Final Fantasy: Hvilket liker du best, og hvorfor?

Før modder og sjefer angriper meg så vil jeg bare si at det er leeeenge siden dette emne sist fantes og det har bare blitt laget en gang før på "nye" spillegal. Mange nye brukere har kommet til spillegal siden den tid og noen har kansje lyst til å fortelle om et annet FF spill enn det de gjorde forje gang. Dette emne kan man heller ikke finne fordi det ble slettet under en av de mange oppussingene.

Ja jeg håpte på å starte dette emnet igjen, kunne gjerne tenke meg at det kunne være et egentlig litt seriøst emnet med større poster og ikke den der "Jeg liker FF VIII best fordi jeg synes deet var fin musikk og god historie, og jeg har mange minner fra det". Jeg håpte at folk kunne skrive litt om hvorfor de likte historien og fortelle oss noen av de minnene de har fra sine favoritt spill. Jeg håper ikke dette blir et spamme emne.

Jeg håpte vi ikke skal vøre redde for å røpe spoilere osv men husk å skrive med store tykke bokstaver FF XXX SPOILER

Jeg kommer med mitt innlegg senere.

Jeg vet ikke helt hvem av dem som står på topp plassen min jeg... Blir litt vrient og velge siden hvert spill har litt vriene greier og andre vrier, av de spennende altså..

Kan jo bare skrive bitte litt kort da..

FFVI: Det liker jeg bare fordi jeg synes det rett og slett er morsomt og spille igjennom :D

FFVII: Grunnet materia systemet og alle vriene man kan lage med det.. Som lager spesielle effekter osv. og standard nok så har jeg falt litt for "bad-guy" i spillet. (Minst mulig homsete ment)

FFVIII: Nå rakk jeg ikke skrive helt her siden jeg er pent nødt til å ete :p Men det er nesten som spillet bare skriker etter meg i ny og ne og ber meg spille det.. Ikke helt sikker hvorfor jeg blir så fort tiltrukket av dette spillet...

Og unnskyld for ett helt latterlig innlegg men nå må jeg ete :p

ADVARSEL INNEHOLDER SPOILERE OM FF VII!!!

Min favoritt er Final Fantasy VII. Husker fremdeles første gangen jeg så reklamen på spillet. Jeg syntes det så dødstøft ut og gikk rundt og tenkte på dette spillet konstant. Det var veldig nærme jul og jeg fikk det i presang :D

Spilte det i ca 16 timer første gang. Klarte bare ikke legge fra meg spillet. Graffikken var kjempebra, selv om de ikke hadde munn og store klumper som hender. Det som jeg syntes var det beste var stemning. Var sinnsykt stressa når timern kom på og man måtte forte seg ut av den første reaktoren. Lyden var også fantastisk og jeg slutta og spille når jeg kom til kirken med Aeris/Aerith første gangen. Spillet ble stadig større og mange morsomme sub games gjorde spillet enda morsommere.

Noe av det beste var første gangen du kommer ut av Midgar og ser hvor enormt world map er. Husker jeg fikk sjokk og tenkte at dette spillet kom jeg aldri til å runde

Jeg likte alle characterne, særlig likte jeg Cloud med det tøffe håret og Buster sword :D

Likte veldig måten de forklarte historien til characterene på, hvor grundig du fikk kjenne dem etterhvert som spille utspant seg, og at denne fortiden skulle bli veldig viktig for fremtiden i tillegg.

Jeg digget Sephiroth, han er den beste skurken som noen gang har vært i et spill. Han var ikke bare ond, men genial.

Også ble Aeris/Aerith drept :( da ble jeg sikkelig lei meg og trodde det ikke var sant. Den FMVen er veldig fint laget, med Aeris/Aerith theme i bakgrunnen og white magic materianen sprettene nedover trappen.

Var også veldig glad i materia systemet. Hvordan du kunne trene opp magien din og koble den sammen. Og summons som var veldig fete. Også var det så mange av dem :D

Spillet utviklet seg og du hadde så mange muligheter. Noe av det beste med VII som jeg synes det er rart at de ikke har tatt med i de andre spillene er de ekstra charcterne Vincent og Yuffie. Likte ikke Yuffie noe særlig, men Vincent var genial.

Digget også slutten, Når cloud flyr ned til Sephiroth er dødsbra.

Synes den dag i dag at VII hadde den beste stemningen og musikken. Hvordan de kobler fortiden nåtiden liker jeg også godt.

Tyrions :forelsket: VII

FINAL FANTASY VII SPOILER

Final fantasy VII

En vakker dag i 1997 fikk en kamerat av meg Final Fantasy VII. Problemet vårt var at skulle du få med deg noe i dette spille måtte man kunne engelsk, noe vi ikke kunne. Så vi spilte liksom spillet sammen med moren til kameraten min så hun oversatt liksom for oss da. Vi kom aldri lenger enn til der vi skulle putti i noen batterier rett før man kommer inn til Shinra bygget.

Senere da jeg begynte i 8ende klasse fikk jeg det sånn plutselig for meg at jeg ville har Final Fantasy VII jeg tok sykkelen å sykla ned til spiderman alene (faktisk så pleier jeg aldri gjøre ting alene). Vel fremme, jeg gikk inn så tenkte jeg JESS! fordi det sto en hylle der med platinum med masse Final Fantasy spill. Jeg gikk bort får å se litt, men nei ikke FF VII, bare FF VIII og IX. Jeg gikk bort å spurte mannen i kassen om de hadde FF VII inne, nei sa han men kansje vi har det brukt. Jo vist faen hadde de det, de hadde det brukt og det var orginalt.
Da jeg kom hjem igjen spilte jeg selvsagt spillet, dette var sikkert det største øyeblikket i mitt liv. Jeg satt med et godt brett smil mens jeg spilte spillet i mange timer.

Så neste dag eller noe skjedde det ingen trudde skulle skje, jeg kom meg faktisk ut av Midgar! Jeg husker jeg satt å følte meg skikkelig håpløs, jeg og kontrollen min.

Det var etter jeg spilte dette spillet igjen jeg ble hekta på Final Fantasy, etter dette spillet kom det bare mer og mer final fantasy spill hjem inn på rommet mitt.

Dette spillet har flott musikk, dette er en musikk men ikke glemmer med det første, det er så bra spill musikk at jeg bruker den til å høre på utenom spillet, sånn på pcen og diskmanen/mp3.

Det har vert en del sånne emner om Final Fantasy VII re-make, det er jeg fulstendig i mot! Spillet har god nok grafikk og det er god lyd. Istede for å snakke om en FF VII re-make skulle det heller vert snakk om FF I - VI re-maker. Disse spillene har jo forsoved vert gjennom en liten slags re-make, men det er ikke mye å skryte av. Jeg tror faktisk å lage disse spillene i skikkelig 3d ville blitt sukse. FF IV og VI som er mine favoritte fra de gamle spillene kunne jeg mer enn gjerne sett i ordentlig 3d grafikk.

Historien i FFVII er veldi fengende å er du veldig intresert kan man få gå dypere inn i historien etterhvert. Det er en hau med hemmeligheter og andre ting å oppdage. Man kan gå gjennom spillet fort å bare få med seg det viktigste, eller man kan ta seg god tid finne ut ting å tang sitte å spekulere litt å kansje finne ut litt til. Jeg har mange ganer lurt på om det egentlig var meninga at dette spillet skulle lage så mye oppstyr som det har gjort som, Aerith og Aeris teoriene? Det har jo vert en del av disse krigene her på SG før.

At hver karakter i dette spillet har sin egen historie gjør at man blir veldig godt kjent med dem. Det gjør at senen der Aerith dør blir ekstra trist. Jeg likte historien til Vincent best, en tragisk kjærlighet historie.
Materia systemet er også det enkleste og greieste systemet FF serien har hatt, det som er fint med det er at man kan faktisk kjene mye penger på materiaene å det er veldig greit viss man skal kjøpe seg villaen i costa del sol.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Final Fantasy IX er det artigste jeg har spilt av de nyere FF-ene, ettersom grafikken later til å være tegnet av folk som ikke enten er drita eller goth-emo-kids. Historien er enda mer bæsj enn vanlig, men i det minste dveler ikke spillet så mye ved den. Stas!

Ble introdusert for FF-serien da jeg kjøpte FF9, etter at broren min lenge hadde spilt 8'ern med en kamerat. Etter det har jeg kjøpt og ødelagt tre eksemplarer av spillet, så det må jo si at jeg er fan av det. Det er dog 7'ern jeg mener er det beste, kan vanskelig si hvorfor. Kanskje er det noe med atmosfæren i spillet, samt at du føler at du kjemper for ett bedre foremål enn du gjør i andre FF-spill.

Novastrum

Feminist-elitist
Final Fantasy VIII er det beste, nettopp fordi det ser ut som om det er designet av drita emo-goth-japser. Det var det første jeg spilte, og gameplayet er best ved raske actionfylte kamper, morsomt og fritt junctionsystem og at det ikke er så altfor vanskelig å fullføre alle sidequests (utenom den fordømte Card-questen.) Det eneste spillet sliter med er et noget dårlig persongalleri. Squall er den eneste personen jeg kan identifisere meg med. Resten er utslitte klisjéer. (Ja, squall er en klisjée han også, men en bedre en)
Jeg liker selve designet til FFVIII best også.

Deretter kommer FFVII med FFVI hakk i hel. Final Fantasy X ligger et lite stykke under der igjen. Final Fantasy IX kommer på sisteplass med sin historie som ikke tar seg opp på pseudo-nivå før på siste disk. De trege kampene og det nazistiske level-up systemet drar ned skikkelig.

Jeg synes synd på kynikere som ikke klarer å leve seg inn i spillenes kvasifilosofiske fantasiverden. Men, men. Folk synes synd på meg fordi jeg ikke liker fotball også.
Smaken er som laken.

Litt vanskelig og si når man har alle som favoritt :rulleøyne:
Men må man velge et så blir det FF VIII.

Grunnen er at jeg liker GF og junction systemet. :) Og måten historien er bygd opp på liker jeg. Jeg hadde håpet på om squaresoft kunne laget akkurat det samme spillet i bedre grafikk og lyd for grafikken er litt "firkantete".

PS. Jeg sliter fortsatt med Omega Weapon :p

Edit: skriveleif

M

maffakka

Gjest
Har aldri spilt igjennom ett helt ff spill

pleier å spille igjennom halveis å så bli lei, men det jeg likte best var vel 9`ern. er ikke helt sikker hvorfor men synes det er det mest underholdende.

prøvde meg på ff10 nå får litt siden å det synes jeg seriøst var drit dårlig. er ikke så glad i fremtid å maskiner å dritt å møkk.

Smaken er som baken :p
FF 9 også var kjempe genialt. Det spillet har jeg faktisk runnet 8 ganger :blunk:

EagleJin

Bear Necessity
Dette er vel gang nr. 1907342 et slikt emne er oppe..

FFVII topper tronen av FF så langt. Kombinasjonene av materia er mange, historien er slående god, musikken er rett og slett strålende og stemningsgivende, gode og krevende side quests, og ikke minst et godt utvalg av gjennomført oppbygde karakterer.
Har gått gjennom FFVII (på en eller annen måte) 37 ganger :p (bare for å nevne det..)

etter VII:
2. VIII
3. III
4. IX
5. IV
6. X

lol jg likr dn såmm har sånn død å sånn å såmm får dn dære sjærringa til å døde på sede en dre vet hvilkn jg mnr dn r qlest!!!!!111111111!!11111!!!!!!!!11111!!!!!!!!!!111111111!!1111111111!!!!!!!!1111

Final Fantasy Tactics Advance er definitivt min favoritt. Jeg har vel klokka inn nærmere 300 timer siden jeg kjøpte det ifjor engang. Spillet er så vanedannende at en tenker "bare en kamp til", før du vet ordet av det har sittet der i ørten timer.

Historien har en naiv sjarm over seg som jeg falt for da jeg spilte det første gangen. Fire barn som ikke finner seg til rette i den virkelige verden blir dratt inn i en eventyr verden, der de plutselig har alt de ikke fikk i den virkelige verden. Jeg tror det er noe alle kan kjenne seg igjen i :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
FFTA er definitivt det soleklart beste FF-spillet, ja! Historien er heldigvis mindre irriterende enn vanlig, og kamp-, karakter- og dommersystemene er intet mindre enn geniale.

Men:
FINAL FANTASY IS AN RPG, IT'S THE ONLY GAME FOR ME!

Novastrum

Feminist-elitist
Unnskyld, men hva er genialt med dommersystemet?
FFTA er et genialt lite lommespill som holder interessen forbausende lenge, men dommersystemet hadde spillet klart seg fint uten.
Har "kun" klokka 30 timer hittils og det eneste dommersystemet har gitt meg, er et par ganger jeg har måttet restarte fordi en på laget har kommet i fengsel. Ellers soser jeg rundt på kartet til det er noen snille lover jeg kan overkomme i kamp.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dommersystemet gjør at du kan utnytte visse abilities og jobber på det groveste. Så fort jeg får "Dmg2: Monster"-forbudskortet og slåss mot monstre gnir jeg meg i hendene, for da går fort Beastmasteren min opp to levler på én kamp. ;)
Men ja, jeg synes det var mongo i starten jeg og. Helt til jeg skjønte hva som er poenget med det.

Jeg syntes dommersystemet er helt greit jeg :) Må bare bli vant til det. Jeg skjønnte ikke en dritt om hvordan det systemet fungerte de første dagene jeg spilte det, men ettervært skjønte jeg hvordan systemet var bygd opp, og VIPS, så ble spillet mye kulere. ^_^

Final Fantasy VII fordi det er det først Fantasy spillet jeg spilte og fordi at det var det som åpnet øynene mine for en fantastisk genre.
Jeg spiller fortsatt den dag i dag dette flotte spillet. Det har definitivt det beste magi systemet og battle system spør du meg. Også historien og karakterene er helt på topp. Det går ikke et år uten at jeg spiller dette spillet om igjen. Tar oftest en runde hvor jeg starter med Final Fantasy VII og går helt opp til tieren. Helt fantastisk spill. Etter det kommer IX også VIII som også er to flotte spill. Men ikke med like bra gameplay. Spiller dem like mye uansett.

Du er akkurat som meg, klarer meg ikke uten den daglige dosen final fantasy :p

Jeg håper det noen gang kommer en stooor samlepakke med alle ff-spillene i.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del synes det er artig at den eneste grunnen for at folk liker FFVII er "fordi det er bra". :)