Final Fantasy XI

#21
#22
Noen av veteranene her som husker warrior'en Engen eller white magen South? Jeg skal ihvertfall begynne å spille igjen, så fint om noen kunne funnet meg et worlpass til titan! Er usikker på om jeg får kjøpt det på platekompaniet gjøvik her, så mulig jeg må bestille. Skal på butikken nå etterpå, så sier ifra om jeg ikke får tak i. Om jeg får tak i hadde et world pass i løpet av dagen vært snasent ;)
 
#23
Fikk tak i Ath Urgan, men ikke det originale med de to expansionene. Noe som er litt rart, er at det står ikke på Ath Urgan at du trenger det originale FFXI for å spille det. Er de andre spillene inkludert or what?
 
#24
SITAT(byakko @ 20.07.06, 12.16) 15470
Fikk tak i Ath Urgan, men ikke det originale med de to expansionene. Noe som er litt rart, er at det står ikke på Ath Urgan at du trenger det originale FFXI for å spille det. Er de andre spillene inkludert or what?
[/b]
Litt merkelig at det ikke står rett ut ja. Men om du f.eks. tar et kjapt søk på play.com finner du fort ut av det du lurer på. Under Final Fantasy XI står det: Includes "Chains Of Promathia" & "Rise Of The Zilart" expansion packs. Under Final Fantasy XI: Treasures Of Aht Urhgan Expansion Pack (Online) står det: Treasures Of Aht Urhgan Expansion Pack is not a stand-alone game. The Final Fantasy XI game must be intalled beforehand. Det er forresten ikke plass til FF XI og de 3 expansion på 1 DVD :hm: Og hadde det vært noe mer i tillegg til Aht Urhgan Expansion Pack ville det i alle fall stått. Så ikke denne posten før nå, så om du fortsatt trenger worldpass er det bare å si ifra.
 
#27
Noen som vet om et sted der man kan få tak i FFXI til en billig penge?Helst på DVD-plate om det finnes,har greid å miste en av FFXI cd`ene mine nemlig,og tenkte jeg skulle bruke tiden fram til TBC med å se om jeg kan bli hekta igjen :)
 
#30
hey. jeg er ny. hørtes ut som titan er kul server, så kan du sende meg world pass på sverre_4@hotmail.com viss det er så enkelt. og oxo noen spørsmål viss noen har tid:

1. hva er disse expansion packene. må man ha de for å spille mot andre folk som har de? kan man ikke spille viss man ikke har de?
2. hvor mye koster det i måneden?
3. noen tips?
4. noen bra final fantasy forum?
5. noen uofisielle nroske server?
6. er det fortsatt mange som spiller det? det er ikke sånn at det er meg og 100 andre på servern min når jeg begynner? :p

takk for hjelpen.
 

Lodin

Der Waaaah
#31
SITAT(Adroon @ 27.11.06, 22.16) 37589
4. noen bra final fantasy forum?
6. er det fortsatt mange som spiller det? det er ikke sånn at det er meg og 100 andre på servern min når jeg begynner? :p

takk for hjelpen.
[/b]
Kan svare på to av dem ihvertfall.
4. FF.no har forum og det så ok av det lille jeg titta innom.
6. Ifølge denne oversikten hadde XI 4% av den totale MMORPG-brukermassen i juni. I forhold hadde WoW 52%. Det er alikevel ikke så verst så hvis de ikke har altfor mange servere vil jeg tro det er en del liv der.
 
#32
1: Expansion packene må man ikke ha før man kommer i høyere level egentlig, men jeg anbefaller å skaffe dem siden de åpner nye steder å levle etc.
2: ca. 100 kr er det vel =)
3: Utdyp dette litt kanskje?
4: www.killingifrit.com
5: Nei, er nok ikke så mange som spiller eller har organisert noe så stort. (kan godt hende jeg har feil)
6: Det er mange som spiller, det er et aktivt MMORPG med modne spillere, så ikke vær redd for det.
 
#33
SITAT(Adroon @ 27.11.06, 22.16) 37589
okei. jeg har alle FF spillene. i-x2 men final fantasy 11 er jeg litt sen med. siden det er online og jeg var skeptisk i starten. men noen rakse spørsmål:

1. er det " for sent" å begynne nå?
2. hvor mye koster det i måneden?
3. hva er disse expansion packene. må man ha de for å spille mot andre folk som har de? kan man ikke spille viss man ikke ahr de?
4. noen bra final fantasy forum?
5. noen uofisielle nroske server?
6. er det fortsatt mange som spiller det? det er ikke sånn at det er meg og 100 andre på servern min når jeg begynner? :p

takk for hjelpen.
[/b]
1. Nei, det er ikke for sent. Anbefaler forøvrig Titan-serveren, for der vet jeg at det er en del norske som spiller (jeg har spilt der selv, og brodern spiller der enda). For å velge server må du riktignok få et Passport (en kode), men det er ikke så vanskelig hvis du får fatt på noen som spiller Final Fantasy XI (selv har jeg sluttet, ganske enkelt fordi jeg følte det ble repetivt og kjedelig, og følte at jeg ikke hadde tid og penger til det).

2. Det koster US $12.99 i måneden for én karakter, tror jeg, men første måned er vel gratis. For hver ekstra karakter du velger, så koster det US $1.00 ekstra i måneden.

3. Hvis du kjøper den europeiske versjonen, så følger Rise of the Zilart og Chains of Promathia med, og den pakken koster ikke mer enn £9.99 inkl. frakt på Play.com. Tror ikke den er spesielt dyr i norske butikker heller. Treasures of Aht Urhgan er den tredje ekstra-pakken, og koster vel heller ikke allverdens. Det er over hode ikke nødvendig å ha Treasures of Aht Urhgan fra begynnelsen av, fordi man kommer ikke inn i den delen før et godt stykke ut i spillet, så den kan du eventuelt vente med til du har spilt Final Fantasy XI en måned, og funnet ut om det er noe du vil spille videre eller ikke.

4. Jeg er selv litt usikker, men du får prøve siden Lodin linket til, og ellers søke litt rundt på nettet etter andre sider.

5. Vet ikke. Som sagt, jeg anbefaler Titan, fordi der vet jeg at det er noen norske som spiller, men det er sikkert andre servere som også har norske spillere.

6. Det er mer enn nok av folk som spiller det, i hvert fall på Titan-serveren. Min bror er som nevnt på den serveren, og det virker som det er en god del andre rundt han hele tiden. Virker ikke som han har problemer med for få folk på serveren - det har i hvert fall ikke stoppet han å spille.
 
#35
Er ikke her så veldig ofte, så fikk ikke sett det der før nå. Men ja, jeg kan sikkert skaffe deg World Pass til Titan om du fortsatt trenger. ;) Eller har du fått ett?
 
#36
Spørsmål)

Nå har jo dette spillet vært ute en god stund, og jeg har lett endel på nettet, men det er ganske dårlig med spesifikk info på det jeg lurer på, så jeg lurte på om noen av dere kanskje vet svaret på det jeg vil finne ut av:

* Spillet er til PS2, Xbox 360 og PC? Er tvetydig informasjon på forskjellige sider, noen sier det bare er til xbox pg pc...

* Jeg har både Xbox (360), PC og PS2, men har ikke noe tilleggsutstyr som man trenger til konsollene, noen som vet prisen på hva jeg eventuellt må kjøpe for å få FFXI online?

* Du betaler månedlig har jeg skjønt, og prisen for en konto er vel lik for alle formatene? - Og akkuratt hva er prisen for en månede? Noen som har sett på nettbanken sin og kan jeg meg den eksakte norske prisen for en månede?

På forhånd takk,

Stein
 
#37
PS2-versjonen kom aldri ut i disse kanter, siden vi aldri fikk HDD-en til PS2, som er ganske viktig. PC-versjonen er den beste, med mindre du har en maskin fra steinalderen. Porten til X360 er rævva, med noe som ikke engang ser ut som HD-oppløsning, dårlig framerate og Live-kostnader i tillegg til medlemskapskostnadene for selve spillet, og hvis du ikke har et USB-tastatur kan du ihvertfall glemme det. Du må også ha HDD, men hvis du har en X360 uten HDD fortjener du ikke å eie den engang, så der!

Jeg kan ikke hjelpe deg med prisen da, siden jeg registrerte meg da spillet kom ut i disse kanter, og kunne derfor velge å fortsette å betale med dollar da de skiftet over til euro. Hvis du registrerer deg nå kan du kun betale med euro, og kursen er ganske forskjellig. Vil tro det er rundt en hundrings i måneden uansett.

En annen ting er at du ikke trenger alle tilleggspakkene før du er litt ute i spillet, så hvis du bare kjøper den derre 2007 Ed. (hvor du får med de fleste tilleggspakkene, men ikke den nyeste, tror jeg), som er i butikkene nå, sjekker om det er noe for deg, og ser om du vil ha den siste ut i fra det, kan du spare noen småpenger.