Final Fantasy-Trivia

#21
Opprinnelig skrevet av Akuma@04.03.2005, 16.39
Hvis ikke jeg husker feil hadde den forrige FF-triviaen et ganske kort liv, og jeg tviler på at alt skyldes Shadar og hans kritikk mot serien.
185068​
Grunnen til at FF-folk stakk var jo bare fordi det er så mange "brilliante" forumadminer som først innfører rollespill forum, så tar det vekk, så setter det opp igjen etter massiv kritikk, og så på et eller annet ubegripelig vis så tar de det vekk igjen til tross for en aktiv og velorganisert rollespill-seksjon. Ikke rart at folk ikke gidder å henge der (her) lenger. Det skyldes med andre ord i hvert fall ikke at en liten person misliker serien.
 
#22
FF gikk fra den mest aktive delen til å bli nærmest ikke-eksisterende på kort tid. :( Vel, ikkeno annet å gjøre enn å ta litt intiniativ, så får vi kanskje FF inn i varmen igjen. Håper dog det blir litt mer enn "Hvilket sted er finest i serien" og "I hvilket hull ville du helst tatt Tifa".

Eventuelt kan folk sjekke ut www.ffmognet.com
Vi trenger folk som kan bidra! Please? Pretty please? with sugar on the top!
 
#23
Opprinnelig skrevet av Egle+04.03.2005, 21.36-->
<!--QuoteBegin-Akuma
@04.03.2005, 16.39
Hvis ikke jeg husker feil hadde den forrige FF-triviaen et ganske kort liv, og jeg tviler på at alt skyldes Shadar og hans kritikk mot serien.
185068​
Grunnen til at FF-folk stakk var jo bare fordi det er så mange "brilliante" forumadminer som først innfører rollespill forum, så tar det vekk, så setter det opp igjen etter massiv kritikk, og så på et eller annet ubegripelig vis så tar de det vekk igjen til tross for en aktiv og velorganisert rollespill-seksjon. Ikke rart at folk ikke gidder å henge der (her) lenger. Det skyldes med andre ord i hvert fall ikke at en liten person misliker serien.
185218​
[/b]
Kan det kanskje også ha noe med at kvaliteten på spill i FF-serien har stupet de siste årene? Kanskje folk rett og slett begynner å miste interesse for serien? Selvfølgelig - det at de nyere spillene har skuffet mange FF-fans burde ikke bety at folk mister sansen for de eldre spillene, men det er kanskje akkurat det de gjør? Jeg merker i hvert fall at min interesse for FF har sunket betraktelig etter at serien gikk over til Playstation 2.

Men ok, får mekke et spørsmål.

Hvilket FF-spill er denne sangen fra?
 
#26
Opprinnelig skrevet av Shigsy@04.03.2005, 23.40
Kan det kanskje også ha noe med at kvaliteten på spill i FF-serien har stupet de siste årene? Kanskje folk rett og slett begynner å miste interesse for serien? Selvfølgelig - det at de nyere spillene har skuffet mange FF-fans burde ikke bety at folk mister sansen for de eldre spillene, men det er kanskje akkurat det de gjør? Jeg merker i hvert fall at min interesse for FF har sunket betraktelig etter at serien gikk over til Playstation 2.
185283​
Ja, det er fullt mulig. Det er jo ikke å legge skjul på at konservative FF-fans er drit lei all melkingen og forandringene som skjer i FF-serien. Men på en annen side når jo Square-Enix frem til nye grupper, slik som for eksempel at FFX-2 skulle appellere til jenter. Så vet ikke helt, jeg, det går vel sånn cirka opp i opp, vil jeg tro. Men jeg vet ikke helt hvordan det er med dere andre, men jeg synes ikke at for eksempel FFVII blir et dårligere spill fordi FFX-2 eller at en eller flere av de tre FFVII-oppfølgerne skulle vise seg å være dårligere spill enn resten av serien. Men selvfølgelig det er jo visse begrensinger på hvor mange ganger man gidder å runde samme spillet.

Redigert: Angående spørsmålet ditt kan det være FFIII?
 
#27
Jeg forbinder det med FFVI.. Men det er vel kanskje pågrunn av kvaliteten? Men melodien er meget kjent. Går for FFVI, jeg. (Eller VII. XD)

Vent, det kan være hva som helst. :confused: Går fortsatt for FFVI.
 
#31
Valan har overført spørsmålsretten til hvem som helst, og det er moi! :mrgreen:

Uhh, her it comes:

"This is sickening... You sound like chapters from a self-help booklet! Prepare yourself!"

Hvem sier dette, og når?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#32
Dette er vel Kefka i talen sin på slutten av spillet, om jeg ikke husker feil.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#34
Skal me sjå....

Hvor mange av karakterene i FFVII har "long range" våpen?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#36
Riktig, men jeg savner fremdeles noen.
 
#37
Opprinnelig skrevet av Egle+05.03.2005, 02.54-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@04.03.2005, 23.40
Kan det kanskje også ha noe med at kvaliteten på spill i FF-serien har stupet de siste årene? Kanskje folk rett og slett begynner å miste interesse for serien? Selvfølgelig - det at de nyere spillene har skuffet mange FF-fans burde ikke bety at folk mister sansen for de eldre spillene, men det er kanskje akkurat det de gjør? Jeg merker i hvert fall at min interesse for FF har sunket betraktelig etter at serien gikk over til Playstation 2.
185283​
Ja, det er fullt mulig. Det er jo ikke å legge skjul på at konservative FF-fans er drit lei all melkingen og forandringene som skjer i FF-serien. Men på en annen side når jo Square-Enix frem til nye grupper, slik som for eksempel at FFX-2 skulle appellere til jenter. Så vet ikke helt, jeg, det går vel sånn cirka opp i opp, vil jeg tro. Men jeg vet ikke helt hvordan det er med dere andre, men jeg synes ikke at for eksempel FFVII blir et dårligere spill fordi FFX-2 eller at en eller flere av de tre FFVII-oppfølgerne skulle vise seg å være dårligere spill enn resten av serien. Men selvfølgelig det er jo visse begrensinger på hvor mange ganger man gidder å runde samme spillet.

Redigert: Angående spørsmålet ditt kan det være FFIII?
185325​
[/b]
Meh, ditt første argument var i alle fall min grunn. Kjedelig når de ikke kunne bestemme seg...

WTF!?!?! Så jeg FF[anatic] bak her?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#38
Du skal ikke se bortifra det. Han titter innom nå og da. ^_^
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#40
Nei, det er Nanaki. Han har et våpen som heter Hairpin som er long range.

PS. Jeg har en tendens til å glemme disse triviaene, så beklager at det tok sin tid :p

Hvem som helst kan stille nytt spørsmål.