Final Fantasy: Hvilket liker du best, og hvorfor?

Novastrum

Feminist-elitist
Finnes det én serie som ikke tåler å bli sett på med kyniske, kritiske øyne er det Final Fantasy. Jeg hadde ikke klart å like disse spillene hvis jeg ikke hadde hatt min fanatisme. Hadde for eksempel Final Fantasy X vært mitt første FF-spill ville jeg nok blitt veldig skuffet og ikke brydd meg om å sjekke ut de eldre spillene.
Når jeg for første gang spilte Final Fantasy VIII gav det meg noe jeg aldri hadde spilt før. Jeg spilte i strekk flere dager til jeg kom til siste disk. Jeg la ikke merke til klisjéene og stereotypene, jeg la kun merke til moroa. Jeg var på en måte blind, noe jeg tror FF-fanboys generelt er i en viss grad. Derfor blir det så lett å si "det er bra fordi det er bra".
:flau:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, det var noe sånt jeg mente. :p
Min erfaring med FFVIII kulminerte i at jeg var SÅ (dvs. veldig) nære å knuse en PlayStation, en TV og en PlayStation-kontroll på slutten av disk 1, da sniperhomojævelidioten som hadde vært fullstendig ubrukelig til nå endelig skulle gjøre noe fornuftig for første gang. Klarte han det? Åneidu! Seriøst, aldri noensinne har jeg blitt så forbanna på grunn av et spill.

L

Lenne224

Gjest
jeg likte og Final Fantasy VII best, pga fantastisk intresang historie, materia systemet og musikken, Aeris theme er konge. har final fantasy VIII på en delt andre plass med Final fantasy IX. det er fordi jeg aldri fant ud hvordan jeg fikk nye våpen, eller jeg fant det ut men hadde aldri nokk items, og sleit derfor med hele spillet.(har bare spillt til rinoa og adel bossen) men historien til VIII er veldi bra, og det er det spillet jeg har sittet å tenkt mest på i etter tid, har og sittet me enkelte og diskutert teorier om Rinoa er utimecia, og hvrdan ditt og hvordan datt. og skal snart begynne ein skikkelig ffVIII gjennom gang.( skal spille ferdig 7 først)

For meg så står det nok mellom Final Fantasy VII og Final Fantasy X.

Jeg trenger vel ikke si hvorfor VII eier så stygt (det er allerede blitt skrevet lenger opp)

Men Final Fantasy X....Ah...for et spill. Gutten som havner i en verden hvor alt er motsatt av han egen.

Seymour som er nok den mest homsete Bad guyen noensinne er også vert for en av de tøffeste spill kampene noensinne. Men som dere sikkert har fått med dere så er jeg dårlig til å forklare slikt, så jeg holder meg til å si delt førsteplass mellom X og VII.

FFX er det beste syns jeg. Sphere Grid systemet gjorde spillet så rpg som det er mulig. Jeg har mye større kontroll over hvordan jeg vil utvikle karakterene mine i forhold til vanlig level-up.
Og det er veldig mye å gjøre. Til no har jeg med faq til Sphere Grid modellering brukt over 140 timer.
Historien er ganske bra, en av de beste mener da jeg. Original og spennende. Jeg ble overrasket en god del ganger i løpet av spillet. Spesielt det jeg fikk vite om Yuna i Home.
Og musikken er jo fantastisk det må jeg ikke glemme^^
Kan skjønne at mange ikke liker det da. Spillet har jo gått i en litt annen retning enn spillene har gjort tidligere, så vidt jeg har oppfattet så er FFX mye mer "lysere" enn forgjengerene, områdene og huler etc har mer klarere farger. Og spillet ender mer tristere enn forgjengerene som har slutter som slutter godt. Dem savnet vel jobbsystemet også.

På andreplass er vel X-2. Genialt kampsystem. Grunnen til at jeg setter det på andre over PSX spillene må no være det jeg nevnte over. Jeg er i motsetning til dem fleste ikke så glad i ekstra mørke huler, lv99 max og gode slutter.

FFX er slettes ikke det beste syns jeg, en uengasjerende historie, elendig voiceacting og altfor lineært. Nå er det riktignok alle FF-spillene veldig lineære, men i FFX har du ikke engang worldmap å kjøre rundt på, et steg tilbake der altså. Likevel har jeg rundet det, og jeg kommer neppe til å spille det igjen.
Det verste er derimot X-2, etter introen skjønte jeg kjapt at det ikke var noe for meg. Har spilt det noen timer og syns hele greia bare var utrolig uinteressant.

Mine favoritter er nok PSX-klassikerne, tre flotte spill som er mye mer interessante enn ps2 titlene. Er usikker på om VII eller IX er min favoritt, knakende gode spill begge to. SNES-spillene er heller ikke noe å kimse av selv om de kanskje er noe utdatert nå. Ser forøvrig også på screenshotene av XII, og ser det ligner en del på IX så det virker lovende.
Uansett tror jeg nok ikke vi kommer til å få noen nye FF-glory days på høyde med psx-spillene, ihvertfall ikke for meg som er ganske lei RPG-sjangeren.