FFXII og KH2 (+ Atelier Iris: EM)

#1
Har ventet spent på mer informasjon anf. FFXII og KH2 i langt tid nå, og etter å ha lett litt rundt på nettet finner jeg ingen sikre kilder til utgivelsesdatoer på PAL.
Noen som vet noe om dette?

Og kanskje er det noen som vet noe om 'Atelier Iris: Eternal Mana' har kommet ut i PAL, eller evt. når det gjør det?
 
#2
Ingen sikre datoer på KH2 og FFXII enda, nei. Men man regner med at KH2 kommer ut i desember 2005 i USA og i løpet av 1. kvartal 2006 i Europa. FFXII vil nok komme ut før April 2006 i USA. Mens i Europa sikkert tidlig på høsten en gang, vil jeg tro.

Ja, og så angående Atelier Iris: Eternal Mana, så kom det ut sist uke i USA. Og noe PAL-versjon er foreløpig ikke annonsert. Tror også sannsynligheten for å få en PAL-versjon er liten, siden Gust, utviklerne av Atelier Iris: Eternal Mana, har kun gitt ut ett spill i USA, nemlig Atelier Iris: Eternal Mana og alle andre har vært Japan-eksklusive. Men det er jo lov å håpe, selvfølgelig. Og dessuten ble jo også toeren nettopp utgitt i Japan. Så tror ikke sjansene er så veldig store.
 
#3
Når det gjelder FFXII har vel datoen vært september 2005 en stund tror jeg. Nå står det iallefall 4. november på play.com og 2005 på gamesmix. Forhåndsbestilt for lenge siden uansett, så får det vel når det kommer. Utrolig teit om det ikke kommer før neste høst uansett. Da har jo xbox 360 vært ute i et år, så PS2-markedet burde være ganske lite. (når kom ps3 ut egentlig?)
 
#4
Tja, det pleier jo å ta en 9-10 måneder fra den japanske utgivelsen til vi har det her. Så du får det i hvert fall ikke i år, det er 100% sikkert, siden det ikke er utgitt der. Både ign og gamespot opperer med datoer rundt 2. kvartal 2006, og det er da logisk å tro at de får spillet utgitt før finansåret er ferdig. Det vil si før den 31. mars. Og normalt går det 3-4 måneder før det blir sluppet i Europa. Så tja, i beste fall så sitter du og spiller det i løpet av slutten av sommeren, men jeg velger å være litt mer pessimistisk siden de har utsatt det flere ganger, og heller ikke satt en konkret dato for den japanske utgivelsen.