Inn døren, med rødflekkete klær og sotete hender kommer grønnsakshandleren Neocon. Han forteller om noe forferdelig som skjedde i går kveld:
"Jeg sto på bakrommet i grønnsaksbutikken og gjorde klar tomatene til oppstabling ute da dørbjella ringte, og en kunde kom inn i butikken. Det var demake som trengte en ekstra stor aubergin og en dunk med kokosolje. Da han hadde betalt, forlot han butikken og jeg gikk tilbake til bakrommet for å fortsette tomatjobben. Plutselig hører jeg et smell fra disken, og jeg detter rett på tomatene som knuser og etterlater et fint rødt lag med saus. Etter å ha summet meg teller jeg to armer, to bein og et hode på riktig sted, og ser at disken er dekket med et sotlag, og røyk i butikken. Noen er ute etter meg, men det skal mer til enn en fislete kinaputt for å ta knekken på meg! Forresten, har noen sett Javi, hun kom ikke hjem i går med klesvasken min, så jeg har ikke noen andre klær enn disse med tomatflekker"
Han tenker seg om litt før han sier
"Jeg vet ikke hvem som kan stå bak dette, jeg håper sheriffen kan bidra med etterforskningen"
--
Dette er forresten landsbyen. Javi er Marge, Sofie er dama med brunt hår, og drauden har fått et fint skjegg.