FIFA Soccer / Football 2005 [PS2, GC, XB]

#1

Makelele i aksjon på FIFA Soccer 2005. ^_^

Noen som har testa spillet til enten PS2, GC eller XB? Testa det vel litt selv til PS2, og det virka jo greit. Men det var noe uvant siden jeg er vant med Winning Eleven de siste årene jeg har spilt fotball-spill (har vel ikke rørt FIFA siden 2000-utgaven).

Kunne tenke meg å høre litt hva folk synes om det, både i forhold til tidligere FIFA-utgivelser, og i forhold til PES/WE.

Ja, så var det det jeg egentlig lurte på... Er det mulig å forandre kontrollen i FIFA 2005? Jeg vil f.eks. (tar utgangspunkt i PS2-ver) at man skal kunne skyte med firkant i stede for runding, slik at kontrollen blir mest mulig lik WE/PES. Er det mulig å skifte på det?
 
#3
Har kjøpt det til (haha, tok nettop "kjøpt") Xbox og er mektig imponert. Career mode er ganske morsomt, selv om jeg ikke har spilt det så mye (ehm, Xbox Live). Du må lage en manager, finne en klubb og gjøre masse manager shit. Så har du en prosent dingeboms som sier hvor fornøyd klubben er med deg. Ligger på 48% nå. Celtic forlanger seier i Ligaen og mindre klubber forventer mindre ting.

Og nå er det slutt med 12-0 seire.

Xbox Live er nam nam. Har spilt med KapteinOlimar, der er det vel 1-1 etter 2 kamper. Har hatt problemer med friends listen hvor den i perioder blir helt borte. Men men.

Er positivt overasket.
 
#4
Jeg tenker jeg kjøper det på Mandag, eventuelt Tirsdag. Jeg har alltid foretrukket FIFA, foran andre mer "realistiske" konkurenter. Jeg liker spillbarhet, og det at man får ekte lisenser er veldig positivt.

Tror ikke det er slutt med 12-0, når man får mestret spillet skikkelig.
 
#6
Kan du si meg hvordan kontrollen er på XBox-versjonen av FIFA Football 2005? Muligheten til å spille over XBox Live frister litt, men jeg liker for øyeblikket PS2-kontrollen best til fotball-spill. Noe annet er jo at jeg kan skaffe meg PS2-versjonen til ca. 350 NOK, mens XBox-versjonen sikkert vil koste meg rundt 500-550 NOK...

Lurer fortsatt på om det er mulig å endre på kontroll-oppsettet...?
 
#7
Jeg vet ikke om det er mulig, kan sjekke i morgen.

Du løper hurtig med Høyre trigger.
Sentrer med A
Skudd/Heading/Volley/Klarering med B
Lobber/Chipper/Skyter Høyt med X
Gjennombruddspasning med Y

Du stryrer med venstre spake mens du dribler og benytter deg av first touch systemet med den høyre spaken. Hvit og svart har jeg faktiskt ikke testet enna :confused:
 
#8
Finnes Driven-funksjonen fremdeles (venstre trigger + X)? En kombinasjon av den og gjennombruddspasninger er farlige saker for motstanderen (det funket i hvert fall på 2004-versjonen), og fortsatt elsker jeg å bruke den. Noen som vil påpeke eventuelle forbedringer og lyter i den nyeste versjonen, forresten?
 
#9
Du sender folk på løp med venstre trigger. Trykker du inn venstre trigger en gang til da, og trykker på Y lobber du ballen over forsvaret. Sinnsykt tøft å se på når du får det til.

Paynie, jeg skal knuse deg en eller annen gang..
 
#10
kjøpte spillet til gamecube i går og må si at jeg er mektig imponert. FIFA 2001, 2002, 2002 WC, 2003, og 2004 er utrolig gode spill, og jeg trodde ikke at FIFA 2004 skulle bli slått, men det gjorde det, og det ble slått veldig hardt! Det beste hittil helt klart. Aftenbladet ga det bedre karakter en PES 4 og TIF 2005, og gamereactor ga det likt så PES 4. GR skriver at PES er cirka like bra som FIFA 2005, men aftenbladet sa at FIFA var grafisk bedre, og nå kom tiden da FIFA var bedre enn PES igjen. create-a-player systemet er omfattende og rått, to-fire player var konge som alltid, career mode er omfattende i år, spillet ruler
 
#11
Hvordan finter man på pc-versionen? Og.. Går det ann å få andre kommentatorer enn de homoerotiske som er der fra før av? Makan til gjentakende idioter skal man lete lenge etter.

Det med at det er slutt på overlegne resultater er feil. jeg er nybegynner og vant 10-0 med Sogndal over Lillestrøm.

Edit: Enda et spørsmål. Når man lager en spiller.. Hvordan bruker man vedkommende? Jeg har laget en, valgt lag og all slags instillinger for så å lagre fyren, men finner han ikke igjen. Hverken på "Spill nå" eller "Karriere"-modusene.
 
#12
Opprinnelig skrevet av eXploSer@13.10.2004, 12.00
Du sender folk på løp med venstre trigger. Trykker du inn venstre trigger en gang til da, og trykker på Y lobber du ballen over forsvaret. Sinnsykt tøft å se på når du får det til.

Paynie, jeg skal knuse deg en eller annen gang..
116143​
Og jeg skal grisebanke deg når jeg kjøper spillet neste uke! :ninja:
 
#13
Opprinnelig skrevet av Eulogy+26.10.2004, 06.22-->
<!--QuoteBegin-eXploSer
@13.10.2004, 12.00
Du sender folk på løp med venstre trigger. Trykker du inn venstre trigger en gang til da, og trykker på Y lobber du ballen over forsvaret. Sinnsykt tøft å se på når du får det til.

Paynie, jeg skal knuse deg en eller annen gang..
116143​
Og jeg skal grisebanke deg når jeg kjøper spillet neste uke! :ninja:
124003​
[/b]
:ler:


...kan også nevne at jeg vant rundt 5 ganger mot Paul Phoenix / Psycho Mantis i går, men han skal ha for at han aldri ga opp :kul:
 
#14
Så så lillegutt. Du trenger ikke være så høyt oppe bare fordi du slo PP. Han er ingenting. Du kommer til å få deg seriøs matching når du spiller mot meg :p
 
#15
Jeg gleder meg allerede.
 
#16
Opprinnelig skrevet av eXploSer+26.10.2004, 07.18-->
Opprinnelig skrevet av Eulogy@26.10.2004, 06.22
<!--QuoteBegin-eXploSer
@13.10.2004, 12.00
Du sender folk på løp med venstre trigger. Trykker du inn venstre trigger en gang til da, og trykker på Y lobber du ballen over forsvaret. Sinnsykt tøft å se på når du får det til.

Paynie, jeg skal knuse deg en eller annen gang..
116143​


Og jeg skal grisebanke deg når jeg kjøper spillet neste uke! :ninja:
124003​
:ler:


...kan også nevne at jeg vant rundt 5 ganger mot Paul Phoenix / Psycho Mantis i går, men han skal ha for at han aldri ga opp :kul:
124008​
[/b]
Og æ fekk fæsk på 20 meter ... Ikke overdriv! Du vant 3 ganger. De to andre gangene ble det uavgjort!

Tar gjerne en utfordring ... Hva med i morgen? Bare vent du! Skal nok slå deg.

NB! Har slått deg én gang ... Så det så (ja, driter i om du brukte Brann)!

Tar gjerne deg også, jeg, Eulogy! :p

FIFA Football 2005 er tross alt mitt aller første FIFA-spill til konsoll, så kan ikke forvente at jeg skal vinne så ofte ... Men det er nå moro uansett!
 
#17
Den er grei Mantis! Sier fra når jeg har fått kjøpt det. Sett dere i hardtrening! :p

Jeg har allerede en unnskyldning på lager i tilfelle jeg taper mot en av dere. Den er at dere har hatt spillet lenger enn meg. :p
 
#18
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+26.10.2004, 22.42-->
Opprinnelig skrevet av eXploSer@26.10.2004, 07.18
Opprinnelig skrevet av Eulogy@26.10.2004, 06.22
<!--QuoteBegin-eXploSer
@13.10.2004, 12.00
Du sender folk på løp med venstre trigger. Trykker du inn venstre trigger en gang til da, og trykker på Y lobber du ballen over forsvaret. Sinnsykt tøft å se på når du får det til.

Paynie, jeg skal knuse deg en eller annen gang..
116143​


Og jeg skal grisebanke deg når jeg kjøper spillet neste uke! :ninja:
124003​


:ler:


...kan også nevne at jeg vant rundt 5 ganger mot Paul Phoenix / Psycho Mantis i går, men han skal ha for at han aldri ga opp :kul:
124008​
Og æ fekk fæsk på 20 meter ... Ikke overdriv! Du vant 3 ganger. De to andre gangene ble det uavgjort!

Tar gjerne en utfordring ... Hva med i morgen? Bare vent du! Skal nok slå deg.

NB! Har slått deg én gang ... Så det så (ja, driter i om du brukte Brann)!

Tar gjerne deg også, jeg, Eulogy! :p

FIFA Football 2005 er tross alt mitt aller første FIFA-spill til konsoll, så kan ikke forvente at jeg skal vinne så ofte ... Men det er nå moro uansett!
124776​
[/b]
Det er greit at jeg brukte Brann, men det som ikke er greit er at du brukte Chelsea, og vant bare 1-0..

og å vinne 3 ganger.. er ikke det rundt 5..? =D
 
#19
jeg har faktisk spillt fifa online...:D

vant den første kampen min 1-0 mot en fra california...
jeg er god..!!!
 
#20
Du er min helt.