Final Fantasy musikken

#1
Siden det gamle emnet ble slettet når forumet ble flyttet klarte jeg ved hjelp av Shadar og gjenopprette det, men jeg mistet alle svarene desverre.

Jeg satt meg ned for å høre på et par sanger fra de gode gamle slagerne i FF serien. VI, VII, VIII, IX. Jeg er sikker på at dere er enig med meg at Final Fantasy spillene her hatt noe av den beste spill musikken gjennom tidene.

(ja, jeg vet at nå kommer noen til å si at de hater den, men da kan du finne deg et annet emne)

Så jeg har lyst til å vite deres favoritt. Si din favoritt sang, eller en sang du synes er bra så kan vi eventuelt få opp et avstemningsemne hvis det er noen som har lyst på det. Husk og ta med hvilket spill det er sangen kommer fra og gjerne grunnen eller et minne du har til sangen.

Sikkert mange her som hater FF og hater meg for å lage et nytt fanboy emne, men dere får leve med det.

Hadde også vært kjempebra om noen kunne sette opp en slags side der du kan høre de forskjellige sangene og kanskje stemme på din favoritt i det eventuelle avstemningsemnet. Skulle gjerne satt opp sånn side selv, men er svært evneveik når det gjelder pc. Det beste jeg kan fikse nå er en link til en side med midien til alle de gamle spillene, så kan du gå inn på spillet å høre på egen eller andres favoritt.

Final Fantasy Symphonies

Kan vel ta min favoritt som er Terras theme fra VI. Har vært mine soleklare favoritt siden første gangen jeg hørte den og får fremdeles frysninger og blir fryktelig nostalgisk når jeg hører den.


Edit: Kanskje dette emnet burde ligge i musikk delen, men jeg var i tvil ettersom det handler om spill musikk.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Er ikke stor fan av FF spilla, men hver gang jeg hører Chocobo musikken fra VII (trur jeg det er) blir jeg i godt humør.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#3
Final Fantasy er vel en spillserie som har opprettholdt en noe diskutabel kvalitetskurve når det gjelder de siste årene, men den musikalske delen av dem er det lite å utsette noe på. Chocobo-temaet, Auron's theme og det meste av IX-soundtracket er rett og slett herlige greier.
 
#4
Det beste av alt - Final Fantasy 6 - Piano Collection. Nydeligt!! Final Fantasy 6 til tross for den noget dårlige bitraten har det beste FF soundtracket til nå.

Nobuo Go.
 
#5
Kjedelig at det ble slettet. Får slenge mine favoritter opp på nytt da.

Verdenskartmusikken i FFVI, Ragnarok Theme fra FFVIII, You're not alone fra FFIX og To Zanarkand fra FFX.

I FFVII er det altfor mange bra til å bare velge en.
Cosmo Canyon Musikken
Når Nanaki møter Seto
One Winged Angel
Aeris' Theme
Cid's Theme
 
#7
Syntes FF7 og 9 peker seg selv ut på en slik liste. Gruser de andre FF spilla, selvom to Zanarkand er fin. Også musikken i skogen før du kommer til Calm Lands er fin. Men VII og IX peker seg ut.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Ghaz@07.12.2004, 23.07
Syntes FF7 og 9 peker seg selv ut på en slik liste. Gruser de andre FF spilla, selvom to Zanarkand er fin. Også musikken i skogen før du kommer til Calm Lands er fin. Men VII og IX peker seg ut.
145982​

Du bør høre på noen av VI sangene. De er, om ikke bedre enn VII sitt soundtrack ihvertfall like bra. Særlig Terra er ekstremt bra, på høyde med Aeris theme.
 
C

Crizpy

Gjest
#9
Opprinnelig skrevet av JunJun-Pe@07.12.2004, 15.54
Det beste av alt - Final Fantasy 6 - Piano Collection. Nydeligt!! Final Fantasy 6 til tross for den noget dårlige bitraten har det beste FF soundtracket til nå. 

Nobuo Go.
145958​
He won't 'go' anymore :grine:
 
#10
Hvis jeg skal velge én sang, så må det nok bli "Ride on me" (FFVIII) Herlig sang som får deg til å føle fri og glad. Passer derfor perfekt som luftskipmusikk. Men det er jo også en haug med andre. Har derfor laget en liten liste fra hvert FF-spill som jeg hører på sånn av og til utenom spillingen.

FFI:
- Opening theme
- Matoya's cave

FFII:
- Magician's tower

FFIII:
- Go above the clouds

FFIV:
- Rydia
- Samba de chocobo

FFV:
- Hurry, hurry
- Harvest

FFVI:
- Shadow's theme
- Terra's theme
- Aria di mezzo carattere
- Johnny C. Bad

FFVII:
- Opening theme/Bombing mission
- Motorcycle chase
- Jenova
- One winged angel
- Aeris' theme

FFVIII:
- Laguna theme
- Chocobo theme
- Fragments of memories
- Only a plank between one and perdition

FFIX:
- Hunter's chance
- Cleyra settlement
- Black mage's village
- Melodie's of life

FFX:
- Otherworld
- Blitz off

FFX-2:
- Create creature
- Demise
- 1000 words


Hadde ikke vært så dumt og hatt et lite avstemningsemne om hva som er folkets favorittsang og favorittsoundtracket, nei. Kunne for eksempel nevnt 3-5 sanger og så hatt opptelling, noe à la topp 30-32 listene og morsomste spill emnet?
 
#11
Hadde ikke vært så dumt og hatt et lite avstemningsemne om hva som er folkets favorittsang og favorittsoundtracket, nei. Kunne for eksempel nevnt 3-5 sanger og så hatt opptelling, noe à la topp 30-32 listene og morsomste spill emnet?
For se om nok folk viser interesse for emnet, ikke noen vits og lage nok et listeemne hvis ingen bryr seg. Takket være Final Fantasy hetsen som pågikk for en stund siden har jo bruken av ff emnene nesten stoppet.
 
#12
Ja, de fleste har nok funnet seg andre steder å henge. Er lite vits i å henge på en forumdel som gang på gang blir brutt ned og omrokert. I tillegg så er det, som du sier, altfor mange her som ikke klarer å respektere andres meninger. Så skjønner godt hvorfor de fleste har stukket. Det har riktignok bedret seg i det siste, men det er fortsatt langt vekke fra hva det var i mars/april og den perioden rett før de forandret forumet igjen.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#13
Cosmo canyon theme og Aeris' theme er mine favoritter.
Alltid en spesiell følelse når du kommer til cosmo canyon og sangen starter. Fikk faktisk lyst til å spille VII nå... :flau:
Utrolig bra musikk i FF spilla.
 
#14
Synes ff musikken stort sett er bra, men sjelden noe jeg hører på fritida... Unntaket er intro'n til ffx2.. Den heter vel eternity eller noe... Fantastisk behagelig pianospill... Før jeg fikk tak i soundtracket så gikk det faktisk så langt at jeg satte på spillet kun for å høre på den sangen.. Den sangen(eh, melodi er det vel) blir jeg ALDRI lei....
 
K

Kumool

Gjest
#15
Jeg kunne gjerne laget en liste over alle mine favorittmelodier fra første til siste spill, men det ville tatt for lang tid. Jeg kan enkelt og greit oppsummere med at FFIX har det sammenlagt beste FF-soundtracket, men det må selvfølgelig se seg slått av det geniale Chrono Trigger, som har tidenes beste soundtrack evahr. Snart skal jeg børste støv av Super Nintendo UnderholdningSystemet mitt igjen for å spille dette herlige spillet.

Vel, en liten liste kan jeg vel bidra med.

FFI: Matoyah's Cave
FFIV: Boss Battle, Melody Of Love (eller noe sånt (husker ikke hva de heter))
FFV: Clash On The Bridge (kjempeklassiker, husker ikke flere herfra)
FFVI: Dancing Mad, Kefka's Theme, Terra (world map theme), The Decisive Battle, The Fierce Battle, Aria de Mezzo Carattere, Shadow's Theme (and so on....)
FFVII: Cosmo Canyon, Interrupted By Fireworks, Still More Fighting, Aerith's Theme (for mange gode til å nevne alt)
FFVIII: The Landing, Premonition, Liberi Fatali, The Legendary Beast, The Extreme, The Oath (for mye bra her også)
FFIX: You're Not Alone, The Place I'll Return To Someday, Rose Of May, The Sword Of Doubt, Freya's Theme (og alle remixene), Eternal Harvest, Terra, Bran Bal, Eternal Sorrow, The Airship (her er det fatalt mange bra)
FFX: To Zanarkand, Sprouting, Hurry, Seymour Battle, Decisive Battle, Summoned Beast Battle....
 
#17
Fishermans horizon fra VIII og Dali fra IX er favorittene ;) Spesielt piano collections versonene