Final Fantasy XI

#1
I Samme stil som WoW Emnet tenkte jeg vi trengte et for FFXI her også.

Bruk dette emnet til å diskutere ting og tang innenfor FFXI og Snakke med hverandre for å holde hverandre oppdatert på hva vi gjør i spillet for tiden.
Her kan man snakke om alt som angår spillet og gjerne stille spørsmål som de mer erfarne spillerne kan svare på.
 
#2
Jeg skal begynne å spille dette igjen, savnet det for mye mens jeg spilte WoW og nå er det jo en expansion ekstra også, så det blir morro.

Lurer på om LS'et fortsatt lever på Titan?
 
#3
En kamerat av meg holder på med dette, men det som slår meg er at det ikke virker som han har det artig når han spiller det, virker som om det er det å gå opp i level som driver ham, hehe. Virket veldig tungt til å begynne med også, de første 5 timene går uten at man oppnår noe.
 
#4
SITAT(Evehr @ 14.05.2006, 12.06) 3465
Jeg skal begynne å spille dette igjen, savnet det for mye mens jeg spilte WoW og nå er det jo en expansion ekstra også, så det blir morro.

Lurer på om LS'et fortsatt lever på Titan?
[/b]
Vi lever i beste velgående :) En del nye folk i det siste så det er bare å hive deg på lasset. De aller fleste som spilte da du sluttet spiller enda :) Trenger du worldpass, eller får du aktivert gammel char.?
 
#5
Jeg får spillet idag, senest i morgen. Skal spille på server med noen kompiser, og én kompis som har spilt lenge. Han fikser worldpass til oss (han prata om noe gold greier, hva vil det si?).

Har dere noen gode nybegynnertips? Ting som er lurt/ikke lurt, viktig å få med seg, osv.?

Gleder meg til å begynne, håper bare det står til forventningene.
 
#7
Elend: er det mulig for en nykommer i ffxi og få world pass til titan? skulle gjerne kommet meg inn et sted hvor det er litt mer norske/europeere enn på diaboles. få folk og nesten bare japser:( kult med en linkpearl også! :) nicket mitt er Avlonde. kult om du kunne sendt meg en pm med hvordan jeg går fram også. vet ikke hvordan dette world pass greiene fungerer:(
 
#8
SITAT(Gul3 @ 28.05.2006, 21.42) 6366
Elend: er det mulig for en nykommer i ffxi og få world pass til titan? skulle gjerne kommet meg inn et sted hvor det er litt mer norske/europeere enn på diaboles. få folk og nesten bare japser:( kult med en linkpearl også! :) nicket mitt er Avlonde. kult om du kunne sendt meg en pm med hvordan jeg går fram også. vet ikke hvordan dette world pass greiene fungerer:(
[/b]
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561695&st=120

Får du ikke noe svar fra han kan jeg alltids skaffe et worldpass. Skal se hva jeg får tid til i kveld.
 
#10
jeg kom meg på titan i går. fikk wp av en fyr på irc. så startet i natt på ny gubbe. lvl 10 nå. deilig. kult om det er et norskt LS jeg kunne hooka opp med! Jeg er nå en lvl 10 galka war. han heter "Digg". lol
men det var ikke flere folk her enn på diabolos. trodde diabolos var en ny server.. jaja. nå er jeg hvertfall på titan.
 
#12
SITAT(Gul3 @ 29.05.2006, 15.03) 6466
men det var ikke flere folk her enn på diabolos. trodde diabolos var en ny server.. jaja. nå er jeg hvertfall på titan.
[/b]
Det pleier ikke å være så mange folk i de byene du kan starte i. Bare vent til du kommer til Jeuno. ;)
 
#13
SITAT(Gul3 @ 29.05.2006, 15.03) 6466
jeg kom meg på titan i går. fikk wp av en fyr på irc. så startet i natt på ny gubbe. lvl 10 nå. deilig. kult om det er et norskt LS jeg kunne hooka opp med! Jeg er nå en lvl 10 galka war. han heter "Digg". lol
men det var ikke flere folk her enn på diabolos. trodde diabolos var en ny server.. jaja. nå er jeg hvertfall på titan.
[/b]
Kontakt meg, Hasukasu, Sorrow, Arago, Asterix eller Jeanelle. Det er de jeg vet som har mulighet til å gi deg tilgang. Mulig det er flere, men er ikke sikker siden det er Hasukasu som styrer den skuta. Jeg logger på senere i kveld. Skal se etter deg. Det skal være ganske jevnt fordelt med spillere på alle servere, men selvsagt vil det alltid være noe forskjell. Og nå som det har kommet en ny by utenom Jeuno, er det få folk i de mindre byene hvor man starter.
 
#14
Jeg har fått meg spillet nå, men lurer på om jeg skal teste det ut før jeg orker å starte å spille det. Man må jo gi opp kredittkortnummer osv, det er mulighet å betale en måned av gangen? for om dette ikke er noe for meg er det litt kjipt om jeg skulle betale for mange månder..
 
#15
Vurderer egentlig å begynne å spille det på Xbox 360 snart. Men jeg har hørt at det når grensen til "Unplayable" uten USB tastatur og mus. Det er vel ingen som har noe som helst erfaring med det på 360?
 
#16
SITAT(mads @ 06.07.2006, 13.15) 13092
Jeg har fått meg spillet nå, men lurer på om jeg skal teste det ut før jeg orker å starte å spille det. Man må jo gi opp kredittkortnummer osv, det er mulighet å betale en måned av gangen? for om dette ikke er noe for meg er det litt kjipt om jeg skulle betale for mange månder..
[/b]
Du har tredve dagers gratis spilling, først etter det begynner de å trekke penger fra kontoen din. Hvis du ikke liker spillet kan du bare stenge kontoen før de trekker penger, ikke noe problem.
 
#17
Da prøver vi oss i tredve dager.
Noen forslag til hva man bør ta? Velge raser?
Er noen letter enn andre? Er helt ny i dette spillet, kan ikke noe om det.
 
#18
WHite mage er vanskelig i begynnelsenm, men får lettere "Party" senere som eller kan være vanskelig å skaffe seg, o gtrengs for å lvle videre. Warrior er vell også bra til lv 30 og da kan du skifte til Ninja. Kan ikke så mye om spillet lenger, en stund siden jeg spillte^^

WHite mage er vanskelig i begynnelsen, men får lettere "Party" senere som eller kan være vanskelig å skaffe seg, o gtrengs for å lvle videre. Warrior er vell også bra til lv 30 og da kan du skifte til Ninja. Kan ikke så mye om spillet lenger, en stund siden jeg spillte^^
 
#19
er det mulig å få litt hjelp til å komme igang? sliter med windurst her, det er helt uforståelig. noen tips for å komme igang?
 
#20
Etter å ha lagt bak meg alt som har å gjøre med wow, har jeg ganske lyst til å drive med dette spillet. Jeg er en..vel passe stor tilhenger av de vanlige ff spillene( Da mener jeg elsker dem alle som mine koner og barn, men spiller ikke gjennom de så ofte jeg kan) Men det er som er problemet jeg har blitt så fartsvant til pvp med wow og høyeste level fasen. Hva er det som driver dere liksom ? Kunne noen være så snill å slenge opp noen setninger hvorfor de koser seg så med dette spillet ?