FFIX L1C [PSX]

Nå har jeg kommet til Iifa tree. Hilgigaris var ganske enkel, siden man bare kan bruke float for å unngå earthquake angrepet hans, og silence/tent for å forhindre at han helbreder seg. Holder nå på å finne en dracozombie slik at jeg kan få zombie status sånn at jeg slipper å få exp i Iifa Tree mot de kommende uunngåelig kampene mot zombies. Å bruke stop er veldig vanskelig siden det ikke treffer så altfor ofte, og i tillegg har zombiene man møter et selvmordsangrep som man får exp for etter noen få turer. Dermed er det ganske lurt å få zombie status sånn at noen i hvert fall kan overleve. Kommer garantert til å fortsette i morgen/helgen (Hvis jeg ikke er uheldig og må jobbe). Det skal i hvert fall bli artig å brake løs på det antatt vanskeligste stedet i L1C'et. :D

Bossen i Iifa-treet er nok ikke vanskelig, man bare kaster Life på jævelen.

Jeg har uansett ikke spilt noe særlig, så jeg er fortsatt bare i Lindblum.

Opprinnelig skrevet av Agahnim@09.09.2004, 19.50
Bossen i Iifa-treet er nok ikke vanskelig, man bare kaster Life på jævelen.
Vet. Zombiene før jeg tenkte på som er vanskelige på grunn av selvmordsangrepene som fører til at man mottar exp, og dermed blir stop nesten nytteløs, og derfor er det lurt å få zombie status, som jeg skrev i sist innlegg.

Stop blir muchos bedre med noen Focus før. Just for the record. :p

Jeg har ikke lysten til å spille videre for tiden, så jeg får se hva som skejr videre. :usikker:

Dette virker for vanskelig, tror jeg melder meg ut. :usikker:

Opprinnelig skrevet av Sisamez@10.09.2004, 09.14
Stop blir muchos bedre med noen Focus før. Just for the record. :p
Ja, det stemmer. Men det har man ikke tid til. Eller man må i hvert fall bruke focus én gang før man må treffe dem med stop to ganger på rad. For etter 3-4 runder tar de, som sagt, selvmord. Men det hjelper kanskje å kaste confuse eller noe på den for å spare tid. Skal i hvert fall prøve litt i dag, så ser jeg hva som svarer seg. :rulleøyne:

Men Sisamez, du må ikke gi opp. Bare tving deg selv til å begynne og spille litt videre, så blir det med en gang ganske så morsomt. Jeg også har noen dager der jeg ikke gidder å sette på PS2'en og spille. Men med en gang jeg først har startet og spilt, blir jeg hektet og spiller videre.

EDIT: Sortulv: Det er ikke så vanskelig som det ser ut som. Jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer enda - og jeg trodde det skulle være vanskelig å bare nå disk 2. Og hvis det skulle bli veldig vanskelig er det bare å hente litt hjelp fra oss eller en guide. :)

Vel. Etter 3 timer og 15 minutter klarte jeg omsider zombiene. Det som tok mest tid var å få zombie status på Zidane siden han var den eneste som klarte å overleve etter en zombie breath fra Dracozombie, og dermed ble de andre karakterne utelukket. Etter det var fikset, tok jeg med meg en Ether og Lamia's Flute (De andre kistene droppet jeg for å holde random encounters lavt) på vei ned mot Zombiene. Brukte vel rundt 25 forsøk før jeg omsider klarte å komme meg ned uten å bli tatt av swipe(?)-angrepet til det tre lignende skapningen med masse greiner på :svette:, at Zidane ikke ble drept på veien ned og at zombiene ikke på en eller annen måte drepte meg. Da jeg møtte zombiene, møtte jeg kun to stykker, og da var det bare å hive life på den ene. Etter det drepte den andre Vivi og Eiko, slik at kun Zidane og Dagger var igjen. Avsluttningsangrepet til den siste zombien ble dermed melt på Dagger, slik at Zidane med zombie status overlevde og ingen fikk exp. Deretter bar det løs på Dracozombie som Vivi fikset med stopen sin. Og tilslutt var det bossen Soulcage(?) som enkelt ble drept med en elixir.

Har noen av dere andre spilt noe videre?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Sykt. Kan ikke akkurat si jeg gelder meg til Iifa Tree. Har hørt folk snakke om at det er noe av det verste med utfordringen.

Har ikke spilt videre selv, men jeg får nok spilt mer i helga. Jeg jobber på lørdager, så det er ikke helg enda.

Fikk spilt litt videre i dag også. Har nå kommet til disk 3. Amarant brukte jeg faktisk 5 forsøk før jeg klarte. Hovedgrunnen var at jeg angrep ham med attack, og av og til brukte Zidane counter-attack i stedet for auto-potion, og siden Amarant har 2 angrep per mitt ene, så døde jeg på det, siden jeg ikke fikk healt meg. Løsningen her var altså å være på defensiven hele tiden, og bare være klar med potion med en gang Zidane brukte counter-attack. Etter dette var det noen kamper mot Mist i Iifa Tree. Disse klarte jeg på 3 forsøk. Den ene gangen hadde jeg alt i boks, men så var jeg dum å hive life på Zidane med auto-reflect på da han ble slått bevisstløs. Og siden Mist er undead, så døde den ene, og dermed fikk jeg exp og måtte restarte.

Ja, ja, er nå i Alexandria og daffer den litt. Er i en liten pengeknipe nå, siden jeg skal kjøpe en del bedre equipments, så jeg holder på å stjele ether fra en fiende som heter Axe Beam eller noe. Har planer om å skaffe sånn ca. 50 ethers, så det kan nok ta en del timer. Skal jo etterpå til Treno så trenger en del penger der også.

EDIT: Angående Iifa Tree med zombiene. Det er faktisk ikke så sinnsykt vanskelig. Nøkkelen er bare å ha zombie status på minst en av karakterne dine. Helst to. Har du to stykker klarer du det nok på en liten time. Problemet mitt var at jeg ikke klarte å få verken Dagger eller Eiko til å overleve Zombie Breath. Har ikke prøvd med Vivi da, siden jeg var fornøyd da jeg endelig klarte å få statusen på Zidane. Har du ikke Zombie status, kommer det nok til å ta en god del dager. Kanskje opptil en uke.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har nok ikke spilt noe mer enda. Har kommet inn i en periode hvor jeg ikke klarer FF, og jeg vet ikke hvor lenge den varer. Skal prøve igjen til helga. Har faktisk ikke spilt et spill på nesten en uke.

Huff, slike perioder er merkelige. Akkurat som man bare ikke klarer å spille noe som helst. Man orker liksom ikke. Hadde en slik periode for 2 år siden som varte i litt over en måned. Spilte ingenting i den perioden. Men det går over. Etter en liten stund får du nok abstinenser og må spille, skal du se. :)

Angående min spilling, så går det meget tregt på grunn av lite fritid. Men det ser ut som det går mot en stille uke og kanskje en god asosial spille helg, så får se om jeg får spilt mer da.

Dere andre da, spilt noe mer?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg må nok beklage at jeg kommer til å trekke meg fra dette i denne omgang. Siden jeg nettopp spilte FFIX, er jeg på ingen måte i humør til å spille gjennom det en gang til. Sånn er det med meg og FFIX. Liker best å kjøre gjennom en gang i året. Jeg kommer til å gjøre meg ferdig med disc 1, og dermed sette denne utfordringen i "on hold" status. Beklager, men jeg kan ikke presse meg til å spille noe jeg ikke vil.

Derimot har jeg fått tilbake spill-lysten, og jeg koser meg med FFVI i disse dager. Hvor mange er det som fremdeles driver med utfordringen? Du har vel kanskje klart det snart, Egle?

Helt greit at du setter det på "on-hold", GarlandG. Er aldri noe kjekt å spille noe man ikke vil. Men bare si i fra når du begynner igjen, du. Er alltid spennende å følge med på fremgangen i utfordringer.

Angående min spilling så har ikke jeg spilt noe videre siden 12 september. Da skaffet jeg litt ethers. Har vel rundt 25 ethers nå og skal skaffe rundt 50. Etter dette har jeg faktisk ikke spilt noe som helst. Grunnen til dette er at det har skjedd en del uforventede ting, så da blir spilling nedprioritert. Men nå er det høstferie fra og med helgen her i vest, så da skal jeg nok, forhåpentligvis, klare å bli ferdig med 1LC innen dens slutt.

Jeg setter det også på hold, jeg er ikke i humør for FFIX for tiden. Jeg sier nok ifra når jeg blåser støv av PSX-en igjen.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Tja, jeg kaster en Phoenix Down på dette emnet for å høre hvordan situasjonen til folk er. Eller, den eneste som går under "folk" blir vel da Egle, siden de fleste andre har gitt seg, eller hvordan var nå det?

Og hvorfor ligger dette emnet under Retro? Skulle kanskje vært flyttet til Rollespill.

Vel, jeg sa at jeg skulle gjøre det ferdig i høstferien, men slik gikk det nå ikke. Hovedgrunnen var at en hel del uventete ting dukket opp. Jeg måtte for eksempel jobbe 6 av dagene, og i tillegg tok jeg bilteorien så jeg måtte nå øve litt der også. Jeg fikk nå spilt litt i hvert fall, da. Jeg holder altså nå på å maxe thievery. Kan ta sin tid det, for å si det sånn. Regner vel med å bruke 10-12 timer på det. For øyeblikket tar den 2500 eller noe rundt der. Etter dette skal jeg besøke Black Mage Village igjen. Dette er altså helt i begynnelsen av disk 3. Jeg skal i hvert fall fullføre det. Det er i hvert fall sikkert. Men det er så mye dritt som skjer for tiden, så jeg har ikke tid til å spille lenger - eller jeg prioriterer ikke spilling framfor skole, lekser og jobb, for å si det sånn. Regner med å spille en del i juleferien, men det er nå en stund til. :(

Hvordan går det meg deg, da, GarlandG? Du snakket jo om å sette dette på "on-hold", så noen planer for når du skal begynne igjen?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg har ikke spilt mer. Fant som sagt ut at jeg ikke klarte å spille FFIX igjen så kort tid etter at jeg hadde fullført det. De siste årene har det nå vært slik at jeg har kjørt igjennom spillet en gang i året, og noe mer klarer jeg ikke.

Men jeg skal også fullføre. Det er helt sikkert. Jeg begynner aldri på noe uten å fullføre det. Spørsmålet er bare når, og jeg tror nok ikke det blir før til sommeren igjen. Jeg har også planer om å gjøre dette til en universalfil med max stats etter hvert, så jeg skal faktisk levle Marcus til 99, noe som tar i overkant av 100 timer.

Men uansett om jeg ikke spiller, får du fortsette med dine oppdateringer når du fortsetter. Er alltid artig å høre hvordan det går med andre.

Beste å gjøre slike tider er bare å ikke prøve.

Hadde nylig en periode på ca 1 og et halvt år hvor jeg knapt spilte noe som helst.

Så tok jeg opp igjen FFVIII og Xeno, og det var nesten like fett som gode gamle tider :D

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Lenge siden, mortec. Du er vel, akkurat som meg, ikke så veldig aktiv her lenger.

Selv har jeg kune slike uker der jeg ikke orker å spille noe som helst. Har akkurat hatt en slik nå. Men nå satt jeg meg ned med Chrono Trigger igjen, og det er herlig. Planlegger også å starte på nytt med FFVIII igjen snart. Har ikke spilt det på nesten 3 år. På en måte er det positivt, siden det da vil bli ganske spesielt å spille det igjen.

Og angående L1G så er det som sagt fremdeles on hold, og det kommer det til å bli en lang stund. Kanskje jeg starter igjen til sommeren. Vi får se.