Final Fantasy XV er en ting som skjer enten du vil eller ei

Lodin

Der Waaaah
#81
Så Kingsglaive nå og den var akkurat som spillet overaskende fet. Den forklarer som forventa veldig mye av hva som egentlig foregår før alt går til helvete, men henger faen ikke på greip alene. Fek.s teleporterer Glaive'erne på akkurat samme måte som Noctis, men det betyr ingenting om du ikke allerede har sett ham teleportere. Samme med åssen King Regis kan mane fram våpen fra løse lufta.
Mitt råd er å vente med å se filmen til man får tak i andre kongevåpenet. Først da blir handlingen logisk og forklarende for spillet.
Sånn ellers har filmen noen av de mest batshit animu action-scenene jeg noensinne har sett. Særlig slutten er rimlig: :psyduck:
Jo også dukker Ultros opp. Han eier som alltid og jeg woota høyt.
 

Lodin

Der Waaaah
#82
EEEEEEEEEEEeeeeee... Min Choco heter Pelle.


I mer nyttige nyheter er første DLC annonsert. Klærne til Noc + no annet koster spenn, men festivalen er gratis. Fra mandag av kan alle feire chocoboer og det varer hele to uker til ende. Tydlig at de har stært dette fra Hitman sine Elusive Targets.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#84


Patch 1.05 kommer ut rundt denne tida. Den øker level capen til 120, utvider antall foto du kan ha til 200, og du kan nå bruke mp3-spilleren mens du rir chocobo. Pluss 60 fps for Playstation Pro.

edit: lol, de la også til musikk fra Nier og Nier Automata til mp3-spilleren.
 
Sist redigert:
#85
Tok en pause fra spillet fordi jeg har Pro og gleda meg til 60fps. Testa nå og det var mildt sagt skuffende greier. Det er langt fra å kjøre i 60, heller et sted mellom 30 og 60 med stor variasjon så frame pacinga suger hardt. Det som er verre er at de istedenfor å legge til et alternativ har de fjerna det gamle alternativet som kjørte i så og si perfekt 30 (som føles bedre enn alle mellomting) og... vel, det suger :sukk: Slikt tar lufta ut av ballongen og gjør det veldig lite fristende å plukke opp tråden igjen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#86
Nyeste patchen til FFXV har lagt til et Afrojack Greatsword. Hva er spesielt med Afrojack-sverdet? Det gjør ekstra skade mot store fiender, og … det spiller dubstep.


Det er en belønning i en Active Timed Quest som starter den 27.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#89
Har plukka opp spillet igjen, og det har jaggu blitt patcha en del siden sist jeg spilte det.

Her er det jeg har oppdaget:

- Du kan nå plukke opp så mange hunts du bare vil, istedenfor å bare kunne ha én aktiv om gangen. Hadde spart meg mange timer i å løpe fram og tilbake for å levere/hente nye hunts. Jeg hadde alle restaurantene skrevet ned i ei notisbok så jeg skulle holde rede på hva jeg hadde tatt og hadde tilgjengelig. Men du må fortsatt være riktig Hunter Level for å kunne motta en.
- Du kan modde Regalia til en offroader og kjøre den rundt utenfor veiene! Effektivt! Regalia Type-D kan selvsagt hoppe og.
- De har fiksa dungeonene sånn at Noctis kan gå og løpe, istedenfor at standarden er snike/jogge.
- Level cap er økt til 120.
- Fotorullen til Prompto er oppgradert fra 150 til 200.
- Du kan bruke MP3-spilleren til Noctis også når du rir på chocobos.
- Magitek Exosuits som gjør deg udødelig i … jeg vet ikke, 30 minutter? Føles helt latterlig OP, jeg drepte en level 120 superboss uten å ta skade. De bruker 20 timer (ikke in-game) på å lade seg opp når de er tom for juice. Veldig merkelig ting å ha i spillet, men det er vel en lifeline for de som bare vil komme seg gjennom en kamp.
- En bestiary er lagt til inni menyen.
- En ny quest med en slangedame som heter Melusine du kan plukke opp i Meldacio HQ, og et tilhørende trophy.
- En ny mekanikk hvor Noctis kan warp-strike en fiende i Vulnerable-status for å gjøre massiv skade sammen med gutta. Jeg antar noen i dev-teamet oppdaget at alle i partyet unntatt Noctis hadde et deathblow-angrep. Det er lagt til en trophy for å gjøre dette ti ganger.
- Chapter select når du har klart spillet.
- Timed Quests hvor du kan konkurrere med andre spillere for å drepe monstre og vinne Quest Points som kan byttes inn i utstyr, EXP eller AP.
- Nye cutscenes lagt til kapittel 12.
- En sekvens hvor du får spille med Ignis og Gladio for å se hva de drev med mens Noctis (og spilleren) hadde det jævlig i kapittel 13. Har ikke testa. Skal hive meg på denne og Episode Gladio og Prompto (Episode Ignis er ute 13. desember) når jeg har drept Adamantoise.

Square-Enix sier de planlegger tre nye episoder med sidehistorier i 2018, og de skal visstnok også legge til muligheten for å bytte figurer i hovedspillet!
 

Lodin

Der Waaaah
#90
Ikke glem at når Episode Ignis slippes så kommer det gratis oppdatering som lar en spille som de andre tre gutta når som helst.
Må si det er imponerende hvor mye dritt de har endra og lagt til etter som månedene har gått. Blir nok å plukke opp på no Steam salg en vakker dag.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#91
>Level cap er økt til 120.

Dette er faktisk ikke greit.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#93
FF7 hadde en level cap på 99

E: 8 hadde vel 100, mens 9 hadde 99 igjen. Husker ikke hva 10, 12 eller 13 hadde, orka ikke å styre så mye med det der.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#95
Alle vet at høyeste level i et FF-spill skal være 99. Man kødder ikke med sånt ass!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
De som har laget Final Fantasy og bestemmer hvordan det skal være er ikke enige med deg, da.
 

Lodin

Der Waaaah
#97
Oprinnelig skulle benchmarken til PC bare slippes for folk som har forhåndsbestilt, men SE tok til vettet så nå kan også du teste. Her i gården kjørte det strålende i 1080P med standard instillinger og jeg scora 7365. Ikke at det sier så mye da. Så jævla mye bedre ut enn på PS4 ihvertfall.
Blir vel å coppe på no sommersalg eller no da, men gudene veit når jeg vil spille gjennom på nytt.