Final Fantasy IV Advance

#1
Final Fantasy IV Advance til GBA har kommet ut i baade USA og Japan, naar kommer det til europa. Har kikka og leita rundt om paa nettet, men har ikke funnet noen dato, ikke en ca dato engang.
Noen som vet ?

Paa forhaand takk.
 
#3
pokker ta !
Det var jo veldig lenge til for et spill som allerede er oversatt og greier. Hmmm... sikkert fordi det skal oversettes til spansk, fransk og tysk ogsaa. Banna dritt. :mad:

Men takk skal du ha for aa klare opp det :p
 
#6
Man beveger seg fortsatt i rutenett på GBA-versjonen. Forskjellene fra tidligere versjoner, som jeg har lagt merke til, er noen effekter på Overworld, som får bygninger til å se mer 3D ut, og bilde av characterne i snakkevinduet deres (i tillegg til at man slipper den smertefulle lastetiden PSX-versjonen lider av, men det sier jo seg selv). Jeg tror det er bedre grafikk på områdene også, men det er såpass lenge siden jeg har spilt de tidligere versjonene at jeg ikke kan være helt sikker.
 
#8
Final Fantasy IV advance jøss da
har bestilt spillet
hva venter du på , hvorfor kjøper du euopeisk versjon, når du kan få spillet fort
hadde aldri orka og vente jeg :tommelopp:

Gleder seg til Nintendo Ds
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#9
(i tillegg til at man slipper den smertefulle lastetiden PSX-versjonen lider av, men det sier jo seg selv)
[/b]
FFIV hadde faktisk ikke smertefull lastetid på PSX, imotesetning til FFV, FFVI og Chrono Trigger. I sistnevnte tok det seks sekunder å åpne menyen. Det er tortur.

Uansett så skal dette spillet anskaffes. Jeg må riktignok skaffe meg en GBA først også...
 
#11
Vet at GBA er sonefri, men jeg hater dem amerikanske FF coverene. Det er smertefult aa se paa dem (billig photoshop).

Gjor ikke noe stort egentlig, jeg kan vente. Bare litt irriterende.
 
#12
Vet at GBA er sonefri, men jeg hater dem amerikanske FF coverene. Det er smertefult aa se paa dem (billig photoshop).

[/b]
True. Sku nesten tro de ikke hadde sett hvor pene cover vi europeere får. Selv om det kun er en pappeske, vil jeg aldri ha noen av de amerikanske FF-utgavene. De er nesten like ille som å ha et snapper cover i DVD-samlingen, noe jeg har ni av akkurat nå. :flau:
 
#13
Hva er det som er så ille med dette coveret?



Personlig foretrekker jeg de amerikanske coverene, da jeg liker de mer fargerike og livaktige. Jeg synes faktisk de europeiske coverene er kjedelige. Men helt ærlig bryr jeg meg lite om akkurat hvordan coveret ser ut.
 
#14
typisk cheesy amerikansk cover. logoen er liksom bare splatta oppaa en tegning som er fin, men ikke ment til coveret. Hvordan dem ogsaa har valgt aa skille logoen fra tegingen er billig med kun en enkel hvit glow i photoshop.

Det ser billig og lite gjennomtenkt ut, som mange andre amerikanske spill cover.
 
#15
Right on.
Dessuten er selve plasseringen av skriften også veldig tilfeldig synes jeg. Bildet har liksom ikke et fokuspunkt. Bakgrunnstegningen i seg selv virker også veldig ufokusert og meningsløs, som om den er klippet ut fra et større bilde.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Vet dere hva jeg gjør med GBA-eskene mine? Jeg hiver dem i søpla.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#17
Alex: Hadde det vært litt mer farge i midten av trekantkomposisjonen hade det straks sett bedre ut. Tittelen skule nok vært plassert litt mer mot midten. Skal ikke komme med en full bildeanalyse, men det er en helt ok komposisjon. Mulig en smule kjedelig motiv... Men det er da det indre som teller er det ikke?

Yetipants: Du bør vaske munnen din. Jeg blør ut av begge ører! Det eneste GBA-spillet jeg har som ikke har cover er Golden Sun. Og det er kun fordi Agradula er så kjekk!

Gay innlegg, men dere liker det! det er zøtt...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Ja fy faen, spillopplevelsen blir enormt redusert av at jeg kaster den billige papplørva som kostet ti øre.
 
#19
Tusenkroners spørsmål: Kaster du omslag rundt bøker og (de er jo om mulig enda mer ubrukelige)?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Nei. Hvorfor? Jeg kan vise:

Dessuten er det mer tiltak å kaste bokomslag, så jeg gidder ikke.