Fighting Games

Okey, har tenkt på dette en stund. Lurer på hva folk egentlig tenker under en kamp og før kampen. Er det alt i hodet, hvis viljen er stor nok, kommer du seirende ut av kampen da? Altså, dette appellere sikkert bare til de "hardcore" gutta, men når jeg spiller tekken, da har jeg lyst å vinne!! spiller ikke spillet fordi jeg lyst til å tape!!

---->Mentale forbredelser før kampen, noen som gjør det?

En ting jeg har skjønt, skal du bli en av de beste, lær av de beste!!! Er heller ikke noe vits å blir bra, når du kan bli best.

Sikkert noen her som gir blaffen i alt og bare spiller kampen og tar alt som det kommer.
Men jeg vet ikke jeg, usikker selv om jeg tenker på det eller ikke, hva med dere?

oma

Village Drunk
når jeg spiller så har jeg ikke noen mentale forbredelser før kamp, jeg blir nødt til å minne meg selv på triks jeg kan utnytte mot den og den personen, men jeg tilpasser meg situasjonen i de fleste tilfeller, ofte jeg har lite HP igjen men fremdeles greier å ta motstander, jeg blir ikke (hvertfall lite eller sjelden) hemmet av hva jeg har igjen på livbaren så jeg blir ikke så lett stresset

hmm... jeg tar det meste som det kommer, men ser jeg en feil i motstanderen sin stil, eller en viff så prøver jeg så godt jeg kan å utnytte det...

EagleJin

Bear Necessity
Vanskelig spørsmål, Nilo.

For min del varierer det fra hvilken karakter jeg spiller. Spiller jeg Mishimas svirrer tanken om å få til ewgf :p. Spiller jeg Kuma går alt av seg selv. Innprentede setups, mixups osv. bytter stadig plass på første rad.

Men så kommer kampen alltids til DET punktet da man bare må stoppe å tenke... Som om det er mulig :p. I NM nå var det en kamp da både motstanderen og jeg hadde minimalt med helse igjen, og førstemann til å få inn en jab ville gå av med seieren. STRESS!! Tankene sluttet å være logiske og gikk over til en slags panisk og rotete "få-inn-en-jab-så-vinner-du-og-går-videre"-tanke.

Kort sagt: Kaos :p

oma

Village Drunk
det må være ett eller annet gale med med meg, jeg har STORE problemer med å ta folk som ikke har noen forståelse for tekken i det hele tatt, de kan combolisten til en character og bruker noen få triks av den, de har elendige juggles og bruker dumme ting på dumme tidspungt.. men det er disse jeg har mest problemer mot,for jeg forventer ikke at de skal ta de og de movene på de og de tidspungtene, og med law så er det ingen triks som d+1+2 paul, b+1+2 feng, 1+2 / 2,2,1 heiatchi som kan straffe skikkelig heller, er det noen medisiner for meg? hva kan jeg gjøre med dette problemet? og litt offtopick i dette emnet, er det noen "straffe-moves" med law som nevnt over?

Opprinnelig skrevet av oma@23.09.2005, 10.25
det må være ett eller annet gale med med meg, jeg har STORE problemer med å ta folk som ikke har noen forståelse for tekken i det hele tatt, de kan combolisten til en character og bruker noen få triks av den, de har elendige juggles og bruker dumme ting på dumme tidspungt.. men det er disse jeg har mest problemer mot,for jeg forventer ikke at de skal ta de og de movene på de og de tidspungtene, og med law så er det ingen triks som d+1+2 paul, b+1+2 feng, 1+2 / 2,2,1 heiatchi som kan straffe skikkelig heller, er det noen medisiner for meg? hva kan jeg gjøre med dette problemet? og litt offtopick i dette emnet, er det noen "straffe-moves" med law som nevnt over?
263393​
Yo, jeg var også inne på den "fasen" der med min law, til jeg skjønte hva jeg egentlig gjorde, ta opp dine kamper, se på dem. Du lærer utrolig mye, det som er egentlig veldig kjipt med law er at, som du seier, han har ikke noen ordentlige straffe moves, men det law har er speedo og power, den dødlig kombinasjon. Så egentlig er du ikke så offtopic, fordi det er egentlig med deg å gjøre. Du må stole mer på dine ferdigheter, og lage faktsik "a game plan", som jeg sier. Igjen alnalysere kamper og finne din egen stil! da du kan vinne, men igjen hvis du tviler, er du dø...aldri tvil!! bare kjør på... :blunk:

EagleJin

Bear Necessity
oma: Jeg har akkurat det samme problemet mot nye.. Jeg forventer noe, men det motsatte skjer :(. Kanskje vi ikke forstår spillet så godt likevel ;)

Law har da nok av straffemoves. Ingen enkle slik som Paul og Feng, men han kan straffe utrolig hardt.
iws+2 - Pjuunish nr. 1. rask, effektiv og har høyt skadeoppfølgingspotensiale.
1,2,3 - denne tror jeg dere er kjent med :p
d/f+2 - Vet ikke om denne launcher på normal hit, men den leder lett til 40-50% combo (4,3,4, dss,3)

oma

Village Drunk
1,2,3 og d/f+2 (som launcher på normal) bruker jeg ofte, 1,2,3 kan vel ikke akkurat sies å være straffe move, da den bare tar en 23-25 (?) får øve mer på iWS movsene...

skal nok ta det til rette nilo, får ta opp noen kamper, se på dem og analysere, lage en litt bedre battle plan en det jeg allerede har...

EagleJin

Bear Necessity
Law er heldig som har 1,2,3. 5-8-10 i skade + oppfølging (okizeme) på CH. Da igjen har du alltids mixup med ws+2 eller FC,d/f,d,d/f+3.