Forummafia 2: The Thing

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hæ? For det første, det er jo ikke meninga at du skal avsløre deg, da saboterer du jo faktisk spillet. For det andre, pistol?

For det tredje, du oppfører deg veldig snålt. Jeg tror du prøver å forvirre meg med alt dette. Jeg tror du er en ting.

(Altså, å love å ikke si noe om du blir tinga er fucking gay og det er ikke sånn spillet funker, serp deg - Tingene skal jo jobbe sammen for å vinne, de friske skal jobbe sammen. Blir man tinga bytter man side. Det du gjør ender opp med å bli et ekkelt dobbeltspill(dette er i klammer fordi det ikke har noe med spillet å gjøre))

Hehe, jeg skjønner hva dere mener. Det var usaklig av meg å love noe slikt, men for ordens skyld følger jeg selvfølgelig reglene i spillet og hadde jeg blitt en ting kunne jeg utnyttet det at folk tror jeg ikke er en ting. Jeg har ingen planer om å sabotere spillet i den ene eller den andre retningen. Så den eneste funksjonen en slik lovnad har er å gjøre tingene usikre på meg, og vurdere noen andre.
Når det er sagt, så ser jeg ikke problemet med å bruke litt list i komme seg foran feltet. Når alle kan lyve om hvem de er så kan man også lyve om ambisjonene sine.
Angående pistolen så kan jeg klare opp i det. Jeg foreslo for Thinaran at jeg kunne printe ut en èngangspistol og gi til noen så de kunne velge selv om de ville bruke den eller ikke. For å ikke ødelegge spillet med at alle fikk skyts, ville jeg forsvart det med at det tar fire dager å printe en slik en, noe som er flere dager enn hva spillet har igjen.

(jeg ser den, men det er nettopp det som er litt ødeleggende i min bok. Spillet går ut på å overbevise (firske) og manipulere (ting), å love å bryte spillereglene for å så ikke gjøre det for å overbevise/manipulere andre uavhengig av hvilken side man er på, er på kanten synes jeg, men nok om det)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Klarer ikke telle, hvor mange friske er vi igjen nå?

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
skal vi se. Vi begynte som 20 mann.
19 mann. 1 ting.

To ting har daua.

Så med mindre noen har blitt skutt eller blitt beskyttet av ENGL-skjoldet så er det slik.

Kl 15:30
Jeg snubler inn i skipets promperom og kollapser i en stol. Jeg legger merke til at ingen enser meg der jeg sitter. Jeg anstrenger meg for å se meg rundt og stemningen er til å ta og føle på (Med hansker vel og merke, du vil ikke røre denne gjengen). Jeg kjenner at pusten sakte men sikkert forsvinner fra meg, og at ingen kan eller vil hjelpe meg. At ingen vil hjelpe meg er kanskje å gå litt langt, men etter nattens hendelser har jeg mistet troen på besetningen og ser frem til å forsvinne fra alt. For å forstå hva jeg snakker om la oss gå litt tilbake i tid.

Kl 23:05 kvelden før
Jeg er nok en gang oppgitt over demokratiet på skuta. Mens anklagene hagler rundt oss alle faller argumentene bort og flere må fysisk holdes fra hverandre. Det sies at når man går tom for ord tyr man til nevene, og det er med tungt hjerte jeg står og ser gamle vannskap oppløses på et sekund når den ene knyttneven må knebles etter den andre. Jeg drar oppmerksomheten mot meg når jeg klarer å påstå at hvis noen av de jævla tingene infiserer meg så skal jeg klare å si ifra på et vis. Plutselig har besetningen et felles mål. «Hvordan i helvete skal du klare det når Dr.Demake og Sofie ikke klarte det» hører jeg noen rope. Alle stirrer på meg. «Err... jeg tror jeg har funnet en måte, men den eneste måten å sørge for at den virker innebærer å ikke fortelle noen av dere om den så de infiserte ikke spolerer planen.»
Besetningen fortsetter å stirre på meg, noen med nysgjerrighet i blikket, andre med forakt. Jeg unnskylder meg fra krangelen ved å påpeke at jeg har noe vedlikehold som ligger på etterskudd.

04:50 i dag tidlig
Jeg ligger halvveis inne i en vegg i en kronglete stilling og banner. De som designet denne skuta har ikke tenkt på vedlikehold, det er helt sikkert. I det jeg lener meg bakover for å få tak umbracosettet ser jeg bunnen av to bein stå ved siden av mine. «Fortell meg om denne planen din om å vite når du blir infisert takk» hører jeg en grøtete stemme hviske. Jeg klarer ikke å plassere stemmen, og kjenner kroppen spenne seg i det jeg hører den distinkte lyden av en VGLT-rifle lade seg opp. «Hvordan i helvete har du fått den ombord!» bryter jeg ut. Svaret er et spark i siden som slår luften ut av meg. « La oss bare si det slik at selskapet har større mål enn du aner med denne ekspedisjonen» hører jeg stemmen si, tydeligvis fornøyd over uvitenheten min.»Urk.. Vel du kan bare drite i å lære noe fra meg, jeg tar med meg hemmeligheten deres til graven » Det blir stille noen sekunder før en hes latter fyller rommet.» Hah, vel det passer meg bra!» Jeg innser for sent hva som er i ferd med å skje, og i det jeg kaster meg ut blir jeg blendet av laseren som treffer meg i magen.

15:20 i dag
Jeg våkner med ubeskrivelige smerter. Jeg ser ned på meg selv og blir overrasket over synet. I ørska før jeg besvimte har jeg klart å stanse blødningen med isolasjonsprayen jeg alltid bærer med meg i tilfelle hull i skroget. Jeg skjønner at jeg bare har utsatt det uungåelige, men jeg føler en viss ro over at jeg fikk være menneske til slutten. Jeg stabler meg på beina og setter kurs mot promperommet. Jeg regner med at jeg er den siste gjerningsmannen forventer å se, og kanskje, bare kanskje, kan jeg redde besetningen med å peke ut morderen.

15:4o i dg

Jg mister bevisthtn nå o je klarr ikk å se no. Hvor lang td har gåt? Je hørr noe snake til mg! Jg brukr sist pusth til å fortl hvm d kn vær. «jg tor dt vr k meh»

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Siden han er sen å skrive, og dere trenger dataen for å stemme, så må jeg avsløre at det var CockMcBalls som var den andre som ble skutt. Dere sjekker lugaren hans, og det her er det bare å ta flammekasteren fatt.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Så noen har skutt ganon, som var frisk, og noen (samme nei?!?) drepte Cock som var en ting.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Dobbelposter jeg:

Ok må bare få det ut mens jeg har det på tunga: Cock ble scannet for en liten stund siden og ble deretter infisert. Hvor kategorisk tror vi det er?

Ellers har jeg nå bladd igjennom alle sidene flere ganger, først var jeg overbevist om at Eivind var den originale tingen da han ikke på lang tid har stemt på noen som har vært ting, eller vice versa (og tidligere ville ha oppmerksomheten vekk fra Sofie, uten at jeg husker hvordan han var rundt demake). Er så mye usikkerhet det er lett å bortforklare men for noen døgn siden var han veldig konstruktiv med hvordan tenke for å få drept tingene. Som nevnt da gjør det jeg stoler på han, samtidig som det er det jeg ville gjort som ting for å så en viss tankemåte. Dette fikk meg også deretter til å se på Agradula (som også ble scannet tidlig?) da han også styrte oppmerksomhet lignende som Eivind og de to lenge har vært på bølgelengde men her er jeg mye mer usikker.

Jeg orker ikke ta en runde til nå men tror jeg må ta et par runder til hvor jeg peker meg ut noen som "analyseres", om noen konsekvent aldri har stemt eller nominert demake/Sofie/etterhvert Cock og kontinuerlig stemmer på og nominerer de vi nå vet er friske (som tingen vet er frisk og vil vi skal kaste bort scan på) er det grunn til mistanke spør du meg.

Ellers skulle jeg gjerne hatt klarhet i Sjutten, som visstnok er på skipet fortsatt men har gått i dvale og ikke vil være aktiv/infisere/bli infisert/kommentere/drepe eller noe.

Tipper Sjutten er den originale tingen for så å dra på ferie, genialt!

Edit: Ganon bekreftet frisk som betyr alt han har sagt kan vi ta for god fisk (om ikke nøyaktig, ihvertfall ærlig) og ikke minst vice versa med Cock!

Edit igjen: Jeg får ikke en dritt ut av postene til cock, sist han skrev var på side 29 hvor han stemte for å scanne buggz (som ting vil gjøre) men siden før der stemte han for å scanne Sofie så sjansen for at han ikke ble infisert før etter det er der (om han ikke stemte nettopp for ikke bli mistenkt og/eller lignende).

Tenker bare høyt!

Shinra85

Spillegals effort emo
Føffaen, skikkelig LureCock

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Oppsumerer jeg:

20 på skipet.
4 døde.
3 ting og 1 menneske blant de fire døde.
9 mennesker igjen
7 ting

Så maks to døgn igjen altså, mulig ett om noen blir skutt i løpet av neste natt.

Thenormalgeek: Ikke det at jeg nødvendigvis er uenig, men hvorfor det?