Forza eller Gran turismo

Opprinnelig skrevet av plan_9@19.03.2005, 17.26
Har kjøpt meg GT4 og så langt er jeg relativt fornøyd. Banedesignet på Forza ser rimelig heslig ut synes jeg, samt at GT4 har mange flere biler, bedre oppgraderingsmuligheter og MYE mer dybde. Men selvsagt er det fremdeles uvisst hvilket som blir det beste.
192916​

Er du seriøs nå eller?

Ja banedesignet er "heslig". virkeligheten er bare sååå elendig når det er snakk om simulatorer. helt riktig....

Kvalitet > kvantitet. Tror vel ikke jeg trenger å forklare det tegnet for deg?

Bedre oppgraderingsmuligheter? Mer dybde? Du fabler bare piss jo gutt. Ingen som vet hvordan forzas dybde er. men hmm hint: XBOX LIVE. Det sier seg selv at Forza får større replayvalue. jaja. Forsett med fanboying. excuse moi.

Opprinnelig skrevet av plan_9+19.03.2005, 18.26-->
Banedesignet på Forza ser rimelig heslig ut synes jeg
192916​
[/b]
Jepp, *virkeligheten* er ganske heslig. Det har vi jo sett på flere av GT4 vs Forza screenshot trådene i diverse forum.. :ehm...:

Opprinnelig skrevet av plan_9@19.03.2005, 18.26
samt at GT4 har mange flere biler,
192916​
Vel, det er ikke flere biltyper, det er flere modeller av samme bil. Så sånn sett, ja.

Opprinnelig skrevet av plan_9@19.03.2005, 18.26
oppgraderingsmuligheter

192916​
Hvis du mener oppgraderingsmuligheter av biler, så nei. Det finnes flere leverandører og deler i Forza som man kan kjøpe en i GT4, og Hvis du mener selve spillet, så nei.

<!--QuoteBegin-plan_9
@19.03.2005, 18.26
MYE mer dybde
192916​
Hvordan da?

Dybde som i antall moduser og rent ekstrastæsj. Og banedesignet ER heslig. Selvfølgelig er det basert på virkelige baner, men det er grenser for hvilken platt digitalisering man skal bruke. I motsetning til banene i GT4 hvor hver minste veidump er tatt hensyn til. Og omgivelsene (områdene man ikke kan kjøre på, men som omringer banene og ser pene ut) er også mye kjedeligere enn hva de er i GT4. Inntrykket mitt er kun basert på demoen som det her prates så varmt om. Ergo kan jeg lett innrømme at dette blir et bedre spill når det kommer ut, det vil kun tiden vise.

Og Arni: Spar meg for slike nedlatende kallenavn som "gutt", det fremmer ikke poenget ditt og får deg kun til å se dum ut. Klarer virkelig ingen her å tenke seg at spillet kanskje ikke er så sabla bra som dere tror? Det er tross alt ikke kommet enda. Måte på hvor subjektive og hårsåre enkelte er.

Vel, jeg synes vel bare Forza får litt vel ekstra pepper på grunn av at det har kommet ut av ingenting, det ikke er en oppfølger, og hittil bare har vist seg via en knøttliten demo. Jeg har nemlig stor tro på at dette blir enda et stopp nærmere virkeligheten, altså en komplett "simulator", som GT4 forøvrig ikke er/prøver å være. :)

Brunosten, kan jeg kalle deg Brunosten? :flau:

Husker du den lille praten om GT4 vi hadde. Der jeg var så spent på GT4? Vel nå har jeg kjøpt GT4 og jeg må si at jeg er mye mer skuffet over GT4 enn det jeg var over Forza demoen. Det er jo nesten ikke noe nytt bare enda flere timer med lisenskjøring.

Hvis noen er inetessert i GT4 så er det til salgs i kjøp/salg/bytte forumet.

Jeg bøyer meg i støvet. Forza hadde en MYE mer realistisk kjøreopplevelse og dette er bare demoe jeg snakker om.

FY FAEN SOM JEG GLEDER MEG!!!!!!!!

Hvis du er ute etter et annet realistisk bilspill (PC) så kan jeg på det varmeste anbefale GTR sammen med en litt tørr rødvin fra sydspania. Det er riktignok ikke noe bilbygginh, men kjøreopplevelsen er så fullkommen som man kan overhode få, hvis du er så heldig å ha et ratt vel å merke. Absolutt verdt en titt. :tommelopp:

http://www.gamershell.com/download_7245.shtml

Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@19.03.2005, 18.42

Husker du den lille praten om GT4 vi hadde. Der jeg var så spent på GT4? Vel nå har jeg kjøpt GT4 og jeg må si at jeg er mye mer skuffet over GT4 enn det jeg var over Forza demoen. Det er jo nesten ikke noe nytt bare enda flere timer med lisenskjøring.

Hvis noen er inetessert i GT4 så er det til salgs i kjøp/salg/bytte forumet.

Jeg bøyer meg i støvet. Forza hadde en MYE mer realistisk kjøreopplevelse og dette er bare demoe jeg snakker om.

FY FAEN SOM JEG GLEDER MEG!!!!!!!!

Hvis du er ute etter et annet realistisk bilspill (PC) så kan jeg på det varmeste anbefale GTR sammen med en litt tørr rødvin fra sydspania. Det er riktignok ikke noe bilbygginh, men kjøreopplevelsen er så fullkommen som man kan overhode få, hvis du er så heldig å ha et ratt vel å merke. Absolutt verdt en titt. :tommelopp:

http://www.gamershell.com/download_7245.shtml
192960​
Ja GTR virker rått. Har testa det på pcen. Men har dessverre bare tastaturet mitt til å styre med, og da gidder jeg ikke bruke tid på spillet.

Det er bra du har "sett lyset" da sulky;)

YAY! :trollmann:. Den legendariske Arnis er tilbake!

TILBAKE!

:trollmann:

Tilbake fra hvor?

Inaktiv-land.

og igjen. :trollmann:

Bra du gjorde oss oppmerksom på det.. <_<

Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@19.03.2005, 19.42
Det er jo nesten ikke noe nytt bare enda flere timer med lisenskjøring.
Så fint at du har prøvd spillet mer enn ti minutter da... <_<
192960​
Jaha. Det kan jeg forsåvidt skjønne, for jeg kan tenke meg at kontrollen i Forza er først og fremst beregnet på den vanlige Xbox kontrollen, mens kontrollen i Gran Turismo 4 har lagt størst vekt på å kjøre med ratt. Etter å ha prøvd begge, synes jeg det var langt bedre å spille med joypad i Forza enn det var i Gran Turismo. Jeg får ikke sjekket hvor god kontrollen er med ratt i Forza, men jeg kan hvertfall konkludere med at følelsen når du bruker ratt i GT er milevis foran følelsen når du bruker vanlig joypad i Forza. Så hittil foretrekker jeg GT.

Det jeg håper på er at jeg på en eller annen måte skal få brukt Logitech DFP'en min i Forza, kanskje med en USB adapter eller noe. Da får jeg virkelig sammenlignet.

Du kan bruke det rattet med adapter ja. Men du mister alt av forceeffekter.
Det er mulig at GT4 blir bedre med ratt i og med at Xbox ikke støtter forcefeedback fra hardwaresiden. Men rattet på www.fanatec.com virker svært lovende. team 4rza har jobbet med produsenten for å tweake det til å passe best mulig med forza.

Men siden ingen her har muligheten til å prøve det før forza kommer, blir alt bare meningsløse spekulasjoner.

Og de fleste som kjøper gt4 og forza kommer nok til å spille med gamepad uansett.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon+20.03.2005, 11.21-->
<!--QuoteBegin-SulkyIce Dude
@19.03.2005, 19.42
Det er jo nesten ikke noe nytt bare enda flere timer med lisenskjøring.
Så fint at du har prøvd spillet mer enn ti minutter da... <_<
192960​
Jaha. Det kan jeg forsåvidt skjønne, for jeg kan tenke meg at kontrollen i Forza er først og fremst beregnet på den vanlige Xbox kontrollen, mens kontrollen i Gran Turismo 4 har lagt størst vekt på å kjøre med ratt. Etter å ha prøvd begge, synes jeg det var langt bedre å spille med joypad i Forza enn det var i Gran Turismo. Jeg får ikke sjekket hvor god kontrollen er med ratt i Forza, men jeg kan hvertfall konkludere med at følelsen når du bruker ratt i GT er milevis foran følelsen når du bruker vanlig joypad i Forza. Så hittil foretrekker jeg GT.

Det jeg håper på er at jeg på en eller annen måte skal få brukt Logitech DFP'en min i Forza, kanskje med en USB adapter eller noe. Da får jeg virkelig sammenlignet.
193172​
[/b]

Hvorfor spydig? Jeg har faktisk tatt alle lisensene bortsett fra special. GT4 er ikke dårlig, men det prøver å si er at jeg tror Forza blir bedre enn det GT4 er i dag med tanke på at jeg kun har testet en demo.

Jeg har faktisk testet begge deler med ratt, hvis ikke ville det jo ikke vært en fair fight :tommelopp:

Hehe, ok. Mente ikke å være spydig, men bare måten du angrep GT4 på fikk deg til å høres ut som en fanboy.

Hvilket ratt brukte du til Forza? Er det mulig å bruke PS2 ratt på Xbox via en USB adapter?

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@20.03.2005, 12.58
Hehe, ok. Mente ikke å være spydig, men bare måten du angrep GT4 på fikk deg til å høres ut som en fanboy.

Hvilket ratt brukte du til Forza? Er det mulig å bruke PS2 ratt på Xbox via en USB adapter?
193198​

Jeh har hørt om noe som heter magic gate og tror det er løsningen hvis du skal bruke PS2 til Xbox.

Jeg brukte logitech sitt ratt til xbox.

Hrmf... Magic Gate er bare for å bruke vanlige kontrollere. Ratt til PS2 er som kjent USB, derfor vil ikke Magic Gate funke.

Men men, hvorfor skal de absolutt lage rattene slik at man må ha et ratt for hver eneste maskin? Synes det er litt unødvendig, Logitech kunne godt laget et universalt ratt. Om jeg måtte betale litt mer hadde ikke gjort noe, jeg slipper hvertfall å montere og demontere hver gang jeg skal format.