Final Fantasy XV er en ting som skjer enten du vil eller ei

Maraj

Ålø- og energiminister
#41
Blir nok å erfare selv hvor dårlig det er. Til jernpris.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#42
#45
Spilte en liten time nå og... jeg gleder meg til å spille mer i morgen! Det virker merkelig og unikt og dyrt og ganske "WHAT IS THIS GAME". Jeg har pimpa bilen min, opplevd anime-grynting, gjort noen små oppdrag og venta 10 sekunder på at spillet skulle loade en tre sekunders lang cut-scene av at (sykt bra rendra) ristet brød ble servert til meg og kompisene mine. Trudde det ville ta timesvis med setup av plot og tutorialing før selve spillet startet, men de hiver deg ganske rett ut i det, så der var første fordom sprengt i fillebiter.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#47
Ja demoen var sykt ræv og jeg har bare hatet på det, men nå må jeg nesten spille det :$
 
#48
Ifølge Eurogamer er demoen(e) veldig lite representative. Blir å kjøpe dette og bli lei etter maks ti timer, som med alle andre spill :qq:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#50
Er femten timer inn, så her er no'n bro tips for de som skal starte:
  • Skru på Wait Mode i options. Du kan spille det i Active men kamper med mange fiender er et clusterfuck og du aner ikke hvor skaden kommer fra, og targetinga di endrer seg hele tida fordi du instinktivt vil bevege deg rundt som om det var Devil May Cry. Når du er høy nok level til å kverke det meste kan du sikkert skru den av, men spillet virker designet rundt Wait. Du kan f.eks ikke angripe en spesifikk del av et monster i Active.
  • Sett kameradistanse til "Far" for å få bedre overblikk i kamper.
  • Skru på Stamina-måleren så du ser når du blir sliten. Av en eller annen grunn er den skrudd av som standard. Et veldig nyttig triks å kunne er at når måleren din er nesten tom kan du trykke sprinteknappen en gang til, så fylles den til max. Magiiii~
  • Det er ingen grunn til å ikke bare bruke kompisene dine sine Techs når det er mulig.
  • Når blokk!!! kommer opp på skjermen, bare hold nede knappen.
  • Jeg har ikke prøv det, men siden magi nå er Area of Effect så er det sikkert ikke lurt å gi magi til gutta dine.
  • Nodes du burde kjøpe tidlig er alle de som gir deg ekstra AP for å gjøre ting, samt de som gir deg og gutta en ekstra accessory-slot.
  • Stamina-boost finner du i Recovery-nexusen. Det brukes bla. til å henge fra en Warp Point under kamp.
  • Det pinball-spillet er veldig lett, eneste du må vite er at målet ditt er å samle skattekister, og du gjør dette ved å få slot machine-bonusen. Du kan få den fire ganger per brett (du bytter brett etter hver boss) og den lades opp ved å treffer bumpere. Når du avslutter får du en ting basert på hvor mange skattekister du samlet. Jeg gikk lei på 54 og da jeg avslutta fikk jeg en Gold Bangle som boosta HP betraktelig.
  • Du har butikk i bilen og du kan kjøpe en bærbar MP3-spiller her for å høre på klassiske FF-tunes utenfor bilen.
  • Du kan warpe til bilen via R3-kartmenyen
  • Det står kanskje i beskrivelsen til random crap at det ikke er brukendes til annet enn å selge, men det er i flere tilfeller løgn og fanteri. Du kan pule deg selv ved å selge f.eks metal scrap som brukes til å oppgradere sverdet ditt.
  • Cid har ikke en quest marker men bare prat med han masse ganger når han sitter i solstolen for å få quests for å oppgradere våpen.

Og her er en masse ting som plager meg med spillet.
  • Det er TRE kartmenyer. Den vanlige på R3, en på Quest-menyen som du må trykke touchpad->Quest for å komme til, og en separat på touchpad-knappen når du kjører bil.
  • Det er ingen snarvei fra R3-kartet til Quests eller omvendt.
  • På bilkartet kan du ikke markere ting, da må du gå ut av bilen først.
  • Når du finner ingredienser må du manøvrere deg rundt for å plukke opp en og en, men når du finner mineraler trykker du X én gang for å plukke opp den første, og så en gang til for å plukke opp de to neste. What?
  • Du kan kun ha én Hunt-quest aktiv om gangen, og hver restaurant har iallfall tre. Du må selv holde rede på hvilke spisested som har hvilke hunts. Jeg foreslår å bruke en notatbok.
  • Verden er veldig stor og det er veldig mye løping! Fuck Dino, han som sitter på kaia på Galdin Quay. Det tar sikkert to in-game timer å løpe til han for å levere en quest.
  • Hvis du kjører bil på natta og et overlevlet monster dukker opp må du stoppe og slåss. Hvis du må stikke fra fienden og han befinner seg i området med bilen din må du rømme et sted og campe, og få bilen taua til deg neste dag.
  • Du kan ikke skippe cutscenes.
  • Noen ganger kan du skippe dialoglinjer men noen ganger ikke.
  • Hvorfor er det musikk på menyen og på kartene! D:<
  • Gjentakende replikker. Spesielt Prompto sin Piercer-tech tærer i lengden.
  • Bilkjøring fungerer på to måter: Du kan enten få Ignis til å kjøre deg, og da gjør du ikke annet enn å vente og se på landskapet. Eller du kan kjøre selv. Da må du holde nede R2 og ellers ikke gjøre noe annet enn å vente og se på landskapet. Du kan bruke Fast Travel for å warpe til parkeringsplasser men da går du glipp av AP du får for å kjøre bil.
  • På bilkartet kan du ikke velge destinasjonen din med markøren, du må velge den fra en liste. Men du kan bruke markøren for å sjekke hva navnet på stedet du skal til heter! Du kan selvfølgelig velge Map Destination-menyvalget og velge et punkt, men da får du ikke Fast Travel-mulighet.
  • Quests som går ut på å dra til et område og finne en ting i dette vage området. Denne typen oppdrag var kreft i Dragon Age Inquisition og de er nesten like ille her.
  • Hvis Noctis kan teleportere overalt, hvorfor bruker han ikke det til å komme seg over disse fjellene som er i veien konstant!
  • Det var en CG-cutscene på slutten av kapittel 1 som så ut som løsrevne scener fra Kingsglaive-filmen.
  • Jeg har vært i et par dungeons og av en eller annen grunn insiterer Noctis på å snike seg gjennom. Så jeg måtte bruke sprinting hele tida.
  • Jeg er i kapittel tre og jeg klarer ikke komme meg gjennom en eneste random battle uten at et dusin Imperials kommer flyvende inn for å bli med i kampen.

Men jeg koser meg med spillet selv om det i forhold til nyere open world-spill kan føles litt regressivt. Her er no pics som Prompto og jeg har tatt:







 
#51
9,246 GB day one patch :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#53
Klarte ikke å dy meg, sorry.
Det var en CG-cutscene på slutten av kapittel 1 som så ut som løsrevne scener fra Kingsglaive-filmen.
Ganske sikker på at jeg leste at det er løsrevne scener fra Kingsglaive, fordi Squenix innså at historien ikke hang på greip hvis man ikke hadde sett den før man satte seg ned med spillet. Men men.
 

demake

Seksuelt godteri
#55
Klarte ikke å dy meg, sorry.

Ganske sikker på at jeg leste at det er løsrevne scener fra Kingsglaive, fordi Squenix innså at historien ikke hang på greip hvis man ikke hadde sett den før man satte seg ned med spillet. Men men.
Men henger den på greip OM man har sett kingsglaive? All erfaring med FF franchisen taler i mot det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#56
Det er vel strengt talt "bare" de tre 13-spilla og den FFSju-filmen som er helt ubrukelig skrevet. Kan hende det gjelder dette også, men etter 20 timer vet jeg ikke så mye mer om storyen enn at byen Noctis kom fra ble angrepet av TEH EMPIER og kong Regis slåss tappert, da jeg bare har sidequestet, jaktet monster, fisket og levlet opp. Skal ta neste storyquest straks, siden jeg er 15 levels over hva som er anbefalt.

Kingsglaive kjøpte jeg til 69 kroner på black friday-salg, henter den på posten og spaner i morgen antar jeg.
 

demake

Seksuelt godteri
#57
Det er vel strengt talt "bare" de tre 13-spilla og den FFSju-filmen som er helt ubrukelig skrevet.


Så...la meg bare trekke et eksempel opp av hatten...er FF8 en velskrevet og koherent historie?
 

demake

Seksuelt godteri
#59
Nei. Alt er dritt. Så sånn er det.