Four swords spillene

Hei, noen som har spillt four swords spillene og har lyst til å fortelle litt om hva de går ut på?
Er en del ting jeg lurer på som F. eks:

Går det ann å spille de alene?
A link to the past/four swords, er det to spill eller er det a link to the past bare med en liten vri?
Og er de noe bra?

Har lenge tenkt på å skaffe de, spessielt det til gc men har vært litt skeptisk siden jeg liker best å spille alene.
zelda er ikke noe multiplayerspill synes jeg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
GBA-Four Swords er et helt nytt spill, adskilt fra A Link to the Past (selv om enkelte ting man låser opp i hvert av spillene påvirker det andre). Det går ut på at man samarbeider med opptil tre andre om å bekjempe fiender, løse oppgaver og sånt, samtidig som man konkurrerer om å samle flest mynter. Den som har flest mynter på slutten av hvert brett får medalj, og det gjelder å samle mange medaljer for å få økt helterankingen sin, samt å få låst opp den hemmelige gåte-questen i Link to the Past. GBA-Four Swords er ganske kort, men stor moro hvis alle som er med er omtrent jevngode.

GCN-Four Swords er mye mer likt et vanlig Zelda-spill. En artig vri er at hver gang du rusler inn i et hus, en hule eller lignende, vises området på GBA-skjermen din, istedenfor at det tar opp plass på TV-en. GCN-Four Swords er mindre lineært, og dreier seg i større grad omkring forskjellige setpieces; men i bunn og grunn er gameplayet veldig likt GBA-utgaven.

Hvis du har noen å spille med, anbefales begge to sterkt. Det er verdt å merke seg at man ikke kan spille GBA-versjonen alene, og at GCN-versjonen ikke er halvparten så artig engang når man ikke har noen å konkurrere mot.

Har gamecube versjonen, husker jeg synes det var så uffateleg kjedeleg før jeg fekk besøk av 3 venner med game boys og sånne kabler.

Morsomere multi player har jeg sjeldent vert med på.