Football Manager vs Champ Man

Vil det bli SIgames og Sega eller Eidos og Beautiful Studios?

  • Championship Manager (Eidos/Beautiful Studios)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Football Manager (SIgames/SEGA)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen av de, CM suger!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Fotball er for pyser..

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Ja, 1. oktober er datoen. Da kommer det nyeste Championship Manager spillet ut. Det er derimot ikke dette det setter seg forhåpninger til, men heller SIgames og Segas samarbeids om Football Manager 2005.

Det kommer 10. Desember..
En stund til, med andre ord. For min del kommer jeg nok ikke til å kjøpe det nye CM, men heller vente til jeg ser kritikken det får, og så vurdere om jeg skal gå til anskaffelse av det. Football Manager derimot, det skal inn!
Så er jo spørsmålet, hvorfor det? For å være helt ærlig, har jeg vel ikke fulgt med helt når det gjelder Champ Man, og når jeg forleden dag fikk vite at det foregår i 3D, ble jeg overrasket. Men når det gjelder FM, har jeg skyhøye forhåpninger. Layouten i spillet ser helt fantastisk ut, og de mange bildene som er blitt vist viser detaljer som er blitt kraftig forbedret. Også skal det sies at jeg begynner å bli lei gamle CM..

I slutten av September kommer det jo også en demo av spillet med det offisielle bladet. Jeg kommer nok til å stikke ned til by'n med en kamerat for å kjøpe dette, og jeg må si at jeg er ganske spent. Jeg kan ikke uttrykke meg for hvor spent jeg faktisk er med tanke på dette spillet, det er absolutt på toppen på min ønskeliste for tiden, kanskje bare med Resi 4 over seg.

Men så er det det, overser jeg cm? Spillet virker som om det har gått i retning Total Club Manager og LMA Manager, i tilegg virker det som om Eidos slipper det ut tidlig KUN for å få et forsprang på FM.

Men hva synes dere? Er det noen som sitter og venter på cm?
Og hvilke forhåpninger har dere til ett eller begge av spillene?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#2
Vel det var jo SIgames som lagde de gammle CM spillene og de var jo gode! Så jeg ser vel heller mere frem til FM, en CM denne gangen :p
Siden SIgames kan sakene sine, og vet hva dem holder på med. Mens de som jobber med CM for Eidos, som muligens er nye på dette her, eller så er det kanske selve Eidos som lager spillet selv. Det vet jeg ikke enda hehe. Men jeg tror uansett att SIgames har mere erfaring inne det, en det de som lager CM har. Eller noe i den duren.
 
#4
Jeg stemte FM 2005.. Har lastet ned demo nå og synes det virker bra!!

Mulig jeg også må teste CM, men førstevalget er FM.. Svikter ikke de!!
 
#5
En hver CM entustiast kjøper nok FM. Husk at FM blir fortsettelsen på de gode gamle CM spillene som SIgames har lagd, mens CM bare blir et helt nytt spill lagd av "Beautiful" Studios ( :confused: ).
Mitt råd er å kjøpe FM slik at dere støtter gode gamle SIgames og laster ned CM så kan Eidos og "Beautiful" Studios bare ha det så godt

:zorro: