Final Fantasy Musikk

Stem hvilket spill her!

  • FF I

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF II

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF III

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IV

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF V

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VIII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IX

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X-2

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF XI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF Tactics

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF Tactics Advance

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF Chrystal Chronicles

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF Mystic Quest

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Som dere ser så tok jeg med alle jeg fant info om, så bare stem i vei.
Set gjerne til hvilken sang det er i spillet, eksempel er mitt under:

Mitt valg gikk til Final Fantasy IV(II i USA), med Main Theme, altså hovesangen som spilles når du går rundt på kartet, den er bare så sykt flott.
Den er kanskje gammel, men jeg fant en remake av den så den minner om noe Keltisk, enda flottere!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
FFVI. Vanskelig å velge en favorittsang i et spill som er fullspekket med dem, men Rachel's Theme, Terra, Ultros, og Dancing Mad ligger helt i toppsjiktet.
 
#3
Jeg stemnte Final Fantasy VII, det er det spillet jeg har mest favoritter fra. Final Fantasy VIII kommer like bak, delt andreplass med IX.
 
#4
Jeg synes FFX har veldig fin musikk.

Stemte derfor det. Alle melodiene passer så fint til omgivelsene og handlingene som skjer, og jeg liker melodiene i seg selv og. Nobuo Uematsi er virkelig en kløpper av en kar!
 
C

Crizpy

Gjest
#5
Jeg synes FFX har utrolig elendig musikk.
Uematsu var på sitt beste i FFVII,VIII og IX.
Desuten har han ikke laga all ff musikken i X alene..
Men FFIX stemte jeg.. liker den der best.
Rett etter, FFVIII og VII
 
#6
FFX-2 har utrolig kul musikk... spessielt
1000 Words
musikken på den siste kampen
Chocob Theme
 
#7
DarkHitom: Takk! I et millisekund trodde jeg faktisk at jeg fikk vite hvem sistesjefen i FFX-2 var.

Stemmen min landet pent og pyntlig på Final Fantasy X. Jeg siterer meg selv fra det andre emnet om FF-musikken.

1. FF10 - Summoned Beast Battle
Denne enestående låten blir spilt mot slutten når Tidus & Co. kjemper mot Yunas Aeoner. Blandingen av kor, heftige trommer og en fengende rytme suger deg rett inn i kampens hete. Definitivt en av de låtene som står sterkest noensinne i spillhistorien!


Ellers er det mange andre låter fra Final Fantasy X som jeg ofte nynner til: Movement in the Green, Seymour Battle, Assault, Chalange, Jecht's Theme, Enemy Attack, Chocobo Jam, Auron's Theme og A Fleeting Dream. Det er sikkert flere også, men kommer ikke på noen andre i farten.
 
C

Crizpy

Gjest
#9
Virker som noen her begynte å spille ff da 10`ern kom ut.
Skjønner faktisk ikke at det går an å synes musikken i 10`ern er bedre en 6,7,8 eller 9...hvis de folka som mener 10 har best, ikke har spilt noe annet enn 10, er det vel så å si greit.

Vel..smaken er som baken..
 
#11
Opprinnelig skrevet av Crizpy@30.03.2004, 19.54
Virker som noen her begynte å spille ff da 10`ern kom ut.
Skjønner faktisk ikke at det går an å synes musikken i 10`ern er bedre en 6,7,8 eller 9...hvis de folka som mener 10 har best, ikke har spilt noe annet enn 10, er det vel så å si greit.

Vel..smaken er som baken..
Ikke for å være kjip ved å svare for andre, men Fenrir er veldig merkelig etter andres standarder. :p

Han spilte FFIX først, men liker FFVIII best.
Han har spilt fler FF-spill enn meg, eller like mange, og liker FFX-musikken best!
Sjuk fyr! (geip) (eller hur, Fenris?)
 
#12
Jeg har spilt de siste fire FF-spillene kronologisk. Det samme kan man si om anskaffelsen.
 
#13
Jeg snakker på grunnlag av FFVI, VII, VIII, IX, X og X-2 her, og FFVII vinner knepent over VI, VIII og X, så er IX litt lenger ned, mens X-2 befinner seg helt nederst i grøfta :D
Men 1000 Words er jo litt søt, da, i all sin Grand Prix-sjarm.
 
#14
spilte spillene i denne rekkefølgen:
VII
VIII
IX
VI
V
XI
X-2


Jeg liker musikken fra FFIX suverent best. hvis jeg skulle begynne å nevne perler derfra, hadde jeg holdt på til jeg hadde nevnt alle. Tror ikke det er en eneste sang jeg ikke digger. VII var flott det også, men IX er uslåelig i mine øyne :thumbsup:
 
#15
har spill føgende FF spill:
FFVII
FFVIII
FFIX
FFII
FFI
FFX
FFX-2

men synes nok musikken i X-2 er best totalt, skulle jeg valgt en spessiel sang så måtte det nok blitt FFX-Otherworld
 
#16
Synes alle har FF-spillene har god musikk, men liker nok best FFVIII sin. Liker spesielt godt Ride On Me når du får luftskipet. Den er liksom så glad og morsom, og får meg i et godt humør. I tillegg har man mange andre som blant annet; Laguna theme, Chocobo theme, kortspill musikken, og mange andre som jeg ikke kommer på i farten.
 
#17
Opprinnelig skrevet av sisamez@30.03.2004, 21.21
Ikke for å være kjip ved å svare for andre, men Fenrir er veldig merkelig etter andres standarder. :p

Han spilte FFIX først, men liker FFVIII best.
Han har spilt fler FF-spill enn meg, eller like mange, og liker FFX-musikken best!
Sjuk fyr! (geip) (eller hur, Fenris?)
Rekkefølgen: FFIX, FFVII, FFX, FFVIII og så FFX-2 (ikke ferdigspilt).

Beste musikk: FFX (mange herlige låter som nevnt ovenfor)
Beste historie: FFVIII
Beste gameplay: FFX/FFX-2 (litt usikker her fortsatt)
Beste stemning: FFIX

Dette gled vel muligens litt ut av tema, men ekskrement au.
 
#19
Alle Ligger egentlig på en ganske lik linje, men etter nøye gjennomtenking fant jeg ut at jeg liker musikken på Final Fantasy IV best.
 
#20
FFIX har drit bra musikk...
så jeg stemte på det spillet jeg..

alle mine kjære gamle poster som ble borte mens spillegal var nede :(

kom akuratt tilbake :p