Final Fantasy XV er en ting som skjer enten du vil eller ei

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Jeg vet, jeg vet. Det er ingen vits å se fram til Final Fantasy XV.

Men


:333333333333333

Det er to store nyheter fra TGS. Det første er at FFXV nå har en spillbar demo! Og folk kan få tak i download-kode ved å kjøpe Final Fantasy Type-0, HD-versjonen av det endelig lokaliserte PSP-spillet som aldri kom ut i vesten.

Den andre nyheten er at Tetsuya Nomura ikke lenger er regissør på FFXV. Jeg tenker at Square-Enix endelig har funnet ut at han er et problem. Squeenix sin egen Kojima, bare ikke like flink til å jobbe, og mest interessert i det visuelle. Den nye regissøren er Hajime Tabata, som så langt bare har portable spill til sitt navn; Final Fantasy VII: Crisis Core, Parasite Eve 3, og Final Fantasy Type-0.

Og her er den nye Type-0-traileren:

 

demake

Seksuelt godteri
#4
Blir å suge. Caller det nå.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#6
Hæ, lager de fortsatt nye Final Fantasy-spill? Har null trua, men da blir jeg i det minste ikke skuffet.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#10
På tross av hvor endeløst ræva FFXIII var så klarte jeg å presse noen hyggelige grindetimer ut av det. Ser ut til at FFXV har mye mer å by på. Blir sannsynligvis day one kjøp.

Blir også Type 0 på fredag, god start på gressenkemannhelg.

Summonvideoen var borte, regner med det var denne?
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
#11
Akkurat spilt igjennom FFXV Episode Duscae, og dette gav helt klart mersmak! Brukte vel rundt 4 timer totalt, da jeg sosa rundt og sjekket ut the sights.

Landet er basert på en blanding av hillbilly 50-talls Americana og den vanlige FF-nonsensen vi elsker, og det er så utrolig mye bedre enn greiene vi har fått presentert i FFX (!) og XIII. Jeg foretrekker alltid en god miks av den virkelige verden og fantasy, istedenfor pur middelalder og magi. Så dette treffer meg mitt i gjertet, på samme måte som FF 6,7 og 8.

Ble også ekstremt positivt overrasket over hvor tight alt føles. Battlesystemet er akkurat passe komplekst, og jeg kan se at dette utvikles enda mer når det kommer ut. Det var overraskende gøy å spille, fysikken kjører PhysX, og de har klart å implementere det på en måte som gjør at mye ser veldig bra ut; kapper og juggel/kjeder som svinger realistisk når figurene løper, og fiender faller på realistisk vis når man knekker dem. De har også fikset på selve kontrollen, og nå føles det faktisk som om animasjonene følger protagonisten i riktig retning, og ligner mer på følelsen av å styre en figur i Uncharted/GTAV, istedenfor de jalla kontroll/animasjonene som har vært i samtlige 3-dimensjonale FF hittils. Alle treff i kamp trigger en passende animasjon på fienden, så dette er omtrent en modig ny verden i japansk spill-sammenheng.

Stemningen er veldig Final Fantasy, uten å gå full Nippon retard. Musikken er absolutt godkjent, inkludert default battle theme. Fargebruken er mucho godkjent, og designet er veldig gjennomført. Det føles rett og slett ut som en egen verden, men basert i vår egen.

Istedenfor Save Crystals har man nå forskjellige campingplasser man kan sette opp telt ved (inkludert harry camping stoler som gjengen sitter i). Tiden går kontinuerlig når man er ute og gruser fiender, og når det er natt bør man finne seg en campingplass i nærheten og spise egg og bacon eller noe annet digg. Ignus, den smarte i gjengen (posh brit-akksent, selvsagt) lager forskjellige måltider som booster forskjellige egenskaper som gjelder dagen derpå, og all leveling foregår også i campen. Deilig japansk heismusikk spilles når gjengen sitter og spiser i campen. Gleder meg stort til å spille igjennom dette! :D

Og Ramuh-far eier alle. Day one. Takk for meeeeeeg.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Bare konsollfjas enn så lenge, tydeligvis. Regner med det kommer en komplett krise port til PC om fire år.

Og, vel, Final Fantasy XV: Episode Duscae? Ja, Duscae høre mye før øra faller av, som jæ' sa te'n. Jada så neida.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Spillet ser artig ut, men jeg gleder meg mer til Xenoblade Chronicles. Om ikke annet får det pluss fordi partyet utelukkende består av menn. Sånt får såklart noen Waluigier til å butthurte over 9000.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
dette spillet irriterer noen folk på internett jeg aldri har møtt 10/10
 
#19
Traileren der var meh. Likevel er eg interessert basert på tidligere greier!

Det eg derimot likte var fokuset på det nære, familien og kjærligheten faren viser til barnet. Slikt digger kona, og dette kan dermed bli spelet vi endelig speler sammen for første gang på lenge!
 

Lodin

Der Waaaah
#20
På et intervju under Gamescom com det fram at man ikke bare har bilen, men og etterhvert får eget luftskip man kan styre. Forøvrig er det Avalanche som mekker kontroll og sånn til begge deler og siden de er mest kjent for Just Causene er nok det i ok hender.