Final Fantasy Crystal Chronicles

Jeg har nå sett på noen bilder å filmklipp av dette spillet. Er det noe bra?
Altså jeg liker rpg spill som Baldurs Gate(Xbox versjonen),Horizons,Linage2...osv osv...

Er det realtime slossing? Eller tragisk turnbased?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
FF:CC er absolutt verdt å ha hvis du har det som skal til - dvs. en Gamecube, minst to GBA-er og to linkkabler. Få med deg dama eller en kompis i karavanen og spill til de små timer - underholdning garanteres. :)

Med minst to GBA-er (eller GBASP-er) og minst to GC/GBA-kabler, så er Final Fantasy: Crystal Chronicles utrolig underholdene.

Jeg har selvf en Gc og har også en GBA-SP. Åssn funker den i spillet da? Need info...
Du starter opp spillet med en GC-kontroll (eller fler). Så velger du Multiplayer, og du vil få beskjed om å ta ut alle GC-kontrollene, og så kobler du inn alle GBA-ene som skal brukes. Deretter går du tilbake (trykker B eller noe), og så er det bare å starte opp.

GBA-en funker slik at nesten all informasjon i spillet står på GBA-en. Dvs. kart, items osv. står på GBA-en. Når du er i spillet, så er det bare å trykke Selecet én gang, og så styrer du det som skjer på GBA-en. For å gå ut av det igjen, så trykker du Select en gang til, og da styrer du det som skjer på skjermen (slåssing osv). Uvant de første minuttene, men du setter deg fort inn i det, og det fungerer faktisk supert. Med Multiplayer kan du jo også bytte items med de du spiller med osv.

Det er muligens en av de dyreste Multiplayer-oppleggene som er lagd, og det er ikke akkurat verdt å kjøpe inn flere GBA-er/GBASP-er for å spille Multiplayer (men man kan jo alltids finne noe brukt for en billig penge da). Men det er så absolutt verdt å kjøpe noen GBA/GC-kabler for å spille Multiplayer i det. Skal selv kjøpe min tredje kabel i morgen.

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@30.04.2004, 00.38
Høres artig ut...huff er så mye spill pågang atte. Men med kun 1 Gc og 1 GBA-SP så blir det vel konge da også?
Om du skal spille med det, så kan du bare spille 1 player er jeg redd, om du ikke har en bekjent som har GB og kabel. På 1 player spiller du med GC kntroll. Men det er kult det og!

Hele dette forumet er bare for jenter og homser, XplOder, så ha deg vekk herfra, din streiting ;)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Nok et tragisk eksempel på hva som skjer hvis man kombinerer fjortissfylla og internett...

Nothing to see here folks, move along...

Jeg kjøpte spillet idag da. Og WOW!!! Et kjempe spill altså...regnet med at det skulle være bra men at det skulle være SÅ bra det trodde jeg ikke. Alt stemmer lissom.....oj oj oj. Mange timer med konge spilling venter meg....what a life! :)

Da jeg spilte det, fikk jeg assosiasjoner med Alundra 2, men mye bedre og mange
flere rpg elementer. Og selvfølgelig, bedre grafikk og feeling.
Tror nok det er verdt å skaffe seg.

-Goat of Beherit-