Final Fantasy VII

Støtter du iden for et nytt og forbedret FF:VII?

• Ja

Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

• Vet ikke

• Totalt antall stemmer
    0
F

Fanta Boy

Gjest
Hei ble inspirert av en post, Siden FF filmen sugde ble remaken lagt på hylla MEN jeg er en av de fortapte skjelene som ikke har fått spillt VII. Jeg syntes Square kunne gitt osss n00bs en sjangse, og remake det beste FF spillet! Se på MGS REmaken, den gikk fint.
Give us the best

Som sagt tidligere så er jeg imot en re-make, og for dere "fortapte sjeler" så kan dere kjøpe spillet på gamesmix eller bestshop.

Kommer det en skikkelig re-make med bedre grafikk å alt lagt på ny, da griner jeg, jeg tror jeg griner vis det kommer en re-make uannset.

Å nei! jeg griner ikke av glede jeg griner av sorg (noen spurte meg det sist jeg skrev dette).

Jeg synes Square-Enix godt kunne lage en re make av VII. Spillet er så bra at det overlever en remake. Synes selv at det er et av de beste spillene sammen med MGS på playstation. Grafikken er jo utdatert og det hadde virkelig vært deilig å se de gamle scenene i ps2 grafikk.

Kanskje tiden ikke er inne enda, men jeg tror det er veldig sannsynlig at de kommer til å lage en remake som de første FF spillene.

Men vi må kanskje vente til ps3....

En remake av FFVII ville vært konge. Jeg liker ikke så godt remaker, men MGS: twin snakes til GC ble jo ganske impnerende da....
Men det hadde vært enda kulere om square kunne laget ett spill som ble mektigere enn FFVII.....

Jeg likte MGS: Twin Snakes og tror også at FFVII hadde vært bra med en remake. Jeg er ikke så svak at jeg føler at et spill blir ødelagt om det blir laget på nytt. Jeg kommer nok aldri til å kvitte meg med det første MGS spillet, rett og slett fordi det føles annerledes ut enn MGS. Jeg kommer nok også til å runde det spillet mange ganger til, og så kommer jeg til å runde MGS: Twin Snakes mange ganger. Nå har jeg bare to valgmuligheter når jeg vil spille gjennom spillet, og jeg ser ikke helt hvor problemet ligger der.

Derfor vil nok et FFVII være likedan. Jeg tror nok fortsatt at jeg kommer til å spille det originale FFVII hvis det kommer en remake. Remake gir deg bare et ekstra alternativ. Ikke meg imot.

EagleJin

Bear Necessity
Jeg tror en remake av FF7 ikke ville hatt samme følelsen som originalen har. Jeg må innrømme at det er enkelte deler av spillet jeg gjerne skulle sett i forbedret grafikk, men go'følelsen jeg får av å spille originalen vil nok ikke kunne vekkes av en remake.

fare for spoiler!! Marker for å lese</span>
<span style=\'color:white\'>
Introen
Sehpiroth i ilden og før Jenova Life
Aerith før og etter Jenova Life
"Sending a dream into universe"-scenen
og ikke minst sluttsekvensen

Oh.. Jeg var ikke helt fornøyd med det lille jeg så av Twin Snakes. Objekter og visse deler av miljøet var forandret, og stemmene er jo spilt inn på nytt.. Retrofølelsen er ikke til stede, og slik er jeg redd skjebnen til en eventuelt FF7 remake vil bli. Noe kommer til å mangle.

Jeg synes de kan lage en remake av VII'ern. Jeg har spillet, men jeg har ikke spilt det ferdig. Jeg skjønner ikke hvorfor, men av en eller annen grunn blir jeg dårlig av grafikken på spillet. Er nok noe galt med meg... Men jeg hører at alle sier at historien er så utrolig bra, så jeg ville likt å se VII med ny grafikk :)

En FFVII remake hadde vært kjekt det. Men tviler sterkt på at det kommer på PS2. Vil nok heller tro at det kommer på PSP hvis det skulle komme. Eller kanskje Gamecube? :rolleyes:

Det er jo blant annet noen rykter om at ett av FF-spillene på PSOne blir remaket til PSP. Skal bli spennende å se om dette er sant.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg vet ærlig talt ikke om jeg ville sett en remake. Er så redd for at de skulle ødelegge ting. For eksempel å lage store karakterer, som i FFVIII og FFX. Det hadde jeg ikke taklet. Som jeg har sagt før, er det to ting jeg vet om som kunne forbedret spillet. Det ene er muligheten til å styre med analogspak. Det andre er den fine tabellen over karakterer og fiender som man får opp når man bruker items i FFVIII og FFIX. Den er genial. Kameravinkelen gjør det vanskelig å gi items til riktig karakter noen ganger. Ja, da blir det en tredje ting da. Forbedre kameravinkelen i noen av kampene. Dette gjelder altså bare noen. Spesielt når man ser rett fra siden.

Opprinnelig skrevet av GarlandG@01.05.2004, 04.20
Jeg vet ærlig talt ikke om jeg ville sett en remake. Er så redd for at de skulle ødelegge ting. For eksempel å lage store karakterer, som i FFVIII og FFX. Det hadde jeg ikke taklet. Som jeg har sagt før, er det to ting jeg vet om som kunne forbedret spillet. Det ene er muligheten til å styre med analogspak. Det andre er den fine tabellen over karakterer og fiender som man får opp når man bruker items i FFVIII og FFIX. Den er genial. Kameravinkelen gjør det vanskelig å gi items til riktig karakter noen ganger. Ja, da blir det en tredje ting da. Forbedre kameravinkelen i noen av kampene. Dette gjelder altså bare noen. Spesielt når man ser rett fra siden.
Ja, du sier noe når det gjelder store folk i ffVII, det passer ikke inn i det spillet. Men der hadde vært interessant med en remake....

Når gjelder analog styring til FFVII, sa funker det bra med meg. Litt rart egentlig, men jeg bruker en NYKO AirFlo kontroll til PS2. Det er en kontroll hvor det kommer luft ut av, den kan kjøpes på platon eller spiderman. Og da kan du spille FFVII men analogspakene. Funker i hvertfall for meg..

Opprinnelig skrevet av soppe@30.04.2004, 21.24
Som sagt tidligere så er jeg imot en re-make, og for dere "fortapte sjeler" så kan dere kjøpe spillet på gamesmix eller bestshop.

Kommer det en skikkelig re-make med bedre grafikk å alt lagt på ny, da griner jeg, jeg tror jeg griner vis det kommer en re-make uannset.

Å nei! jeg griner ikke av glede jeg griner av sorg (noen spurte meg det sist jeg skrev dette).
Hva er vitsen med å syte over noe slikt? Du ikke kjøpe spillet, du spille det heller. Og hvorfor er det ille å forbedre noe...?

C

Crizpy

Gjest
Fordi han er en ff maniac som brur seg om at det skal ødelegge ffvii sitt rykte?

Opprinnelig skrevet av Blind Guardian+01.05.2004, 11.33-->
<!--QuoteBegin-soppe
@30.04.2004, 21.24

Hva er vitsen med å syte over noe slikt? Du ikke kjøpe spillet, du spille det heller. Og hvorfor er det ille å forbedre noe...? [/b]
Det er ikke ille å forbedre noe, men jeg tror ikke at det blir bedre ser du.........

Fatter fortsatt ikke hva som er galt med en remake. Å si at FFVII ikke kan bli bedre er teit for det kan det. Det er kanskje det beste spillet noensinne for noen, eller bare det beste FF spillet for den saks skyld, men å si at det ikke kan bli bedre er ganske tåpelig. Det er ingen spill som er perfekte, og en remake skader ikke et rykte på noen som helst måte. Jeg for min del har ikke store behovet for en remake, men jeg ville heller ikke fornektet det om det kom i hyllene en vakker dag. Hvis et spill kun har et nostalgisk grep på deg, så er det ikke selve spillet som er bra. Da er det minnene om opplevelsen den første gang du spillte det som du holder fast ved. Dersom en remake blir skikkelig gjennomført, så vil spillet bli minst like bra, og det skader vel ikke å ha et alternativ når man vil spille gjennom spillet for ørtende gang?