FFIX L1C [PSX]

Jeg dropper Robe of Lords.

Er nå mitt mellom BM-kampene i Gizamalukes Grotto. Har klart første kampen, men den andre kampen vil rett og slett ikke funke. D;

Jeg fikk alle Chocographene veldig fort. :) Hadde vel i snitt 4-5 funn per spill.

Ok, da dropper jeg også det. :)

Hmm, hva er det som ikke funker? Å petrifye dem? Det hjelper i hvert fall å ha Glass Buckle på Quina siden han/hun får da +2 i Spirit. Men allikevel skal det hvis være et rent helvete å petrifye dem, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. :)

Men nå skal jeg få litt søvn før jeg banker Black Mag'ene i morgen.

Har du hentet "Streamside" og "Between Mountains"? Da får du Germina's Boots, som gir Flee. Så slipper du å bruke Dagger/Mage Masher. :)

Da var det tid for en ny oppdatering. :)

Jeg har nå kommet et lite stykke lenger.
Tok først den andre Black Mage-kampen på det ørtiende forsøket. Men da jeg endelig fikk forsteinet dem, gikk alt mye enklere. :) Det går deilig fort gjennom Gizamaluke's Grotto, så lenge man husker å benytte seg av Quinas Limit Glove mot Gizamaluke. Som sagt, læres Limit Glove i skogen ved Chocobo Forest. Jeg fikk stjålet en ekstra Magus Hat (Man finner jo en i trappene i grotten.) fra Gizamaluke før jeg ikke torde mer. Da brukte jeg Limit Glove og drepte Gizamaluke. (Torde ikke mer, fordi jeg var redd for at Quina skulle dø. Husk å ha på Cover med Freya, slik at hun kan ta skaden Quina skal ha.) Etter Gizamaluke skyndte jeg meg ferdig med Garnet og Steiner, før jeg igjen skulle styre Zidane & kompani. Jeg gikk direkte ut til stranden utenfor Cleyra, brukte en Gysahl Green på fotsporene og tok Healing Shore-chocographen. Deretter dro jeg tilbake gjennom Gizamalukes Grotto etter et kjapt besøk i North Gate. Jeg hentet chocographen med Oak Staff, så nå kan jeg Stop. Har allerede skaffet meg litt ekstra AP ved hjelp av denne. :) Har lagret utenfor Gizamalukes grotto, på Lindblum-siden, ved siden av min lyseblåe Chocobo.

Husk at Limit Glove bare funker om Quina har 1 i HP.

Ja, da var jeg kommet til disk 2. Det hele gikk nokså smertefritt, unntaket var vel Beatrix (Ja, faktisk). Var meget uheldig der og klarte henne ikke før det femte forsøket på grunn av hun alltid angrep Quina først. Quina hadde 1 HP slik at man dreper henne med Limit Glove. Men da jeg endelig klarte det, plukket jeg også opp Chain Plate. :D

Sisamez: Man kan også plukke opp én til skatt med Chocobo, som inneholder blant annet Magician Robe, vest fra Qu's Marsh i vannet. Men dette visste du sikkert...

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det fant jeg faktisk ut andre gangen jeg spilte, at man kunne få Magican Robe på disc 1. Egentlig får man den ikke før disc 3 eller noe.

Jaja, jeg starter ihvertfall i dag, så får vi se om jeg når dere igjen.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hmm... spørs om jeg får startet i dag læll. Har en del å gjøre. Men det er uansett ikke værre enn at jeg starter etter at jeg står opp i morgen.

Ja, ja. Start i morgen du, Gaggen! Så mye tid du har, tar du meg nok igjen.

Ny oppdatering: Har akkurat gjort ferdig CD1. Var litt heldig mot Beatrix, siden jeg glemte å sette Quina på lv1. I stedet drepte Quina seg selv, og ble på andre forsøk opplivet til 1 HP. Dum som jeg er, gadd jeg ikke stjele stort mye, men det får så være. :p Black Magene går enkelt med Stop. :) Jeg har også lært meg Flee nå. :) Så nå slipper jeg å bruke Dagger/Mage Masher/Germinas Boots i fremtiden, selv om jeg fortsatt ønsker å bruke Germinas Boots.

Jeg har min egen lille spilleregel for AP-innhenting. Er det ett beist, lar jeg Vivi forsøke dobbel Focus og én Stop. Jeg gidder ikke bruke mer en maksimum to Stop, for å minke Ether-bruken. Det er uansett praktisk å lære evner. :)

Tid på lagringen mellom diskene: 10:12. (Egle: Jeg husket visst feil da jeg snakket med deg. Det var omtrent 9:10 jeg hadde da.)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jau. Men husk at jeg fremdeles har FFVII utfordringen min, så det blir ikke så mye FFIX før jeg er ferdig med den. Nå har jeg endelig klart de vanskeligste bossene, så da tar det ikke lang tid før jeg er ferdig. Hater å drive med to spill samtidig.

Ja, i dag fikk jeg spilt litt til. Har kommet til Treno etter en meget lett match mot Black Waltz #3. Stjal alt fra ham uten problemer på første forsøk. Nå holder jeg på å kjøpe litt utstyr til de forskjellige folkene. Har kjøpt alt i vanlige equipments og synthesize shop i Treno. I tillegg én Reflect Ring. Er det noe annet equipment som kan være lurt å ha med seg videre?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg må nok meddele at jeg ikke har startet enda, for jeg må bare gjøre meg ferdig med FFVII først. Klarer ikke å drive med to spill samtidig. Men slik som det ser ut nå blir jeg ferdig i dag, så jeg kommer nok til å få spilt litt utover natta.

Hvilken tyv?

I Treno første gangen, velger du en ATB som viser at Garnet blir robbet for 1000 gil, men om du treykker X akkurat når du skal, vil det bare stjeles 500 gil. Deretter går du direkte mot Synthesis Shopen. I gangen utenfor Synth Shopen, møter du på Gilgamesh. Konfronter ham om tyveriet, og du vil få tilbake det han brukte pengene på. Et Power Belt, som Egle sier. (Husker aldri detaljene. :p)

C

cloud_fan3

Gjest
Men hvordan skal du/dere vinne over bossene/sjefene på disc 4?
Fire guardian eler noe sånt trance kuja, Necron og resten?
Skal du/dere bruke limit glove mot alle sammen? :romvesen: :bæ: :bæ: o) :plystre: