FFVIII "U=R"

C

Crizpy

Gjest
Jaaaaaaaaa, da starta vi dette emnet igjen.

Spiller igjennom FFVIII for ente gang, og jeg blir faen meg overbevist enda mer enn før.
I introen, ser du at Rinoas vinger går fra hvite til svarte og alt det der, men jeg merka en ting som jeg ikke har sett noen har beskrevet andre steder på nettet.

Det er når Squall blir skutt av den svære isbiten 'Edea' skyter i slutten av DC1.

Da faller Squall ned fra den vogna de sloss på. På kanten står Rinoa å rekker ut hånda mot han, og skriker.
Så ser du et nærbilde av Squall sitt øye, og da ser du "skyggen" av Ultimecia der refleksjonen av Rinoa egentlig skulle vært. Litt vanskelig å forklare, men jeg så tydelig at det ikke var Rinoa som ble reflektert. Det var en skikkelse av en heks. Som er ultimecia, seff.

_____

Men jeg hørte noen rykter om at Square sa denne teorien stemte, men jeg vetta faen hva jeg skal tro.
Noen som har noen tanker om dette?

Ja, det kan vel godt stemme. Spiller gjennom FF VIII, jeg óg, og det er noen vage hint om at de to er samme person. Skal ikke gå nærmere inn på de jeg har funnet hittil akkurat nå, men melder ifra om jeg finner ut noe mer.
Om denne teorien er riktig må jo Griever være ....Squall!

Novastrum

Feminist-elitist
Det ER sånn. Det er jeg overbevist om. Har spilt igjennom spillet to ganger etter jeg hørte om det. Det er for mange sammentreff til at det bare skal være spekulasjon. Squall er Griever, ja.

hint:
"Maybe I´m a Lion?" på soundtracket.
Leonhart

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Mener det er blitt avkreftet, men hva vet vel jeg. Har ikke spilt FFVIII på veldig lenge, og husker lite av slike kompliserte ting.

Jeg som trodde finishen/limit eller hva det var på VIII hinta litt til det jeg... Den siste altså... Pokker... Nå er jeg pent nødt til å dra det fram og bli ferdig på nytt :p hehe med alt osv. hehe... Litt pokker... Men morro skal det bli...

EagleJin

Bear Necessity
Ultimecia og Rinoa er ikke samme person. Ultimecia er muligens en ond galning og slektning av Rinoa fra framtiden om Rinoa virkelig hadde beholdt hennes krefter som sorceress. Det eneste skyggen og andre elementer viser er at ultimecia holder et øye med sin forgjenger.

Min teori..

uansett er time compression-konseptet for avansert for å kunne forstå hvordan ultimecia kan "reise i tid".

C

Crizpy

Gjest
Hahahah, snakk om å drite seg ut.

"en venn av meg som jobber i square sa det ikke stemte"

Ok, det greiene der, er noe han fant på selv.'
For det første, trur noen av dere VIRKELIG at Square noen gang kommer til å si hva som er "rett og galt"
De vil ha en åpen slutt, og det har de klart bedre i FFVIII enn noen av de andre spilla.

Og hør på den her
Reply: This is a good point, why go through the time, but the direction this person is going is off. Little clips like this are all over the ending. If you want to spark a debate, why not look for the picture of Rinoa with a black hole for a face from the ending. Now that is a mystery image. But if you must know, the ending is supposed to be everything that happened to squall being "thrown or smashed" through time.
Joa, hadde han duden vist hva han snakka om, så er det Squall som har et svart hull som ansikt i slutten av FFVIII. Ikke Rinoa.

In the end, er det der en tulling som trur han vet hva han snakker om..
Nesten som meg.

Jo da, men du får allikevel et annet synspunkt i og med han prøver å avkrefte alle "faktaene".

Uansett, jeg også må nok spille igjennom FFVIII på nytt snart, slik at jeg får med meg hver eneste lille detalj angående dette.

Ultimecia og Rinoa må da være samme person. Jeg kan ikke tro noe annet. Dialogen mellom Rinoa og Squall i Ragnarok hinter (eller nærmest skriker) jo om dette. Det er spesielt en av Rinoas replikker som bør merkes:

"I don't want the future. I want the present to stand still. I just want
to stay here with you..."

Dette må da være grunnen til at Ultimecia/Rinoa vil sette i gang sammensmelting av all tid. Det hintes jo ikke, så vidt jeg har sett, om noen andre mulige grunner i spillet.

"(Rinoa......Even if you end up as the world's enemy... I'll...I'll be your knight.)"

Jada, Rinoa ender opp med å bli hele verdens fiende. Makt er jo, som kjent, ikke sunt. Om du har makt vil du bruke den. I dette tilfellet har jo Rinoa kraften til mange forskjellige hekser, forsterket gjennom en evig tids-loop. Selvsagt vil hun bruke den, om enn til godt i starten. Etter hvert vil kreftene hennes forderve henne, og hun vil bli til Ultimecia.

For å kunne dø må jo heksene overføre kraften sin videre, det vet vi jo. Etter den siste kampen mot henne lever Ultimecia fortsatt, om enn sterkt kvestet. For å kunne dø overfører hun kreftene sine til Edea.
Disse kreftene, som stammer fra skaperen Hyne, har vel en positiv og en negativ side. Den positive siden er overnaturlige krefter og evigvarende livsløp. Den negative siden er nettopp det evigvarende livsløpet.
Tenk bare på hvordan det vil være å leve evig med umenneskelige smerter. Både Adel og Ultimecia overførte kreftene sine da det bare var nettopp dette som fortsatt holdt dem i live.
Fordervelse vil også være et resultat av det eviglange livet. Å bære kreftene til en guddom over århundrer vil naturlig nok ha negative virkninger både på kropp og sinn. Edea var ikke heks i mer en nesten et par årtier, og hadde ikke blitt påvirket i veldig stor grad. Adel, på enn annen side, hadde vært i besittelse av kreftene sine betydelig lengre. Sinnet hennes var fylt med hat, og hun var ikke lenger mye menneskelig av utseende. Heksen man sloss mot mens tidssammensmeltingen er igang ser mer ut som en blanding av slange, drage og Jenova. Ultimecia, som sannsynligvis har levd i utallige århundrer, har blitt en monstrositet uten minne, som prøver å absorbere all eksistens.

Jeg dro vel den litt langt ut. Uansett, fordervelse og deformering av kropp og sjel er nok grunnen til at de fleste heksene blir kvitt kreftene sine, istedenfor å leve evig.

Tilbake til sitatet:
Det var naturligvis Squall som sa dette. Han sverget overfor seg selv å beskytte Rinoa, selv om hun ville fått hele verden imot seg.
Rinoa/Ultimecia har på et eller annet tidspunkt gjort ham om til en høyere skapning; en GF. Utseendet hans ble selvsagt en avbildning av personligheten. GFs, Esphers, Aeons; Uansett hva de blir kalt, har de et felles opphav: De var mennesker. I FF VI var det de tre gudinnene som gjorde om mennesker til mektige individer i kampen mot hverandre; I FF X var Aeonene sjeler av mennesker, The Fayth, som enten var innbyggerne i Zanarkand eller folk som hadde gitt sitt liv for å nedkjempe Sin. I FF VIII er jeg ikke sikker, men høyst sannsynlig var det Hyne som gjorde om mennesker til sine krigere. Ultimecia hadde jo oppnådd like store, om ikke større krefter en skaperen selv; Hvorfor skulle ikke hun kunne gjøre om et menneske til en Guardian Force?

Det er også noen andre ting jeg har tenkt på, men de får vente til en annen gang.

Orker ikke rette eventuelle skrivefeil akkurat nå. :rulleøyne:

Novastrum

Feminist-elitist
Når man gir/viser ringen til Rinoa, så skal man velge ett navn. Default navn er "Griever". Dette blir da navnet på Ultimecias GF. Er det ikke slik da?

C

Crizpy

Gjest
Jo.
Jeg kalte den balle en gang. Ble litt overaska over navnet på en av de siste bossene, men kom til å tenke på at det var det navnet jeg ga ringen.

Opprinnelig skrevet av Novastrum@16.10.2004, 17.06
Når man gir/viser ringen til Rinoa, så skal man velge ett navn. Default navn er "Griever". Dette blir da navnet på Ultimecias GF. Er det ikke slik da?
117889​
Ja, og ringen representerte Squall sin personlighet. Da han ble en GF tok han navnet til ringen sin.