Final Fantasy III

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For å si det sånn, så har jeg ikke svindlet meg selv. :p

Har et spørsmål angående jobs i spillet. Jeg har nå kommet dit man har muligheten til å velge jobs til folka på laget, og jeg lurte på om det er noe viktig strategisk sett når man skal velge jobs. Noe spesielt man må tenke på i forhold til statsa til folka når man velger, osv?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det viktigste å tenke på i starten er at man har en periode hvor job-levelen er dritlav, og en liten periode før det hvor figuren justerer seg til den nye jobben, så det kan lønne seg å grinde en lang stund for å bygge seg opp.

Forøvrig en veldig god grunn til å mislike FFIII.

Ja, sånn ellers kan det jo være greit å tenke på jobbalansen i partyet. Det er ikke så lurt å ha bare magikere, og det er ikke så lurt å ha bare slåsskjemper heller. Selv hadde jeg to slåssere, en black-mage og en white-mage.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Det eneste du bør passe på er når du skal gå opp ett level. Da er det viktig å ha den jobben som gir deg mest vitality. Vit + andre småting = HP gain og HP er det eneste som blir overført over jobber. Jobbene som har best vitality når du får dem er:

Krystall 1: Warrior eller Monk
Krystall 2: Knight
Krystall 3: Ingen, så fortsatt Knight
Krystall 4: Black Belt

Black Belt er den beste å gå opp levels med fordi den jobben har mest vitality pr. level i tilegg til å være sinnsykt sterk. Hvis du vil makse ut HP bør du spille low level med jobbene nevnt over til du når den siste krystallen og kan bruke Black Belt. :elsk:

OK, takker for svar. :)
Men en ting jeg ikke skjønner helt: Er jobsa satt sammen slik at for eksempel black belt er det som kommer etter monk, og knight er det som kommer etter warrior? Eller er alle jobsa helt forskjellige?

Edit: Er forumklokka fucka? Den viser at jeg skrev dette innlegget 21.34... mens klokka er 23.37

Scary Paladin

Ukjent herremann
Alle jobbene er forskjellige med forskjellig stats, men du vil ikke få tilgang til jobbene før du kommer til de forskjellige krystallene. Hvis du vil kan du f.eks være freelancer og gå rett til knight når du har åpnet den.

Forumklokka funker fint den. Sjekk ditt kontrollpanel.