FIFA 06 og Pro Evolution Soccer 5

#1
Informasjon om FIFA 06 kan du finne her!

FIFA 06 Box Art (XBox-versjon)


---

Noen som har spillet på XBox eller PS2, eller som har testa det på disse plattformene?

Noen merkbare forskjeller fra FIFA Football 2005? Hva er dårligere? Hva er bedre?

Jeg har bare testa demoen av PC-versjonen, og det med tastatur, noe som suger ganske kraftig ... Men jeg merket jo en del forandringer når det gjelder frispark og cornere. Jeg vet ikke om jeg likte forandringene eller ikke (jeg fikk nesten aldri frispark, så det var litt vanskelig å finne ut hvordan dette funka), men noen få cornere fikk jeg testa, og det så ut til å funke greit i FIFA 06. Men som sagt, med tastatur er det ganske dritt. Derfor kunne det vært greit med litt tilbakemelding på konsoll-versjonene. Vet det er noen her med Modda XBox eller PS2, så det er sikkert noen som har lasta det ned.
 
#2
Jeg har spilt Fifa06 på ps2 i opptil flere timer, og jeg har litt blanda følelser.
Vanligvis foretrekker jeg PES serien, og har aldri syntes Fifa kunne måle seg med det de siste årene. Dette virker ganske annerledes. Det er veldig likt PES når det kommer til gameplayet, men fortsatt ikke like bra. Jeg har såvidt fått testet nye Winning Eleven og jeg synes det er bedre, bortsett fra at det er Japansk. Nå er det også ganske lett å forføre meg med offisielle spillere, drakter og turneringer så det er ikke godt å si hva jeg blir å spille, Fifa eller PES.

Og en ting til, det er haugevis med turneringer med, men hvor er VM og EM?
 
#3
VM får du selvsagt gleden av å spille i EAs FIFA World Cup 2006 som ganske garantert kommer nøyaktig en måned før avspark i VM. EM får du kun spille i Euro-spillene til EA. Champions League får du kun spille i UEFA Champions League-serien til EA.
 
#5
Det er desverre sant... sjekk historien til EAs fotballspill, så skjønner du.
 
#6
Noe jeg undrer meg over etter å ha prøvd demoen er hvorfor det er så forbanna GRØNT? :confused:
 
#7
Helt idiotisk at EA skal komme med «Champions League»-versjoner og «World Cup/Euro Cup»-versjoner. Selvfølgelig, det er jo en grunn til det - EA tjener penger på det. Men det er så jævlig unødvendig. De kan heller lansere en update i det minste (en gratis update!).

Forøvrig blir det visst updates man kan laste ned rundt 1. februar 2006 (når markedet for kjøp/salg/låning av spillere stenges), har jeg lest. Det er i hvert fall en begynnelse, men dette vil vel kun funke med PC-versjonen og XBox-versjonen, og vel, kanskje PS2-versjonen og PSP-versjonen også. Med DS og og GameCube-versjonen blir vel dette noe vanskeligere?

Forøvrig har jeg lest at XBox 360-versjonen av FIFA 06 får World Cup inkludert i spillet i ulike fora - noen som vet om det er sant?
 
#8
Det er idiotisk, og av den grunn heller jeg mer og mer mot PES-leiren, som jeg uansett mener er suverene på gameplay, lisenser eller ei.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9

Halky

Veteran bruker ;)
#10
Hmm, at det kommer egne VM og EM spiller helt greit, men man skal da kunne få spilt CL i FIFA 2006, man kunne i hvertfal det i FIFA 2000 osv.. Da den var innebydg i serien man spilte, med lag som seff var med i Cl osv.. Men i FIFA 99, så var ikke det mulig på samme måte, men da kunne man jo bare starte Cl aleine som en egen turening osv.. Men jeg håper vi kan få spillt VM kvalliken da i 2006 versjonen av FIFA :p

og jeg har selv prøvd demoen litt, og det som er dumt med den er at det ikke er Liverpool med i demoen, når AC Milan er med hehe.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#11
Fifa 06 har fått 7.9 av Offisielt Xbox Magazine og 8/10 av Game Informer.
Altså, helt standard karkaterer som FIFA alltid får. Når skal folk lære seg at PES er 70 ganger bedre? Fifa kan ha så mye linsenser, off the ball moduser, super frispark og you name it, men når ikke dette fungerer i praksis så ser jeg ikke vitsen.
 
#12
Hvordan fikk du ut av disse to karakterene at folk ikke vet at PES er bedre?
 
#13
Det er mye som fungerer i FIFA Football 2005. Personlig liker jeg det faktisk bedre enn både Winning Eleven 6 og Winning Eleven 7 (PES2 og PES3). Det kan ha noe med lisensene, det kan ha noe med presentasjonen som jeg synes er langt bedre i FIFA Football 2005 enn de nevnte Winning Eleven-spillene. FIFA gir meg det lille ekstra der. Men det har også noe med at jeg faktisk liker det gameplayet som tilbys i FIFA Football 2005. Mulig det er noe mindre realistisk enn WE/PES, mulig det ikke er like dypt, men more er det likevel. Synes jeg.

FIFA 06 har jeg som sagt bare spilt en demo av på PC, så jeg kan ikke si om jeg er fornøyd eller ikke enda. Men jeg håper jo at det i hvert fall er like bra som FIFA Football 2005. Da sier jeg meg faktisk fornøyd, fordi FIFA Football 2005 er at av de spillene jeg aldri har gått lei av siden jeg fikk det, og er det eneste spillet jeg har spilt jevnt hele året.
 
#14
Jeg forandret emne-tittelen da det kan være greit å diskutere begge disse spillene i samme emne, og kanskje sammenligne litt.

Pro Evolution Soccer 5 lanseres jo om ikke så lenge (21. oktober?), og det er sikkert en del som skal ha det.

Pro Evolution Soccer 5 Box Art (XBox-versjonen)


Forøvrig har jeg tenkt til å skaffe meg Pro Evolution Soccer 5 også, av den grunn at jeg ikke ble så overbegeistret over FIFA 06. FIFA 06 er bra, men bugs og slowdowns kan til tider være veldig plagsomt. Må si jeg er overrasket over at Gamespot ga FIFA 06 (XBox) hele 9.2 (PS2-versjonen fikk 9.0).

Har forøvrig spilt en del PES5-demo på PC, og jeg liker det. Riktignok er det kjipt å bruke tastatur, men det fungerer brukbart etter hvert. Men pad er helt klart bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
En god pad til PC koster under 300 kroner. Bare sånn derre tips.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#16
Eller's er det bare og skaffe seg en sånn dere Rockfier sak, så man kan bruke PS2 kontrollen på pc'en :) Den funker perfekt til PES4, og gjør sikkert det på PES5 også når det kommer ut.
 
#17
PES5 til xbox er faktisk å foretrekke har jeg nå funnet ut. Jeg har PES5 til begge konsollene. Men Xbox versjonen hoster og harker ikke i det hele tatt når masse skjer på en gang, slowdowns er ikke tilstedeværende i det hele tatt. Og det var DIGG! Hater slowdowns, spesielt i spill der slowndowns kan avgjøre 80% av utfallet.

Og sånn kontroll messig var det ikke problem å spille PES5 med Controller S. Samma greia som PS2en, man bruker ikke L2 og R2 så mye.

PES5 er et terningkast 6 når det kommer til gameplay. Fifa har ingenting annet å stille opp med enn lisenser og litt mindre corny musikk. That's it..

Give it up EA, dere klarer aldri å utkonkurrere PES :D