Final Fantasy X-3?

#1
Jeg har lest på noen nettsider at Final Fantasy X-3 allerede er under utvikling. Noen andre som har hørt noe om dette?
Sikkert mange som er uenige med meg i dette, men jeg håper INDERLIG dette er sant. Jeg bare digget Final Fantasy X og X-2, og enda en oppfølger hadde bare vært supert.. Noen som har noen meninger eller informasjon om dette emnet?
 
#2
Gjør de jobben skikkelig så er det helt greit for meg om det kommer et til. Bare det ikke blir like dumt som X-2. Jeg synes X-2 bare var et stort side-quest av FFX. Greit og underholdende spill, men jeg synes de kunne gjort det ganske anderledes... Men så hadde det også vært greit om de hadde konsentrert seg om FFXII nå. Tror dette kommer til å bli mye bedre enn noen fortsellelse på X-serien.
Gleder meg virkelig til XII'ern :thumbsup:
 
#3
Jeg har hørt mange rykter knyttet til den tiende installasjonen—derav en forfølger til Final Fantasy X (Final Fantasy X-0) og en oppfølger til oppfølgeren (Final Fantasy X-3). Nå liker jeg både Final Fantasy X og Final Fantasy X-2 utrolig godt, men jeg håper likevel at det stopper der. Ifølge ryktene skulle Final Fantasy X-3 ha Rikkus livshistorie som tema. Historiene om Tidus og Yuna var interessante nok, men jeg ville løyet hvis jeg sa at en ny historie med mer detaljert informasjon om Rikku hadde vært spennende. Grunnen er rett og slett fordi den blonde jenta ikke hadde en stor nok rolle i Final Fantasy X.

Men ideen om en forfølger til tieren likte jeg faktisk; Braska og gjengen som skal bekjempe Sin. Den eneste haken ved det er at man allerede vet om alle overraskelsesmomentene takket være Jecht, Auron og sfærene deres i Final Fantasy X.

Ved nærmere ettertanke synes jeg å huske at begge disse ideene ble avkreftet av Square Enix.
 
#4
Hvis det kommer en X-3 mister jeg all respekt for final fantasy.

X-2 var Hype og i tillegg et elendig spill i fårhold til de andre ffene.

Håper for Guds og Final Fantasy sin skyld at de styrer unna nok en oppfølger.

Dessuten, hvor mange konflikter kan du grave opp fra en verden?
 
#6
Ja, og hvor mange ganger har vår verden blitt reddet av 3 fjortisser?
 
#7
hvor mange ganger skal jeg si det!!

oppfølgere er bare ikke final fantasy's ting!
chrono cross og chrono trigger er bra oppfølgere..

men FF funker bare ikke!
FF X-2 var greit nokk det... litt anderledes enn andre ff spill.. greit med noe anderledes..

men en FF X-3 er jo bare bullshit da..

vis det hadde kommi et spill like genialt som FFVII og FFIX så hadde ff kommi HELT til tops igjen.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Tyrion@25.04.2004, 21.38
Ja, og hvor mange ganger har vår verden blitt reddet av 3 fjortisser?
:blink:

FFX-3 er helt greit for meg, om det har samme kvalitet som X-2 hadde (likte det veldig godt), men jeg vil helst at de skal konsentrere seg om andre spill.
 
#9
Jeg håper for all del at det ikke kommer noe jævla FFX-3! FFX-2 var jo ikke akkuratt noe slager, så det å dra på yuna til det uendelige blir bare tull. Jeg er enig med seadog det er liksom ikke helt FF stil, det blir liksom sån som manelige frisører litt merkelig å du føler deg usikker!
 
#10
Sikker på att det ikkje er nokre rykte som heng at fra 1 .april ?

Eg blei lurt trill rundt av ein kamerat som gidde meg ein link til FFX-3.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Tyrion+25.04.2004, 22.38-->
Ja, og hvor mange ganger har vår verden blitt reddet av 3 fjortisser?[/b]
Svært hvor saklig du var! <_<

<!--QuoteBegin-Seadog
@25.04.2004, 22.48
(...)

vis det hadde kommi et spill like genialt som FFVII og FFIX så hadde ff kommi HELT til tops igjen.
Men så har det seg slik at det ikke er simpelt å lage noe så «genialt» som Final Fantasy VII og Final Fantasy IX.
 
#12
Nei! For steike helvete, nei! :angry:
 
C

Crizpy

Gjest
#13
Opprinnelig skrevet av Tyrion@25.04.2004, 21.14
Hvis det kommer en X-3 mister jeg all respekt for final fantasy.

X-2 var Hype og i tillegg et elendig spill i fårhold til de andre ffene.

Håper for Guds og Final Fantasy sin skyld at de styrer unna nok en oppfølger.

Dessuten, hvor mange konflikter kan du grave opp fra en verden?
Jeg mista respekten da FFX-2 kom ut...
 
#14
Dette er nok de vanlige spekulasjonene og er nok grunnløse.

Rpgfan

Les nederst og se hva sjefen i Squenix sier. Vet jeg har lest en annen artikkel hvor han avviser at det blir en oppfølger til FFX-2, men fant den ikke nå.
Leter mer i morra.

Edit :

Fra Rpgfan.com

"One day prior to the release of his most recent title Final Fantasy X-2 in Japan, Square producer Yoshinori Kitase has said in an interview with Dorimaga that the development of a Final Fantasy X-3 was extremely unlikely. Interestingly enough, he mentioned he was currently working on Final Fantasy XII (which is strange, considering he is heading an entirely different development team)."
 
#15
En annen ting jeg har tenkt mye på når det gjelder Final Fantasy, er hvor utrolig rått det hadde vært om Square hadde bestemmt seg for å remake hele Final Fantasy serien. Altså begynnt med FF 1 og gått oppover til og med FF IX. Å fått se alle disse spillene med dagens grafikk og teknologi hadde bare vært utrolig gøy.

Selvfølgelig er det å foretrekke at Square setter alle kluter til, og fullfører FF XII og gir oss noe nytt, men alikevel... En remake av hele serien hadde tatt lang tid, men det hadde uten tvil blitt en suksess... i mine øyne i alle fall. Noen meninger om dette?
 
#16
Faktisk så er diskusjonen rundt en eventuell x-3 vart ganske lenge, helt siden x2 kom ut i Japan... Og diskusjonene ender som oftest med at noen finner frem intervjuet med en av Square sjefene hvor de sier at det høyst sannsynlig ikke blir noe x-3... Og ang gående ryktene om at den skulle være om rikku, stammer fra noen rykter som dukket opp da x2 ble annonsert.. Det var nemlig meningen å lage 2 versjoner av x2, en som fulgte Yuna og en som fulgte Rikku.. Disse planene la SE imidlertidig på is..
 
#17
Hva med et FFIX-2 :D
Det hadde ver fett det!!
Men fra spøk til revolver, jeg tor ikke en FFx-3 hadde gjort seg.
FFx likte jeg godt, men FF x-2(som jeg ikke har spilt så mye) var lit skuffende. Mest skuffende var musikken.
 
#18
Jeg håper ikke at de bruker flere ressurser på oppfølgere, ihvertfall ikke til Final Fantasy X. For min del synes jeg absolutt ikke at Final Fantasy X-2 var noe særlig i det hele tatt. Men det er jo også kanskje fordi jeg ikke har spilt det så veldig mye. Men det igjen er fordi spillet ikke fenger meg i det hele tatt. <_<

Når det gjelder remakes, så håper jeg at Final Fantasy VII til IX kunne blitt remaket. Final Fantasy X og oppover må jo være gode nok til dagens standarder, mens Final Fantasy VI og nedover bygger jo på et 2-D perspektiv som jeg tror ikke ville blitt særlig populært sett ann i dag. Ny grafikk er jo fint, det, men jeg tror folk flest er lei 2-D, som er ganske oppbrukt nå. Men ny musikk hadde jo vært fint, spesielt fra de eldre spillene. :)
De to første Final Fantasy-spillene er jo allerede remaket, da.

Uansett, håper de ikke deler ressursene sine så veldig, men heller konsentrerer dem på noen felt. Kanskje jeg er den eneste, men en remake av Final Fantasy VII hadde jeg hoppet i taket av glede for. Men nå er jeg mest intressert i Final Fantasy XII ! :thumbsup:
 
#19
Opprinnelig skrevet av Pandemonia@26.04.2004, 08.01
Når det gjelder remakes, så håper jeg at Final Fantasy VII til IX kunne blitt remaket. Final Fantasy X og oppover må jo være gode nok til dagens standarder, mens Final Fantasy VI og nedover bygger jo på et 2-D perspektiv som jeg tror ikke ville blitt særlig populært sett ann i dag. Ny grafikk er jo fint, det, men jeg tror folk flest er lei 2-D, som er ganske oppbrukt nå. Men ny musikk hadde jo vært fint, spesielt fra de eldre spillene. :)
De to første Final Fantasy-spillene er jo allerede remaket, da.
For mange er det ikke grafikken som betyr noe men spillet og hvordan historien er.
De fleste som likere ff serien liker også de første fordi de har bra historie.
 
#20
Poengløst å si at FFVII-IX er greit og lage remakes av, men ikke av FFX fordi det har god nok grafikk for dagens standard. Det er jo logisk. Det er jo av dagens generasjon. Men remakes er vel mest forsvarlig dersom det er minst et par generasjoner mellom spillene. FFVII remake tror jeg ikke vi får før PS4 eller PS5. Steget fra PSone grafikk til PS2 grafikk er rett og slett ikke stort nok til at det er nødvendig. Jeg ville ikke sagt nei takk, riktignok, men tror det er mer forsvarlig med remakes fra FFVI eller noe slikt.

Dessuten, dette er 2D, men det betyr jo ikke at du må lage remake i 2D. FFVI med PS2 grafikk ville nok blitt veldig bra, så lenge de utnytter de evnene de har i Square Enix nå.

Når det gjelder FFX-3 så er det bare rykter. Square Enix har selv sagt at de ikke vil lage en tredje part. Ikke ville jeg gledet meg særlig til det heller. Da måtte det blitt noe helt spesiellt.