FFIX Scramble-turnering

Status
Stengt for ytterligere svar.
Da var runde 1 endelig her. Alle som er med på deltagerlisten må sende inn sitt svar innen fire dager. (23. Juni 2004) Når runden er over, vil de fire med lavest poengsum ryke ut.

Praktisk informasjon:
  • Jeg vil lage alle oppgavene, med tre vanskelighetsgrader: Lett, Middels, Vanskelig.
  • På "Lett", vil det være enkle oppgaver med en liten forklaring på hva slags ord det er. Disse oppgavene gir 1 poeng per riktig svar.
  • På "Middels" er det omtrent likt som "Lett", bare at jeg vil la ordene være litt vanskeligere. Disse oppgavene gir 2 poeng per riktig svar.
  • På "Vanskelig" blir ordene vanskeligere, og det vil ikke lenger være mellomrom lagt inn der det skal være. Disse oppgavene gir 3 poeng per riktig svar.
Regler
§1. Alle svar sendes på PM til meg, slik at ingen kan jukse ved å se andres svar.
§2. Alt skal hentes fra hodet. Om man bruker internett, eller sjekker spillet for å finne informasjon, er dette urettferdig mot de andre konkurrentene.
§3. Du må si fra i emnet til selve konkurransen når du har svart, slik at det blir lettere for meg å følge med på hvem som har levert.

Deltagere
Alice
BZer0 - levert
Crizpy
Cybermjau
Egle - levert
Fenrir
GarlandG - levert
Mads
Pyro
Reaper
Rube
Solitz
Soppe - levert

Oppgaver

Lette: 9 *1 = 9
Middels: 8 *2 = 16
Vanskelige: 7 *3 = 21
Sum: 24 9+16+21 = 46.

Det vil være mulig å få 46 poeng.

Lette 1p - max 9
nest tocintmin - sted
ndeto cepie - Sted
obignl - Beist
nrail tanpb - Beist
eehirtvy - Evne
mirnaqauae - Gjenstand
lamarft maninga - Karakter
moncee fraufb - Gjenstand
tiarm spaiv - Byggverk

Middels 2p - max 16
ralco - Karakter
apuphil - Karakter
garlshigi - Beist
nabs cruelis - Byggverk
lateq lunese - Karakter
targeto snir - Gjenstand
kedlhummelien - Karakter
thrilam breef - Evne

Vanskelige 3p - max 21
etkasheigtdaermnm - Karakter
pingokfkpingis - Gjenstand
gporcciacpeoehh - Gjenstand
eeratfyliib - Evne
acidnilslup - Sted
aaeeegilrrrrstt - Evne
icktedceargrtra - Gjenstand

Lykke til. ;)

Og husk: Ikke svar noen av svarene i dette emnet!

For å gjøre alle oppmerksomme på det:

Om et spørsmål stilles i den vanlige Scramble-leken som også er i denne konkurransen, vil følgende skje...

... Om det er et medlem av konkurransen som poster oppgaven, vil han/hun bli sparket ut av konkurransen.

... Om svaret kommer frem, vil spørsmålet ikke gjelde i konkurransen.

C

Crizpy

Gjest
sorry, men jeg synes det her var utrolig vanskelig. :( klarte bare et par, så jeg trur det er like greit å hoppe over pm tingen..

Men det var sinnsykt vanskeli! spesielt de der stedene med to ord der bokstavene var stokka over begge de to ordene :blunk: jeg har bare klart 3 til nå jeg :svette:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hoho, dette er moro, men det begynner å bli veldig vanskelig. Mangler nå en på middles og fem på vanskelig. Godt det er fire dager til å tenke på. :rulleøyne:

Får vel prøve mer senere. Har greid fire på lett, tre på middels og én på vanskelig hittil. Brukbart tatt i betraktning at jeg ikke har spilt spillet på godt over et år... Ikke sant? :svette:

Kanskje jeg skal spille gjennom FFIX en gang i sommerferien..? Har litt lyst, men jeg har på følelsen at jeg kommer til å gå lei før slutten av CD2... :ehm...:

Om du vil ha en utfordring for å pushe deg, kan du jo ta en Lvl1-slå-Ozma-quest/Lvl1-gå-gjennom-hele-spillet-quest.

Selvsagt vil ikke sistnevnte fungere helt, siden 3 av karakterene må levles opp på rundt lvl23 i Pandemonium, om ikke du velger å la Zidane få en mye høyere level.

Flott det falt i smak, Garland! Må kanskje gjøre oppgavene vanskeligere, slik at du også må slite litt?

Opprinnelig skrevet av Sisamez@19.06.2004, 22.50
Om du vil ha en utfordring for å pushe deg, kan du jo ta en Lvl1-slå-Ozma-quest/Lvl1-gå-gjennom-hele-spillet-quest.

Selvsagt vil ikke sistnevnte fungere helt, siden 3 av karakterene må levles opp på rundt lvl23 i Pandemonium, om ikke du velger å la Zidane få en mye høyere level.
Takk for tipset, men jeg tror ikke en sånn utfordring hjelper på lysten til å spille. Har faktisk lest litt i en Lv. 1 guide til FFIX for lenge siden. Hvis jeg i det hele tatt hadde giddet å prøve, hadd jeg uansett ikke kommet forbi Burmecia. For ikke p få EXP fra de Basilisk-fiendene, må Quina angripe dem med en spesiell "Gaffel" helt til de forsteines. Og sjansen for det er vel temmelig liten på Lv. 1..? Høres omtrent like frustrerende ut som Excalibur II-utfordringen, som jeg allerede har gjort én gang for mye! >_<

Nei, tror jeg spiller vanlig, så får jeg se hvor langt jeg kommer før jeg går lei. Er faktisk over et år siden jeg har spilt gjennom et ordentlig FF ("ordentlig", som i "ikke FFX-2" <_<) på vanlig måte...

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Du må ikke tro at jeg ikke sliter. Fy faen som jeg slet med "targeto snir". Det var forøvrig den jeg hadde igjen på middels, men nå klarte jeg den nettopp. Jeg skulle nesten til å sette den opp i alle muligheter, men så plutselig så jeg det. Nå mangler jeg bare fire på vanskelig.

BZer0: Du får bare starte et nytt spill og se hva som skjer. Hvis du blir lei kan du bare tvinge deg selv til å fortsette.

Sisamez: Ja, hvordan gikk det egentlig med den level 1 questen din? Jeg vurderer å prøve det selv snart. Trenger en skikkelig utfordring.

Det gikk bra, helt til jeg hadde spilt masse CH&C... Hadde 3-4000 poeng, og sparte til Robe of lords. Men så klarte jeg å lagre over... :(

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Da får du starte på nytt og joine meg når jeg skal gjøre det. Kan sikkert få med flere også. Hadde ødelagt noe hvis jeg hadde klart å lagre over. Det er sånne ting man må passe på at ikke skjer... ;)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ja, blir nok litt senere på sommeren.

Har uansett sendt inn svarene nå. Tror det gikk ganske så brukbart. Er glad jeg spilte gjennom spillet for ikke så lenge siden.

Må innrømme jeg ble overrasket av vanskelighetsgraden her. :usikker: Men moro er det.. Skal nok bryne hjernen på dette etter jobb idag..

Damnit! The pain! har ikke hatt tid til å se på dem enda. Må sette av tid idag! Hvis ikke ryker jeg garantert ut med 0 poeng. :usikker:

EDIT: Har jeg ikke sendt deg PM innen i kveld kl 22:00 sisa, så kan du bare "diskvalifisere" meg pga tidsmangel.. :( Har en travel hverdag på jobb før ferie nå.. >_< :mad:

Solitz: Du har i morgen også. ;) Det står tydelig på toppen at runden slutter 23. Juni. I dag er det 22. Tror jeg skal la dere få ut kvelden i morgen.

Status
Stengt for ytterligere svar.