Fikk spilt litt videre i dag også. Har nå kommet til disk 3. Amarant brukte jeg faktisk 5 forsøk før jeg klarte. Hovedgrunnen var at jeg angrep ham med attack, og av og til brukte Zidane counter-attack i stedet for auto-potion, og siden Amarant har 2 angrep per mitt ene, så døde jeg på det, siden jeg ikke fikk healt meg. Løsningen her var altså å være på defensiven hele tiden, og bare være klar med potion med en gang Zidane brukte counter-attack. Etter dette var det noen kamper mot Mist i Iifa Tree. Disse klarte jeg på 3 forsøk. Den ene gangen hadde jeg alt i boks, men så var jeg dum å hive life på Zidane med auto-reflect på da han ble slått bevisstløs. Og siden Mist er undead, så døde den ene, og dermed fikk jeg exp og måtte restarte.
Ja, ja, er nå i Alexandria og daffer den litt. Er i en liten pengeknipe nå, siden jeg skal kjøpe en del bedre equipments, så jeg holder på å stjele ether fra en fiende som heter Axe Beam eller noe. Har planer om å skaffe sånn ca. 50 ethers, så det kan nok ta en del timer. Skal jo etterpå til Treno så trenger en del penger der også.
EDIT: Angående Iifa Tree med zombiene. Det er faktisk ikke så sinnsykt vanskelig. Nøkkelen er bare å ha zombie status på minst en av karakterne dine. Helst to. Har du to stykker klarer du det nok på en liten time. Problemet mitt var at jeg ikke klarte å få verken Dagger eller Eiko til å overleve Zombie Breath. Har ikke prøvd med Vivi da, siden jeg var fornøyd da jeg endelig klarte å få statusen på Zidane. Har du ikke Zombie status, kommer det nok til å ta en god del dager. Kanskje opptil en uke.