette er Krigen, uansett om Tomas vinner eller ikke. Hvis vi taper her, er det slutt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
1.5.2013
Hurra for Imperiets dag i Fetthest-imperiet! Imperiets dag feirer vi ved å være litt ekstra stolte over imperiet vårt idet vi nytteløst kaster oss direkte inn i fiendens gap, hvor han kan svelge oss hele. Og med "vi", mener jeg "undersåttene mine". Jeg sitter jo trygg og komfortabel i hovedkvarteret mitt.

Men ja, krigen mot Tomas har rast i noen dager nå. Jeg har ikke hatt tid til å sjekke innom så mye pga. massevis av ånkli jobb å gjøre IRL, så da blir det - som jeg har påpekt i tråden - en del halvveis taktiske avgjørelser. Men! Kak og jeg har stort sett klart å unngå å havne i konflikt med hverandre, så Tomas er litt på vikende front. "Litt" fordi jeg går på ganske store tap her, og fordi jeg veit han har massemye mere skip enn meg. Det blir ikke bedre heller, for han har mye mer Ind enn meg, og får nesten dobbelt så mange skip som meg.

MEN! Jeg har hatt en annen taktikk gående, og den begynner å betale seg, bokstavelig talt. Jeg har nå mest Eco i galaksen, i tillegg til at jeg har... fanfare... Hyperspace Accelerator på Death Factory 2 og hovedstjerna mi. Neste ledd i planen er å bygge oppover mot New Fetthest City (gamle hovedstjerna til Drauden, for de som husker), sånn at jeg kan speede opp flåter derfra. Hyperspace Accelerator er vanvittig sinnssykt bra, og en super erstatning for at man ikke kan oppgradere flåtehastighet siden de både er svindyre å bygge (~$250 på startstjerna, som har best ressurser av alle) og ekstremt attraktive for fienden, sånn at man ikke akkurat er supersmart om man bygger dem direkte ved fronten. Pluss at de ikke kan brukes til å komme kjapt fram til en stjerne man ikke kontrollerer, da. Bra designet av Iron Helmet.

Utenriks: Demake sendte en melding til alle hvor han ba om allianse. Jeg sa "klart det" delvis på kødd, og... fikk overrakt Weapons 5 og en beskjed om å drepe Tomas. Helt greit det, Demake. ^^

Verken Alyosha eller kak har vært spesielt aktive på sjætten i det siste, men de har holdt på med å straffe Tomas. Pluss at vi har delt tech som noen motherfuckers de siste dagene, og det har betalt seg. Tomas' en gang så store tech-overtak er nå snudd, han ligger bak meg på alt unntatt General og Terraforming. Så: Føler jeg meg trygg på alliansen min, eller må jeg finne noen andre å stå med? Tror nok jeg holder meg sammen med gutta enn så lenge, det vil være litt teit å skulle begynne en tofrontskrig nå, for ikke å snakke om en trefrontskrig. Min lille plan er at det blir showdown mellom Yoshi, kak og meg helt til slutt. Så... dermed er planen klar: Jeg må arbeide meg sørover og østover i Tomas' imperie, slik at jeg ikke er sårbar fra flere kanter. Kak sliter nok mest sånn sett, siden hans territorium er langt, smalt og sårbart fra alle kanter over faens hele. Jeg har begynt å kolonisere de fjerneste, østligste stjernene, og så langt har jeg funnet en stjerne som ligger nesten på samme nivå som startstjerna mi. Hvis vinden snur er det der jeg kommer til å bygge Arken, altså en siste reservebase med masse Ind som bare spyr ut skip og faen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
2.5.2013
Hmm. Ting går ikke egentlig dårlig, men jeg har en litt... illevarslende følelse likevel. Nå har det seg sånn at med Tomas på vikende front, er det plutselig kak som er den mektigste spellarn, sånn med tanke på antall skip. Han har sneket seg foran meg på Eco også, den sniken. Ooog... jeg tror kanskje han har begynt å tenke over at jeg, med den stjerneruta tvers gjennom territoriet hans, i praksis er veldig nære å kunne falle ham rett i hjertet. Og det er jeg jo. Og... de siste meldingene fra kak har vært litt... ikke direkte åpent mistroiske, men det ligger liksom bak. Nå er en av tinga jeg har gjort i det siste å opprette en schvær industristjerne midt iblant stjernene hans, riktignok, men jeg har liksom spesifisert at det er for å ta Tomas og ikke han. Så... hmm. Nei, litt usikker. Jeg gidder iallfall ikke å trekke meg tilbake fra nordsiden, der hvor både kak og Alyosha har fritt leide rett inn.

Men ja, krigen mot Tomas... det er litt pussig. Istedenfor å velge kampene sine, later det nesten til at han slenger skip mot meg bare for å ta bittelitt av flåten min, uten at han egentlig klarer å hindre meg i å ta stjerner fra ham. Og det er litt pussig, for jeg er innen rekkevidde av hovedstjerna hans. Neste runde med flåter kommer innen helga, så da får vi se på faen. Jeg passer iallfall på å ikke tråkke kak på tærne nå, for å utsette den uunngåelige ryggdolkinga så lenge som mulig. Må bare få til å ruste opp ved heartlands også, nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Okay, bare... ja. Galaktisk taktikk på høyt nivå ITT.

Dette her har Tomas gjort ganske mange ganger nå:

Dere skjønner tegninga? Den enerflåta var på Decrux. Den stakk av da jeg toga innover. Omtrent samtidig begynte tjuesjuerflåta å toge oppover mot Decrux. Hvorfor? Hva i alle dager er greia her? I tilfelle jeg ikke har nevnt det før, så fungerer kampsystemet i NP slik:
  1. Forsvarer gjør Weapons tech + 1 i skade på angriper.
  2. Hvis begge parter har >0 skip, gå til trinn 3.
  3. Angriper gjør Weapons tech i skade på forsvarer.
  4. Hvis begge parter har >0 skip, gå til trinn 1.
Geddit? Okay: Tomas har 4 i Weapons tech. Jeg har 5. For dere som ikke gidder å regne ut (eller ikke har tilgang til combat calculator): Jeg kommer til å vinne, med mindre Tomas får 5 Weapons innen flåten min kommer fram; da vinner han knepent. Det er så klart en mulighet for det, men... i alle tilfelle, hvorfor sender han vekk en flåte, bare for å erstatte den med en annen? Jeg ser greia med å spare på flåtene, de er ikke gratis, men... altså, det lureste hadde jo vært å bare holde stand nede på Nashira (hovedstjernen hans) i alle tilfelle; han skjønner så klart at dette ikke er hele hæren min (dog håper jeg han ikke har snust seg fram til den hastig opprusta basen jeg har bare såvidt nord i lende for dette scenariet), så han veit det kommer mer. Prøver han å kjøpe seg tid? Jeg aner ikke. Jeg forstår det ikke. Og dette, bare med små variasjoner, har skjedd flere ganger. Han stikker av med en enerflåte for å sende en større flåte rett i døden, noe som uunngåelig gjør de mer viktige stjernene hans mer sårbare. Hmm. Jaja.

Jeg tør ikke komme med noen prognoser i denne krigen ennå; jeg har riktignok det bankende hjertet i Tomas' imperium innen rekkevidde, men med tanke på hvor ugudelig mye Ind han har, må hovedkonsentrasjonen av dødsfabrikkene hans ligge lenger mot vest.

Ja, og forhåpentligvis finner jeg snart ut av en ting jeg har lurt litt på i det siste: Hvis man okkuperer en stjerne med en Hyperspace Accelerator på, blir den spart eller ødelagt? Vel, dere ser den vesle svulsten på Nashira? Den representerer en Accelerator. Forhåpentligvis ryker den stjerna over til meg i løpet av helga. Så får vi se hva som skjer. Vi får se. Hm.

Etiketter: wtf, Tomas, enerflåte-koden, ubåtsmørbrød, mangel på respekt for Tomas' rettigheter fra fetthestighetene
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
3.5.2013
Så, ja. Min frekke avanse i Tomas' territorium har støtt på et skjær. Jeg lå så godt an og skulle angripe hovedstjernen Nashira, men nå...



Og det er ikke alt:



Decrux, som i går var oransje, ble brutalt røvet tilbake av Tomas' rabbagaster og sjarlataner. Hva skal jeg gjøre nå? Gi opp angrepet? Har jeg ingenting igjen?



Ahahaha sææærlig. Joda, dette er rimelig bråkjekt, men man må satse for å vinne osv. Dessuten er en hovedstjerne altfor fristende til at jeg kan la den være når jeg har muligheten. Tomas har 7 hver av Eco og Ind der, pluss 1 Sci. Daaa... tar jeg 7 Ind fra ham, og jeg destruerer 7 Eco. De vil han måtte betale greit for å få bygd opp igjen, og han ligger et stykke bak på Eco (Eco ødelegges når du kaprer en stjerne, og en del av verdien (har ikke helt registrert hvor mye) tilfaller erobreren som krigsbytte).

Så, ja. Jeg føler at jeg har en halvveis sjanse, om ikke annet. I verste fall brekker jeg ryggen på en stor del av flåten til Tomas, og jeg har - seffern - mer på vei. Dette er fortroppen. :riffa:

Regner med det ikke tar lang tid før den uunngåelige backlashen kommer nå, egentlig. Og om den ikke kommer på en stund, og krigen mot Tomas går som den skal, blir jeg rett og slett nødt til å angripe kak. Noe annet blir direkte uansvarlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Nja, njo, tenkte meg litt om her nå, og kak må dø. Jo før, jo heller. Jeg må... prøve å fiske litt overfor Alyosha.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
4.5.2013
Joa, det gikk jo - som dere ser i tråden - ganske så dritt. Mista hele flåten min i kampen på Nashira, og jeg mista den vesle fislegjengen som lå på Muphrid. Men! Jeg har mer i farta. Tomas' ~700 skip ble til ~200 skip, og selv om det så klart kommer mer der nede, er jeg også i ferd med å slenge nedover mer dilldall. Dagens Production brukes til å bygge Accelerators oppe på New Fetthest City og på en mellomstasjon nedover mot Death Factory 2. Så blir det en grei flåte nedover derfra. Så får vi se.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#30
Jeg trodde du dømte accelerators nedenom og hjem et par innlegg tilbake, men kanskje jeg urettmessig leste inn sarkasme i innlegget ditt? Jeg spiller dette litt selv for tiden og er nysgjerrig på om det egentlig lønner seg?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Høh? Nei, jeg dømte dem ikke nedenom og hjem, jeg skrev jo at de var dritbra. Som i, bra balansert. De gir en stor fordel, men er dyre og du risikerer enormt mye ved å bygge dem ved fronten. Neptune's Pride II er - så langt jeg har sett - ekstremt bra balansert, mye bedre enn det første. Og jeg har penger å brenne (nei ikke egentlig), så jeg bygger Accelerators i hytt og gevær.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
5.5.2013
Heh. Tomas var ganske bråkjekk i tråden akkurat, gett. Nei, såklart jeg ikke tenker over hvor han har forsvar, jeg gjør jo ikke det. Eller kanskje jeg satser på å holde ham opptatt fram til hovedflåten min kommer? Hvem veit (jeg). Nei altså, jeg har en runde til under oppseiling, og den blir forsterket med en flåte til i ettermiddag. Observer.



Jaggu. Dette her er ikke Top Secret, forøvrig. Dette her er ikke Most Secret. Det er Tippy-Top Secret. Så ikke vis det til noen, mkay? Bra.

Uansett, den forestående kampen ved Decrux kommer jeg til å vinne. Tomas rekker ikke å sende noen flere folk dit innen jeg er framme. Så... kommer en flåte via Saiph i løpet av morgendagen, for å daske litt på Muphrid. Og så kommer det en forhåpentligvis uventet finte: Først en passe stor flåte for å befeste Muphrid, og så en litt større en via Gomeisa for å okkupere en av de små drittstjernene nedenfor hovedstjerna hans. Tomas har ikke Hyperspace Range til å fly ut til Gomeisa en gang, så jeg satser på at han blir litt overraska av akkurat den. Jeg skal også bygge en flåte til på dødsstjerna like nedenfor og til høyre for Dabih, som skal synke opp med 400-flåta. Og så begynner vi å kunne snakke om landgang her. Tomas fikk overveldet meg altfor kjapt forrige gang, men planen er så klart å ha en så sterk sittende hær at han ikke får gjort noe med den på kort tid. Min teori er at jo mer tid og ressurser han må bruke på å forsvare hovedstjerna si, jo sterkere overtak får jeg fordi han er presset også på andre kanter. Håper jeg, da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Jadda. Decrux er min, men bare for en stakket stund. Tomas har en flåte på vei oppover, som kommer til å knuse meg... og det er egentlig greit. Flere enn han kan kjøre dick moves, skajjæsidere.



Hva er dette? Dette er intel. Dette er info om flåtene han har i nærheten av hovedstjerna si, og det er ikke all verdens. Denne infoen blir så klart ikke ferskere ettersom Decrux vil falle om kort tid, så da er det tid for et dick move: Flåta mi tar en bande på femten skip og reiser til Muphrid. Den gjenerobringsflåta hans kommer til å ta noen tap når den kommer fram, og snart kommer det mer. Fra to kanter. Den derre Birdun-stjerna di'a, Tomas? Tjuesju skip, sier'u? Hva trur'u dem sier når det kommer fire-fem hundre skip fra øst'a, hæ? HÆ?!? Kommer du til å drite på deg og sende en samlet flokk mot øst, noe som bare vil legge hjertet ditt nakent for angrepet fra nord eller, HÆ?!? Ja, jeg håper det. Den 233-flåta blir jokeren, avhengig av hvilken vei den reiser kommer angrepet mitt til å ta en av to veier: Enten gønner jeg videre fra øst med den store flåta, eller så blir det påtrykk fra nord. Uansett, det eneste som er dritt nå er at det tar så lang tid før jeg kommer fram. Tomas er storkar i tråden, men han har blødd massive mengder skip og det som før var et solid overtak er nå litt mindre solid. Jeg har fortsatt færre skip, men jeg har ikke mista like kolossale mengder som han.

Så er det bare å håpe at ikke kak ser sitt snitt til å plutselig oppheve alliansen vår, da. Det er det jo jeg som skal.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Oi. Oi. Tomas sendte nettopp mesteparten av flåta som forsvarer hovedstjerna si av gårde for å ta tilbake Muphrid. Så... han deler opp skipene sine og sender dem rundt for å slokke brann, altså. Den flåta jeg sendte til Muphrid er bare en liten fislebande som kommer til å være utslitt idet jeg tar stjerna, MEN de vil fortsatt kunne gjøre litt skade. Death by a thousand cuts, kanskje? Dette KAN jo bety at han kommer til å drite på seg når flåta kommer fra øst, og sende 200-gjengen for å forsvare hovedstjerna. Og da... Vel, da har jeg ~i teorien~ carte blanche til å treske stjernene rundt. Iallfall inntil den uunngåelige backup-flåta kommer.

Gjett hva'a. Backup-flåta mi blir førstepri når Production ruller rundt om noen minutter. Får se hvor langt jeg går, men i løpet av ettermiddagen har jeg en ubrutt Hyperspace Accelerator-motorvei fra øverst til (nesten) nederst, som går innom de største dødsfabrikkene mine. Det blir greit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
8.5.2013
Yess. Gjett hva, denne uka har jeg vært ganske nære å gå dukken IRL. Derav få oppdateringer. Langhelg nå skal bli passelig greit, merker jeg. Hva har skjedd videre? Næh, ikke så mye. Tomas har fått masse skip igjen, kak har tatt fullstendig av på skipsfronten og er nå i en soleklar ledelse på det meste, ooog vi har hora tech som noen mådderfåkkers. Jeg har bygd en highway to Hellesylt langs grensa til Tomas (og kak, sånn ved en beleilig tilfeldighet), så det gønner på ganske greit med skip nedover. Ja, og i dag har dette skjedd.



NIGGA WHAT TOMAS. Regner med han vil få noen raske forsterkninger ned dit. Jeg gir faen, målet er å føkke opp shitten til Tomas. Ikke med på bildet: Kak som kjører i gang et parallellt angrep litt lengre nord, utafor scanning range til Tomas. Vi er Magne og KriRe med mindre (eller mer HVEM VEIT HVA SOM SKJER PÅ BAKROMMET HØHØ) homoerotikk.

Men ja, beklager for at det er dårlig med kart ute og går, skal slenge opp ett seinere i kveld. Greia er at kartet nå har begynt å avsløre ganske kraftig at jeg har noe Hyperspace Accelerators på g, så jeg ville ha måttet shoopa vekk de stjernene. Skal ta en effort i kveld. Lover!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#36
Har dere til enhver tid tall på hva de andre har i forskjellige techs, totalt antall skip og slikt?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Steike bacon, det har jeg glemt å opplyse om gett. Her er hva jeg ser når jeg sjekker profilen til Tomas:



Det ukjente er hvor Carriers er, og hvilke ressurser og skip som er på stjernene jeg ikke har innenfor scanning range. Man kan også bare se ett aktuelt waypoint på Carriers som er på vei et sted, og altså ikke hvor de skal videre. For dere som ikke fatter greia, så er det ganske få ukjente variabler, men akkurat der ligger spenninga og strategien. Elsker'e.

Ellers: Jeg ligger laaaangt bak på Industry, delvis fordi jeg har øst ut spenn på Hyperspace Accelerators og delvis fordi jeg ikke bygger 2-3 Ind men heller konsentrerer så jeg ligger på 8-10 Ind. Dette gjør at jeg får mer smell for hjorten (altså Ships Per Hour). Aner ikke hvordan Tomas gjør det, men jeg ser at kak har litt sånn hist og her i det området jeg har oppsyn med. Det er så klart ikke gæærnt å gjøre det sånn, men da tar det jo fort noen dager bare å samle flåtene.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Han har 50% mer science men henger etter på alle tekniske områder? Dette lukter det no mafian av.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Det ER no mafian. Kak, Alyosha og jeg koordinerer research og deler all tech. Det eier. Mesteparten av det der har han stjålet fra Demake, forøvrig. Dere skal få se kartet straks.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
11.5.2013
Ja, jo, ja. Det har egentlig ikke skjedd så mye. Jeg har fortsatt å køle nedover flåter, og har nå okkupert hovedstjerna til Tomas samt en del av de små stjernene rundt (kjerneområdet til hver spiller er alltid tettpakka og har ofte ganske gode stjerner). Storslegga mi ble nesten totalmost av at Tomas samla sammen en del flåter til en ~1000-flåte, så jeg har bare 100 igjen av det som var en 1000-flåte. Uansett, jeg har fortsatt flåta mi, og jeg har stjernene hans. Så... ting ser ålreit ut. Det er ingen store trusler i umiddelbar nærhet, så jeg drister meg til å rykke litt fram og okkupere noen av restene hans. Problemet er bare at den neste storflåta mi kommer først om nesten to dager. Dette til tross for at jeg har en sammenhengende Warp Drive Accelerator-motorvei fra topp til (nesten) bunn på kartet. Målet er å dytte sørover, og bare momse i seg Tomas' kjerneområder. Kak er på vei vestover. Uansett, vi hadde en prat om hva som skjer mot slutten av spillet, og vi ble vel ikke egentlig enige om noe annet enn at det er teit med krig med hverandre mens vi skal ta Tomas. Så... det spørs vel litt om jeg får ham med på å gå for Alyosha etterpå. Vi er begge to oppe på noen-og-søtti stjerner hver, og vinneren trenger 119 stjerner... så, litt i underkant av femti stjerner igjen for begge to. Det sier seg selv at det ikke går uten at vi begynner å ta fra hverandre. Så, vi får se. Skal få fiksa kart og greier til i morra, med litt mer analyse.