Final Fantasy X-3?

Opprinnelig skrevet av Fenrir+25.04.2004, 22.28-->
<!--QuoteBegin-Seadog
@25.04.2004, 22.48

(...)

vis det hadde kommi et spill like genialt som FFVII og FFIX så hadde ff kommi HELT til tops igjen.
Men så har det seg slik at det ikke er simpelt å lage noe så «genialt» som Final Fantasy VII og Final Fantasy IX. [/b]
u heldig vis ja :(

men det hadde vært SÅ konge!

Opprinnelig skrevet av GameFreak@25.04.2004, 19.26
Jeg har lest på noen nettsider at Final Fantasy X-3 allerede er under utvikling. Noen andre som har hørt noe om dette?
Sikkert mange som er uenige med meg i dette, men jeg håper INDERLIG dette er sant. Jeg bare digget Final Fantasy X og X-2, og enda en oppfølger hadde bare vært supert.. Noen som har noen meninger eller informasjon om dette emnet?
Jeg skjønner bare ikke hva som er bra med FFX spilla? De er jo bare møkk i forhold til FF spilla på PSX som er geniale.! Selvom grafikken ikke er den beste på jord, er det historien som teller. FFVII har en gripende historie, mange sinnsyke twister i storyen og atmosfæren og settingen er det beste jeg har sett innen spill.

FFX og FFX-2(spesielt) er noen pompøse 14'is spill, uten mål å meningen. FFX gikk greit, men FFX er det dårligste spille i serien, men en dårlig historie og en helt forutsigbar slutt, slutten får du vite i førsten av spillet, noe som er jævla kjedelig, så det blir bare å spille seg igjenom og klare de diverse oppgavene som blir gitt. Er det noen story twister, tragiske ting, uventede ting osv som skjer i FFX og FFX-2? Nei, man sitter alltid med kontrollen i hånda vet nesten alltid hva som skjer, noe som er veldig irriterende.

Forøvrig vil jeg si at FFX-2 er det mest komersiele spillet de noensinne har laget, håper inderlig ikke at de lager FFX-3, da tror jeg rett og slett at jeg skyter meg selv.

FF var ikke det det en gang var..

Tullprat, FFX er et fantastisk spill og ikke noe særlig dårligere
imotsetning til de gamle. Men FFX-2 derimot kan jeg nok si meg litt
enig med deg i.

Okey, greit.. Jeg tok kanskje litt hardt i angående FFX, selvom jeg ble litt skuffet over hvor forutsigbart det er. FFX er 10 hakk bedre enn FFX-2, FFX spillte jeg faktisk i 99 timer, så det var underholdene og greit, men det er ikke no spille jeg gidder å dra opp igjen for å sitte og spille en helg akkurat..

vel XII kommer jo snart så...

C

Crizpy

Gjest
FFX hadde sine ultimate fjortisfaktorer det og.
Er egentlig ikke vits i å si noe annet.

!! Inneholder røpende innhold fra Final Fantasy X og Final Fantasy X-2 !!

Opprinnelig skrevet av Cloud Strife+26.04.2004, 14.36-->
Okey, greit.. Jeg tok kanskje litt hardt i angående FFX, selvom jeg ble litt skuffet over hvor forutsigbart det er. FFX er 10 hakk bedre enn FFX-2, FFX spillte jeg faktisk i 99 timer, så det var underholdene og greit, men det er ikke no spille jeg gidder å dra opp igjen for å sitte og spille en helg akkurat..[/b]
Tok du bare litt hardt i? Var det ikke litt overraskende at Jecht «var» Sin? Var det ikke litt overraskende at Tidus og hjemmet hans bare var en ren drøm? Var du ikke litt anspent da du fikk vite at Yu Yevon var skaperen av Zanarkand? Var det ikke litt heftig da kampen mot The Final Aeon endelig skulle utspilles? Var det ikke litt trist å se Tidus ta farvel med Yuna? Var det ikke litt overraskende at Tidus egentlig var et minne av Shuyin?

Du må ikke tro at dramatiske endringer i plottet er vitalt for at en historie skal være bra. Det er faktisk ikke den aller beste metoden hele tiden. Noen ganger må noe nytt prøves ut, og der gjorde Squaresoft en kjempejobb med Final Fantasy X. Å få vite hva som ville skje mot slutten og hvordan Yuna ville takle det hele, var nok for meg til å drive historien framover. En liknende følelse fikk jeg også da jeg spilte Final Fantasy X-2 for første gang: Hvem er egentlig Shuyin?

<!--QuoteBegin-Cloud Strife
@26.04.2004, 14.23
(...)

FF var ikke det det en gang var.
Det er koselig for meg å se at du har gitt opp håpet. Square Enix hadde sikkert følt det samme.

UANSETT HVA!!! jeg gir IKKE! opp Final fantasy det er uansett den beste rpg serien EVER!!

bare greit med no nytt en gang i blant!
har hørt at FFXII skal bli ganske FFVII inspirert...det blir jo bra da!

~Se@dôg~

Kanskje for deg var historien i FFX veldig interisant, men for min del syns jeg den ble altfor kjedelig. Jeg syns at FFX var ett "blast through" spill uten noen spennende ritualer, jeg syns rett og slett storyen var kjedelig, og når man fant ut at Jecht var Sin, var ikke det en direkte overaskelse, de bare sa det, helt uten videre, uten noen som helst form for ett klimaks når det gjaldt at Jecht var Sin. Skaperne av FFX har lagt fram de spennende overaskelsene på en kjedelig måte. Jeg savnet også en god del historie om de andre characterne som er med i spillet. Jeg syns FFX hadde rett og slett en kjedelig historie, spillet i seg selv var underholdene, men til store grader kjedelig, eks side questene med celestial våpnene som jeg syns var rett og slett møkk kjedelig og få til.

Greit nok, du syns sikkert at FFX var ett kjempe spill, men det syns ikke jeg. Jeg har enda ikke gitt opp håpet med at Square kommer til å lage ett spill på linje med FFVII, som kommer til å ta helt av

Å nevne noe så ekkelt som en oppfølger til FFX-2 i mitt nærvær er som å banne i kjerka. Hvis ett FFX-3 kommer ut mister jeg all respekt for Square-Enix.

Opprinnelig skrevet av Crizpy+25.04.2004, 22.56-->
<!--QuoteBegin-Tyrion
@25.04.2004, 21.14
Hvis det kommer en X-3 mister jeg all respekt for final fantasy.

X-2 var Hype og i tillegg et elendig spill i fårhold til de andre ffene.

Håper for Guds og Final Fantasy sin skyld at de styrer unna nok en oppfølger.

Dessuten, hvor mange konflikter kan du grave opp fra en verden?
Jeg mista respekten da FFX-2 kom ut... [/b]
Jeg mista respekten da ffx kom ut....

ffx hadde jo både et teit lv. up system, dårlig våpensystem, idiotiske characters, kjedelig story, ødleggende "du kan bare gå denne veien og ingen andre veier " system, dårlige minigames og mm.

du kan ikke bare miste all respekt for ff og square enix på grunn av ET spill...
det er jo bare bullshit

klaymen: bra det da ! håper jeg vinner en pris for dette deilige ord bruk.

C

Crizpy

Gjest
For å forklare dypere:
Først da FFX kom ut, så synes jeg ikke det var SÅ bra som de tidligere.. (faktisk mye dårligere) men så sa jeg det samme som en fyr over sa "kan ikke miste respekten av ett dårlig(ere) spill."

MEN så kom FFX-2 ut, som viste seg å være enda mer elendig. Da mista jeg respekten..hvertfall sånn delevis..gjenstår å se hvordan FFXII blir. Blir det ræva, trur jeg square-enix kan gi opp hele ff greia.

for å si det sånn... FFX var ikke så dårlig... bare uten world map( et minus)
og litt anderledes men... synes det var gøy å spille jeg....(digger den scena med Yunalesca).

FFX-2 var bare no enda mer andreledes og greit det.. men bare ikke gjør det igjen...

VIS!
FFXII=FFVII så blir ff konge...

ellers så er det bare og spille de gamle spilla igjen...

har foresten ikke spilt igjennom FFVIII eller 4-6.

burde kansje gjøre det..

FF X er jo ikke i noe særlig fjortis kvalitet, det ble bare ødelagt av FFX-2.For meg så er FF VII og FF IX og litt FF X de mest legendariske og absolutt beste spillene så jeg håper ikke de begynner å tulle med IX og VII. FF X mista jo litt respekt etter FF X-2 så hvorfor ikke bare lage nye FF spill, det er jo nye FF spill de fleste vil ha og ikke det der fjortis opplegget.

Håper for all del at FF XII blir et skikkelig FF spill, og ikke i FF X-2 sjangeren, noe jeg ikke tror det kommer til å bli heller.

Opprinnelig skrevet av Cloud Strife@26.04.2004, 16.13
Greit nok, du syns sikkert at FFX var ett kjempe spill, men det syns ikke jeg. Jeg har enda ikke gitt opp håpet med at Square kommer til å lage ett spill på linje med FFVII, som kommer til å ta helt av
Det er absolutt helt greit at du har andre meninger enn meg, men det var opprinnelig uttalelsene dine som jeg reagerte på (samt at du bare sa at du tok litt hardt i): «Jeg skjønner bare ikke hva som er bra med FFX-spilla? De er jo bare møkk i forhold til FF-spilla på PSX som er geniale!», «FFX og FFX-2(spesielt) er noen pompøse fjortisspill, uten mål og mening.», «Er det noen story twister, tragiske ting, uventede ting osv. som skjer i FFX og FFX-2? Nei (...)»