Final Fantasy IV [DS]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Lite info akkurat nå, men det ukentlige japanske magasinet Weekly Jump har plukket opp en historie om at Square-Enix vil slippe en remake av Final Fantasy IV til DS. Det blir produsert av teamet bra FFIII-remaken sammen med laget bak det originale FFIV. Nye plot-elementer vil bli lagt til, og figurene vil ha en hakket mer realistisk design.

via 1UP

edit: SCAN!

Nå som de har gjort ferdig enginen burde de vel klare å få ut en remake av FFVI til 2009 også. :D

Dette ser jo, som vanlig får man vel si, veldig fint ut.

Egentlig hadde det vel vært kulere om Squenix hadde ballene til å lage nye ting i stedet for å hoste opp gamle hele tida, men men. Som en som spilte IV et par-tre timer og hadde det helt OK med det, ser jeg sånn passe fram til å prøve dette.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kommer sikkert ut som Final Fantasy: Time Travel Origins

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det har også kommet opp en fristeside, hvor man kan beskue logoen og høre noen vakre, naive pianotoner i bakgrunnen.

Kanskje jeg endelig gidder å runde spillet? Har kommet til et punkt, rimelig langt ute i spillet, tre ganger nå, og bare sluttet.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
driteriomdereikksvarerjegposternyheterlikevel

Sammenligningsbilder!

Leste også at FFIVDS vil ha stats på den nederste skjermen og kampskjermen øverst, da de fikk en del klager over at det var for upresist å bruke stylusen i FFIIIDS.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del krysser fingrene og håper at de fikk en del klager på at det bare er masochister som synes det er akseptabelt med random encounters annenhvert sekund og dungeons uten savepunkter. :argh:

SITAT(Yetipants @ 24.08.07, 22.39) 79080
Jeg for min del krysser fingrene og håper at de fikk en del klager på at det bare er masochister som synes det er akseptabelt med random encounters annenhvert sekund og dungeons uten savepunkter. :argh:
[/b]
Av en eller annen grunn, er FFIV ett av de få spillene hvor jeg ikke vrenger meg i sinne hver gang jeg må sloss. Jeg hater random encounters, men i FFIV er det helt greit. Aner ikke hvorfor. :hmm:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ny 1UP preview.

I korte trekk:
  • Loadetidene for kamper er drastisk redusert
  • Noen av figurenes egenskaper har blitt modifiserte, f.eks gjør ikke Cecils Darkness-angrep skade, men senker DEF og øker ATK istedet
  • Voice acting i cutscenes. Betyr dette at man ikke kan skifte navnet på folka lenger?
  • Det originale FFIV-teamet er tilbake for å putte inn deler av spillet de ikke fikk plass til ved første gjennomgang pga størrelsesbegrensninger
  • Figurene kan "låne" abilities fra hverandre, i et FFV-lignende system
  • Enkelte figurer kan nå utføre kombo-angrep sammen ala Chrono Trigger/Suikoden (andre enn Palom og Porom, altså)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
SITAT(Thinaran @ 25.09.07, 13.47) 83291
[*]Loadetidene for kamper er drastisk redusert[/b]
Nå har vel ikke FFIV akkurat pleid å ha så veldig lange loadetider, så dette sier vel ikke så mye.

Ingen som har postet dette enda?

Oh my god hotness osv.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(GarlandG @ 25.09.07, 14.01) 83293
Nå har vel ikke FFIV akkurat pleid å ha så veldig lange loadetider, så dette sier vel ikke så mye.[/b]
I forhold til det forrige FF-spillet på DS som brukte samme engine, FFIII.

Jeg håper virkelig de gjør noe med "random encounters". Jeg vil gjerne like FF, men akkurat disse kampene som kommer opp hvert 3 sekund er til å bli gal av! Spilte FF III på DS og ble vel mer sliten enn glad da jeg spilte det.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Badass og hawtness.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, broderte tights er siste mote, har jeg hørt.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika