Final Fantasy VII

Sancti

Terrorkatt
Prøv med et innlegg i kjøp, salg og bytte-seksjonen, kanskje du får napp.

Umm sist jeg sjekka var det mulig å få kjøpt det på spiderman Oslo, men jeg er ikke sikker på om det fremdeles er mulig. Ellers kan du vente til FFVII Advent children kommer og kjøpe collectors editon. Da får du med en beintøff utgave av FFVII. Også en del annet stuff som Fenrir motorsykelenfigur, caps, t-skjorte, nøkkelring og selve filmen da.

Opprinnelig skrevet av Tyrion@17.08.2005, 14.20
Ellers kan du vente til FFVII Advent children kommer og kjøpe collectors editon. Da får du med en beintøff utgave av FFVII. Også en del annet stuff som Fenrir motorsykelenfigur, caps, t-skjorte, nøkkelring og selve filmen da.
252359​
Ja, men den pakken koster jo dog $299. I tillegg så er det jo den japanske versjonen du får med japansk tekst.

Uansett, så har jeg en komplett original-versjon av FFVII liggende. Det er i helt strøkent stand med ripefrie CD-er. Manualen og coveret er jo også i perfekt stand. Med andre ord så er det som nytt. Du kan få det få 200 kroner + porto (22).

Opprinnelig skrevet av Egle+17.08.2005, 16.29-->
<!--QuoteBegin-Tyrion
@17.08.2005, 14.20
Ellers kan du vente til FFVII Advent children kommer og kjøpe collectors editon. Da får du med en beintøff utgave av FFVII. Også en del annet stuff som Fenrir motorsykelenfigur, caps, t-skjorte, nøkkelring og selve filmen da.
252359​
Ja, men den pakken koster jo dog $299. I tillegg så er det jo den japanske versjonen du får med japansk tekst.

Uansett, så har jeg en komplett original-versjon av FFVII liggende. Det er i helt strøkent stand med ripefrie CD-er. Manualen og coveret er jo også i perfekt stand. Med andre ord så er det som nytt. Du kan få det få 200 kroner + porto (22).
252459​
[/b]
>_< takk skal du ha, du knuste akkurat drømmene mine. Regnet vel egentlig med at det var japansk, men hadde et bittelite håp om en NTSC utgivelse av samma pakka:grine:. Med dagens rekordlave dollarkurs er 300 dollar desidert verdt den boksen, men er vel ikke no vits nå lengerOg egle, har du en ripefri orginal FFVII, bør du vite at jeg har sett den gå for over 1000 kroner på diverse internett auksjoner :)

ok,takker for hjelpen :D :D.hmm......husker at det var en gang de solgte det til PC og faktisk,noen som vet noe om det da?egentlig ikke noe viktig,bare lurte likksom:p

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av Tyrion@17.08.2005, 18.04
har du en ripefri orginal FFVII, bør du vite at jeg har sett den gå for over 1000 bucks på diverse internett auksjoner :)
252500​
Prft.. Et forseglet eksemplar (hvilket dette ikke er) går for 200 $

(I og med at du bruker "bucks", regner jeg med at det er USD du snakker om)

Mente nok bare kroner, beklager skal redigere det nå :)

Opprinnelig skrevet av Tyrion@17.08.2005, 18.04
Og egle, har du en ripefri orginal FFVII, bør du vite at jeg har sett den gå for over 1000 kroner på diverse internett auksjoner :)
252500​
Det er ikke, som kakarlsen sa, et forseglet eksemplar jeg har, så det ligger nok rundt 150 kroner på ebay for pal-versjonen. Jeg kjøpte det i hvert fall for 150 kroner og porto kom selvsagt i tillegg.

d3vil: Ja, det finnes på PC. Og kjøper du billigversjonen der så får du det nok for 150 kroner nytt.

Er det noen som husker om det med brannen i nibelheim.
Var det en illusjon cloud hadde, eller skjedde det?
hvis det brant så er det litt rart byen er helt lik... selv den gamle vindmølla.
jeg mener det er et sted mye senere i spillet der du ser cloud og seffern i nibelheim og da sier seffern at alt bare er en illusjon?

Opprinnelig skrevet av namco@29.09.2005, 11.29
Er det noen som husker om det med brannen i nibelheim.
Var det en illusjon cloud hadde, eller skjedde det?
hvis det brant så er det litt rart byen er helt lik... selv den gamle vindmølla.
jeg mener det er et sted mye senere i spillet der du ser cloud og seffern i nibelheim og da sier seffern at alt bare er en illusjon?
264740​
Nibelheim brant ikke i virkeligheten. alt var en gigantisk illusjon fra sephiroth sin side, for å få folk til å flykte fra nibelheim. slik at han kunne komme gjennom i fred, uten å måtte drepe noen. du kjønner sephiroth har ikke lyst til å drepe mennesker uten grunn. han er ikke blit helt ond enda.

men etter jenova hendelsen så er all håp borte. han blir helt omvendt, og ondskapen selv :mad:
akuratt som vi liker han.

What?!? Nibelheim brant ikke?!?!? Hva har du gjort? Nibelheim brant like mye som at Sephiroth eksisterer.

Den eneste illusjonen av Nibelheim er den siste "versjonen", altså langt ute i spillet hvor jakten på Sephiroth er godt i gang. Der hvor Nibelheim brenner igjen, det er illusjonen.

Spørsmål: Hvorfor er da Nibelheim helt lik hva den var?
Svar: Husker ikke helt eksakt hva det ble kalt, men jeg tror Shinra kalte det "Project Nibelheim" (noe lignende i hvert fall). De ville dekke over hendelsene som skjedde på best mulig måte, som da ble å gjenoppbygge det slik det var. De personene som bor der nå er egentlig Shinra-ansatte hvor deres jobb er og sørge for at folk tror byen har vært slik hele tiden. De har også rapporter på dette, hvor det hadde kommet noen få folk, men som heldigvis ikke kjente til hva som hadde skjedd. Dermed er de ute..
Altså: Hele Nibelheim som eksisterer nå er på grunn av Shinra, og ansatte der. Grunnen vet jeg ikke helt hva er, bortsett fra at de ville dekke over det som skjedde. Sannsynligvis på grunn av at de ikke vil la folk se at en mann (Sephiroth) er sterkere enn Shinra, og de helst vil glemme at han eksisterer (i hvert fall sørge for at det ikke finnes "spor" på at han har eksistert).

Du vil virkelig ha tro på at Sephiroth er en sånn "innerst inne er han god"-person? Han er like ond og gal der som senere, men bare at han har blitt sterkere med tiden. Det er eneste forskjell han har.

Opprinnelig skrevet av Geostigma@29.09.2005, 11.34
Nibelheim brant ikke i virkeligheten. alt var en gigantisk illusjon fra sephiroth sin side, for å få folk til å flykte fra nibelheim. slik at han kunne komme gjennom i fred, uten å måtte drepe noen. du kjønner sephiroth har ikke lyst til å drepe mennesker uten grunn. han er ikke blit helt ond enda.

men etter jenova hendelsen så er all håp borte. han blir helt omvendt, og ondskapen selv :mad:
akuratt som vi liker han.
264749​
Dont be so stupid, stupid!

Kanskje litt off-topic, men siden det allerede er nevnt:

Alt om Final Fantasy 7s historie finnes her:

db.gamefaqs.com/console/psx/file/final_fantasy_vii_plot.txt

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Appropos historien, er den noen som husker "The Essay"?

En fyr som tar for seg hele historien og uttrykker alle sine teorier som fakta. Ganske underholdende lesning egentlig. Det beste er uansett når han begynner å legge ut om hvordan tallet 3 går igjen på forskjellige måter gjennom hele spillet.

Det finnes også et såkalt "Counter Essay", skrevet av en fyr på GameFAQs, som jeg kan poste hvis jeg finner det igjen.

Var det ikke jeg som ga deg den?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nei, jeg fant den på Gamefaqs.