FF7 spin-off

EagleJin

Bear Necessity
#1
Her
Vil FF7 bli melket mer enn FFX har blitt? Vil uttrykket "FF7 compilation project" dominere det mobile markedet og rpg-markedet?

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan la spillet hvile i fred. Ingenting mer trenger forklaringer, eller å bli plukket fra hverandre for tolkninger e.l.. Det var og er genialt som det er. Square holdt lenge igjen på å lage oppfølger til tidenes rpg, og så kom nyheten om AC. Og plutselig skal de lage noe mye større med FF7 som basis for hele prosjektet.

FF7: May you rest in pieces...
 
#2
Æsj liker ikke dette her. FFVII blir jo mer hypa opp en Fifa. Skulle ønske de bare kunne konsentrere seg om FFXII. Min mening om Squarenix står og faller med dette spillet.
 
C

Crizpy

Gjest
#3
Greit nok at square kommer med dårligere spill enn de ps1 (eldre) ff spilla, men de bør ikke ødelegge FFVII av den grunn... bææ, det blir faen meg melka mer en sims
 
#4
Noen ganger kan det bli for mye av det gode ja.


Men samtidig burde man vel kanskje vente og se hva det nye spillet dreier seg om før man dømmer det nord og ned.
 
#6
Jeg tror ikke folk helt har forstått at Square-Enix ikke bare består av et dusin ungdommer som krangler om én PC. De er laaangt flere enn det. I tillegg er firmaet delt inn i faste avdelinger hvor hver av dem arbeider med sitt respektive spill. Dermed blir det litt fåfengt å bruke «konsentrere seg om FFXII»-argumentet hele tiden.
 
#7
Det ser kult ut, men jeg liker ikke helt at det er til mobil. Det vil kun bli ett fåtall i verden som i det overhodet får spillt det. Jeg hadde blitt meget happy hvis det hadde blitt en FFVII-2 eller no lignene, men det er kanskje fordi jeg er en FFVII fanboy..
 
#8
Before Crisis - Final Fantasy VII er til mobil, ja. Men dette er rykter om enda et FFVII produkt i tillegg til UMD/DVD filmen Advent Children og mobilspillet.

For meg kan det gjerne komme 100 FFVII produkter, så lenge de oser kvalitet.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#9
Så det er altså sant at det kommer et FFVII til mobil. Mobiltelefon? Jeg husker da jeg fikk Nokia 5110 tidlig i 1999. Da var det ganske stort med spill på mobilen, og jeg hadde mange timer moro med Snake. Et av de mest simple, men også mest geniale spill i verden. Nå skal altså FFVII komme på mobil. Hva har skjedd med verden.

Min mening er uansett at de skulle latt FFVII være i fred. Spillet er så bra som det er. Vi trenger ikke mer av det. Vi vil ha nye FF-spill, sånn som det var helt til FFX. Nok en gang, hva har skjedd?
 
#10
Spillet skal visst komme til Nokia N-gage og hete "FFVII: Vincent's Monster Mania". Jenova-celler rundt om i verden har mutert til monstre, og det er Vincents oppgave å fange dem. Når han har fanget dem, har han i kampene mulighet til selv å forvandle seg til et av monstrene han har fanget.

Noen som gikk på denne? ...Ikke det, nei.
 
#12
Ja det er faen meg så jævla galt det her, men det kommer å vi kan ikke gjøre så mye med det. Skal vi se posetift på det?

Får jeg sjangsen så kjøper jeg nok mobilen å FF VII AC SKAL jeg ha, faktisk så har jeg aldri vert så veldi skeptisk til denne dvden. Det blir jo ganske kult å se hvordan det har gått med gjengen i FFVII.

Mobilen så jo egentli ganske kul ut da, men kansje litt dyr å jeg tviler egentli på at den kommer til norge noen gang, men gjør den det så skal jeg nok ha den!
 
#13
Sikkert gammelt nytt for noen, men siden ingen har nevnt det tenkte jeg at jeg skulle poste det. :)

Square Enix recently unveiled some the details of the magic-system in their Final Fantasy VII prequel, Final Fantasy VII: Before Crisis. As more specifics of the gameplay emerge, the game’s reliance on the Japanese mobile phone it is playable on becomes more apparent.

To use Final Fantasy VII’s trademark Materia spheres, players must use the phone's built-in camera to take pictures of colored objects. For example: if the player desires to use a green Materia, he or she must take a picture of a green object.

The mobile phone also allows for connectivity between players, but instead of allowing for true multiplayer, this function seems to be used only to transfer Materia from one player to another.

Beta-testing for the game begins at the end of this month in Japan.
Kilde: www.ffonline.com


Slik som jeg tolker det skal vi altså gå rundt og ta bilder i hutt og pine for å bruke ability-systemet. :blunk: Høres litt merkelig ut, men jeg skal ikke dømme det nord og ned før jeg har prøvd det. I tillegg ser det ut som det kun blir materia bytting som "multiplayer"-funksjon.
 
#14
Synes ikke det er så galt jeg, så lenge de gjør det bra, og jeg har en følelse at de kommer til å gjøre det...
 
#15
Ja, det er for så vidt ikke noe gale med det. Det er jo ganske innovativt og de utnytter jo mobilens muligheter. Selv om de burde lagt til en annen form for multiplayer funksjon - i tillegg til materia-byttingen for å utnytte den til det fulle.
 
#16
Har prøvd meg på Nokia N-gage, og vil sterkt påstå jeg har mine fornektinger om at NOE så helst kan bli bra på dette systemet. Men jeg skal ikke være fordomsfull. Jeg skal vente til spillet kommer, antageligvis prøve det for så å komme tilbake til dette emnet å si: "hva var det jeg sa?"

:svette:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#17
Et aldri så lite spørsmål.

Hvorfor lages dette spillet?
 
#18
For å tjene så mye man kan på at det er mange som digger FF VII, ville jeg tro. Vet om mange (inkludert meg selv :kul: ) som betaler blod for FF-stash.
 
#19
Opprinnelig skrevet av GarlandG@02.09.2004, 20.07
Et aldri så lite spørsmål.

Hvorfor lages dette spillet?
97220​
Fordi de vil tjene penger.

Personlig har jeg sluttet å rive meg i håret av slikt. De får gjøre som de vil. Og uansett hvor dårlig de spillene måtte komme til å bli, det vil aldri gjøre orginalen noe dårligere. Det vil aldri ødelegge orginalen. Ei heller ryktet til orginalen.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#20
Det er sant, men det irriterer meg læll. Men til mobil? Hvorfor ikke lage en ny klassiker til SNES? Det hadde faen meg vært utrolig tøft om de hadde gjort det.

Ja, de vil tjene penger. Det visste jeg forsåvidt fra før. Men er det flere grunner? Skulle jeg likt og visst.