Forza eller Gran turismo

Tror jeg holder meg til stikka jeg..

Opprinnelig skrevet av Dai'shan@27.02.2005, 19.12
Tror jeg holder meg til stikka jeg..
182579​
Er helt enig der. Har ikke råd til slik luksus rett og slett.

Noen som har sett på de klippene jeg linket til da? Det er rett og slett noe av det mest sinnsyke jeg noen gang har sett. Tenk å få prøvd seg en runde med den stolen der!

Ja, det var vel det jeg siktet til. Hadde sikkert vært artig å prøve ... men bevegelsene så litt overdrevne ut. En ekte racer-bil krenger ikke så voldsomt.

Stikke :tommelopp:.

Opprinnelig skrevet av Lodin@27.02.2005, 19.53
Dem har jo et sånt proft sete med stativ nede på Spaceworld. Skulle bare ha 3000 for det.  :ehm...:
182603​
Altså, skal jeg først sette meg i et sete med ratt og pedaler forran meg så tar jeg liksågodt Corollaen min og kjører en tur i skauen.

Det som er veldig flott med skauen er at det ikke finnes fartsgrense skilt, så sånn teknisk sett så kan man kjøre så fort man vil :p (Hæhæ. 0 IQ)

Bare man ikke møter på bonden som eier skogen da... :svette:

Edit: Man kjører på grusvei ja.

Opprinnelig skrevet av arnis@27.02.2005, 13.57
Det du IKKE får er mer detaljert grafikk. Og fra de bildene så er det helt klart at Forza er mer detaljert. "Sjekke den nye tven min til 100-tusen kr da. Halo 2 har fått nye lyseffekter. ser ut som doom 3 nå. DRITFETT". herregud.. spar meg.

Gidder ikke lese 19 sider med yankee fanboying. På disse forumene er det bare dritprat. Ikke tro alt du leser.
182371​
Vel, du har tydeligvis aldri sett forskjellen på god vs dårlig tv før i spill, det har du jo bekreftet nå. Det blir mye klarer ja, derfor vil du også lettere se bedre detaljene. Det blir faktisk som å sammenligne VHS og DVD, men du mener vel det ikke er store forskjellen der heller du.

Du kunne i det minste PRØVD å finne de skikkelige bildene fra GT4. Skal se om jeg gidder å finne frem for deg.

Edit: Her er noen bilder tatt fra en skikkelig tv.

Bilde 1
Bilde 2
Bilde 3

Forza er det spillet jeg vil gå for. Det har enkelt og greit det jeg ønsker i et bilspill pluss at jeg elsker Gotham.

Her er det noen "nye" bilder av Forza. Grunnen til at sier nye i hermetegn er at bildene er tatt fra den gamle beta versjonen. På bildene får dere blant annet se hvordan stylingen på bilene foregår.

Synes dette var et bra bilde. Sjekk himmelen!

Mmm. F40 på burgerring. Ligner veldig iallfall.. Ja, det må være det.

F40'en er jeg ikke i tvil om, jeg tenker mest på banen..

Grafikken ser mye bedre ut i Gran Turismo 4, og den har blitt langt bedre en hva den er i GT3. Men underholdingsverdien i Forza og Gran Turismo 4 kan jeg ikke si noe om. Jeg vil aldri kunne få Forza siden jeg ikke har Xbox, men jeg skal nok få prøvd den når den kommer. GT4 har jeg alt, og kan si den er mye bedre en GT3.

Opprinnelig skrevet av levelmaster@07.03.2005, 13.45
Grafikken ser mye bedre ut i Gran Turismo 4.
186230​
Jeg er uenig, og vil heller påstå at det er ganske jevnt på den fronten. Personlig mener jeg at Forza er hakket mer detaljert. I Forza kan man også skade bilene, noe "the real driving simulator" ikke har. I Forza forsvinner heller ikke gummimerker på veien, og i Forza blir malingen av bilen værende på autovernet, om du får siden inn et. Sjekk ut head-to-head bildene jeg linket til tidligere i tråden, og du vil se at GT4 er langt ifra "mye bedre" en FM. Faktisk er Forza hakket mer detaljert, og det er selv i en sammenligning av et ferdig produkt kontra en 9 måneder gammel demo.
Men jeg skal ikke gnåle om dette lengre. Smaken er som baken.

Det ultimate svaret på hvem som er best får vi når anmeldelsene av Forza kommer ;)

Edit: Nye bilder samt en 55 mb stor video-preview her!

Skal ned og kjøpe meg GT4 på jobben nå straks. Får spillet for 400, en god deal synes nå jeg ^_^
Gleder meg til å teste det, da GT3 ga meg utrolig mange timer med spilleglede.

Har kjøpt meg GT4 og så langt er jeg relativt fornøyd. Banedesignet på Forza ser rimelig heslig ut synes jeg, samt at GT4 har mange flere biler, bedre oppgraderingsmuligheter og MYE mer dybde. Men selvsagt er det fremdeles uvisst hvilket som blir det beste.