Final Fantasy X-3?

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av soppe+27.04.2004, 20.05-->
<!--QuoteBegin-Ava1on`
@27.04.2004, 17.27
Av sorg ? Eller av glede ?

Men eg berre veit at det ikkje kjem noko FFX-3.

Square-Enix er ikkje ein gjeng med toskar, sjølv om det kan virke slik etter FFX-2.
Av sorg, det sier seg selv! [/b]
Synes det hadde vært fett.
Bedre grafikk, men den samme historien hadde saprka rompe..enda mer en fra før av! Vi trodde kanskje det ikke gikk. Noen mener sikkert å spille med den originale grafikken er det feteste...men jeg vet ikke helt.

Joda, så klart ville de lagt til noen nye elementer og små historievendinger, men de ville nok sannsynligvis—i forhold til selve plottet—vært betydningsløse. For meg hadde det i hvert fall ikke vært verdens undergang om firmaet tilføyde noen få nye angrep og magier og samtidig endret navnet på elementmagiene til «Fira», «Firaga» osv. Forandringer hadde sikkert sveipet over «the Planet», men er det noe som jeg er overbevist om, så er det at de aldri ville rørt Materia-systemet. Tilhengerne av dette spillet forguder jo dette oppgraderingssystemet. Og i tillegg, som du nevnte, har det mye å si for utviklingen av historien. Et par nye Materia hadde muligens dukket opp, men aldri i livet om de hadde fjernet noen!

Uansett: Ja, jeg er helt enig med deg; bakgrunnene i Final Fantasy VII, i likhet med Final Fantasy IX, er fantastiske. Men tenk deg en virtuell oppgradering av disse omgivelsene (noe à la Final Fantasy X og Final Fantasy X-2—om ikke bedre). Ville virkelig ikke det vært eventyrlig?

Opprinnelig skrevet av soppe+27.04.2004, 20.05-->
<!--QuoteBegin-Ava1on`
@27.04.2004, 17.27

Square-Enix er ikkje ein gjeng med toskar, sjølv om det kan virke slik etter FFX-2.
Av sorg, det sier seg selv! [/b]
Personlig hadde jeg blitt sjeleglad om vi fikk FF VII med forbedret lyd og grafikk. Alt annet ville jo vært som det var. Det som er greia med en remake, bjarne.

Opprinnelig skrevet av Fenrir+27.04.2004, 14.28-->
<!--QuoteBegin-bj0nniz
@26.04.2004, 23.53
Jeg ble litt overraska når jeg skjønte for et makkverk FFX egentlig var.
Du kan godt si at du er skuffet over Final Fantasy X, men å kalle det for et mislykket og totalt meningsløst produkt blir bare helt feil. Og nå er det ikke snakk om en intellektuell innskrenkethet fra min side, men heller at du kommer med unødvendige overdrivelser (noe som for øvrig begynner å bli ganske vanlig her i Spillegal-forumet?bare ta en titt på innlegget ovenfor. Selvmord? Vrøvl!). [/b]
joda, en liten overdrivelse der kanskje..men jeg ble faktisk sinnsykt skuffa over FFX, men jeg skjønner jo at folk kan like det. Når det er snakk om folk som vil ta selvmord pga. final fantasy osv. så er jo bare det sørgelig for de hvis de ikke har noe annet å leve for.

Opprinnelig skrevet av SortUlv+27.04.2004, 23.06-->
Opprinnelig skrevet av soppe@27.04.2004, 20.05
<!--QuoteBegin-Ava1on`
@27.04.2004, 17.27

Av sorg, det sier seg selv!
Personlig hadde jeg blitt sjeleglad om vi fikk FF VII med forbedret lyd og grafikk. Alt annet ville jo vært som det var. Det som er greia med en remake, bjarne. [/b]
Nei, en re-make blir aldri likt. De kommer til å ta vekk ting å legge til ting.

Opprinnelig skrevet av soppe+28.04.2004, 15.01-->
Opprinnelig skrevet av SortUlv@27.04.2004, 23.06
<!--QuoteBegin-Ava1on`
@27.04.2004, 17.27

Personlig hadde jeg blitt sjeleglad om vi fikk FF VII med forbedret lyd og grafikk. Alt annet ville jo vært som det var. Det som er greia med en remake, bjarne.
Nei, en re-make blir aldri likt. De kommer til å ta vekk ting å legge til ting. [/b]
Jo, en remake blir likt. Ta nå for fanken en titt på remake av de første FF-spillene, da. Hele spillet er akkurat slik det var, mens den éneste forandringen er at de har gitt den 16 eller 32-bits farger.

Hadde de gjort en Remake av FF VII, hadde hele storyen vært den samme, musikken hadde vært den samme, stedene hadde vært det samme, mens det de hadde forandret på var kvaliteten på lyden, og på grafikken.

Opprinnelig skrevet av SortUlv+28.04.2004, 16.14-->
Opprinnelig skrevet av soppe@28.04.2004, 15.01
Opprinnelig skrevet av SortUlv@27.04.2004, 23.06
<!--QuoteBegin-Ava1on`
@27.04.2004, 17.27

Nei, en re-make blir aldri likt. De kommer til å ta vekk ting å legge til ting.
Jo, en remake blir likt. Ta nå for fanken en titt på remake av de første FF-spillene, da. Hele spillet er akkurat slik det var, mens den éneste forandringen er at de har gitt den 16 eller 32-bits farger.

Hadde de gjort en Remake av FF VII, hadde hele storyen vært den samme, musikken hadde vært den samme, stedene hadde vært det samme, mens det de hadde forandret på var kvaliteten på lyden, og på grafikken. [/b]
Ja ja, men nå var det jo noen filmsekvenser som ikke var på de gamle der, og det var jo ikke akuratt noe særlig re-make, forde det er jo samme grafikk og alt er likt. Det eneste som er nytt er de filmsekvensene.

Final Fantasy IV-VI er konverteringer (og eier dermed ingen forandringer annet enn filmsekvensene i starten og på slutten av spillet). Grafikken i Final Fantasy I og Final Fantasy II har derimot blitt forbedret flere hakk. Jeg skulle gjerne vist deg et par eksempel, men jeg finner ingen bilder fra det gamle Final Fantasy I. Tro meg uansett, grafikken er på høyde med noe som jeg selv kunne tegnet i MS Paint.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
FFI og FFII har fått SNES-grafikk. Det er vel 16 bit. Men de har lagt inn noen "filmsekvenser". Blant annet når de bygger broen over til det andre kontinentet i begynnelsen av FFI. I originalen ser man bare at broen blir til, mens man i remaken ser at arbeidere lager broen, pluss at de snakker og slik. Mer har jeg ikke spilt, men det er ihvertfall lagt til slike sekvenser.

Hva skal den handle om da? Kanskje Yuna blir husmor med trillinger.................
Hmmmmmm,vel det hadde vel vært en bedre ide å tørke støvet og pusse på de tidligere FF som ikke alle har fått med seg.
Det hadde vært bedre, da kunne vi alle kose oss med alle spillene. Da mener jeg de som brukte bleier på den tiden og de som ikke visste hva konsoll-spill var for noe..............

Maraj

Ålø- og energiminister
Jeg tror ikke akkurat vi har en x-3 i vente. håper ikke det heller. Da x-2 hadde mistet mye av den sjarmen som vi så i f.eks. FFVII til FFX. Spillet spilte jo på Sex, og det var jo de eneste positive med hele spillet :D B)

Det er klart de fleste av oss vil se en ren remake av Final Fantasy VII! :D
Men jeg håper som sagt det eneste som blir remaket er lyd og grafikk. De klarer nok ikke å la vær å legge inn noen få småting tenker jeg, men som i Final Fantasy I & II tipper jeg ikke det blir store forandringene, og at det fortsatt blir minst like fornøyelig som originalen.
Jeg er forsåvidt tilhenger av Fire1, Fire2~... systemet framfor Fire, Fira, Firaga-.. jeg og... :p

For de som vil sjekke skjermbilder og sammenligne det originale Final Fantasy I med remaken på PlayStation, så kan dere ta en titt her : Final Fantasy Classic

Cybermjau, hva mener du med at spillet spillte på sex? Har du noen gode eksempler hvor dette kommer tydelig frem? Tror ikke jeg la merke til det, bortsett fra om du tenker på Rikkus noe lettkledde framstilling i spillet???

Opprinnelig skrevet av GameFreak@04.05.2004, 01.11
Cybermjau, hva mener du med at spillet spillte på sex? Har du noen gode eksempler hvor dette kommer tydelig frem? Tror ikke jeg la merke til det, bortsett fra om du tenker på Rikkus noe lettkledde framstilling i spillet???
Nettopp. Rikku, Yuna og diverse andre ser rett og slett horete ut, men det ødelegger absolutt ikke spillet.
Det jeg synes ødelegger spillet, er at det ikke er noe nytt å utforske, noe jeg synes er det morsomste med Final Fantasy. Å komme til nye byer, å finne nye stemninger. Ja, det er virkelig genialt!

Synest da ikke Yuna ser så horete ut. Kan være enig i at Rikku er litt vel lettkledd, og forstår godt at hun må bruke skjerf. Hun må jo ikke bli forkjølet vet du..... ;)

Men jeg er enig med deg sisamez, dette ødelegger absolutt ikke spillet. Synes dette bare er et stort pluss jeg..