FPS i konsoll

F

Fanta Boy

Gjest
#1
Alle har HVERT sitt eksklusive FPS spill.
Metroid Prime[GC]
Halo[Xbox]
KillZone[PS2]
Men mitt spørsmål er, funker fps så bra på konsoll? Er det ikke UTROLIG vanskelig og styre med de spakene og sånn??
 
#2
Hvor har konsollene VÆRT hen sa du?

EDIT: Ser du forandra den grusomme gramatiske feilen din, bra det!

Mitt inntrykk er at de eneste FPS spillene som fungerer til konsoll er de som i utganspunktet var beregnet på konsoll. Se f.eks. på Goldeneye og Timesplitters 2, i spillene fungerer konseptet utmerket. Det er når du begynner å porte PC FPS at problemene begynner. Jeg har sjeldent spilt en portet FPS som har vært bedre enn middelmådig.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#3
Jeg synes FPS gjør seg best på PC, av den simple grunn at det er mer presisjon i en god mus enn i et par spaker.
 
#4
Opprinnelig skrevet av Mandark@20.05.2004, 03.22
Jeg synes FPS gjør seg best på PC, av den simple grunn at det er mer presisjon i en god mus enn i et par spaker.
Synst eg og.

Men ein kan faktisk venne seg til å bruke ein kontroll.
 
#5
FPS i konsoll? Hehe. :D

Over til emnet: Synes det fungerer ok, men det er høyere presisjon ved bruk av mus, enn en ordinær kontroll. Så om jeg måtte valgt et spill som var både på konsoll og PC, ville det blitt PC. Dog jeg har ingen problemer med å spille konsoll-eksklusive FPS-spill.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#6
Syns uten tvil at det er best på pc, men det er en vanesak. Spiller du lenge nok på konsoll, så tenker du ikke over det.
Men uansett, fps skal spilles på pc. :)
 
#7
Jeg har ingen problemer med FPS spill på konsoll (for der vet jeg hva jeg går til), men det jeg misliker sterkt er når de av en eller annen grunn bruker FPS kontroll på enkelte seksjoner i konsollspill. For eksempel, når de lagde Mafia til PC så er det greit at de brukte FPS kontroll når du gikk ut av bilen. Det utilgivelige er når de bruker FPS kontroll på seksjoner i et spill som ellers har helt vanlige konsollkontroller. Vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner.

Det er jo ganske irriterende, for meg som ikke liker FPS i det store og hele egentlig, og aller minst på konsoll, å oppleve at de stadig bruker FPS kontroll som en enkel utvei for at de ikke klarer å lage noe annet innovativt og bedre tilpasset system på konsollspill.

Max Payne er i og for seg også et FPS, bare at det foregår i tredje person. Som et slags TPS kanskje. Det har hvertfall et typisk FPS kontroll oppsett. Hadde dette spillet til PS2 brukt noe av den samme kontrollen som for eksempel det originale Syphon Filter til PSone, hadde det funket utmerket på konsoll. Men med kontrolloppsettet det har nå, så ødelegger det mye av flyten i spillet.

Alt i alt misliker jeg egentlig hele FPS oppsettet sterkt på konsoll, det er rett og slett altfor treigt og upresist. Presisjonsskyting bør foregå under rolige omgivelser, ikke hele tiden mens man blir beskutt av 100 andre personer. På PC så oppfatter jeg ikke denne typen kontroll som presisjonskontroll, det går raskere og er mer effektivt med mus og tastatur enn med kontroller. Du får en bedre flyt i spillet.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Mandark@20.05.2004, 04.22
Jeg synes FPS gjør seg best på PC, av den simple grunn at det er mer presisjon i en god mus enn i et par spaker.
Eetter at jeg fikk BFV, fant jeg også ut at det er mye bedre å snipe med mus enn med kontroll.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#9
Spilte demo av jugde dredd til ps2, fps spill altså...Ja, det var veldig sugent!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Ja, så klart, men det er fordi Judge Dredd suger. :p
Som Ronin sa, så er det en vanesak. Jeg spiller nesten aldri FPS-spill på PC, så jeg liker bedre FPS-spill på konsoll.
 
#11
Det er helt klart mye bedre å spille fps spill på PC. Men jeg synes alikevel at styringen i Metroid Pime er veldig god til å være på konsoll. Jeg har også hørt at Halo til Xbox har en bra styring, men dette vet jeg ikke noe om siden jeg kun har spilt Halo til PC.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#12
Hvis man kan bruke Killzone med mus og atastatur, da kjøper jeg mus og tastatur til PS2.
 
#13
Jeg synes det er gøyest å spille FPS spill på konsoll, men det er jo mye lettere på data.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#17
jeg liker FPS best på konsoll. mest fordi de få gangene jeg prøvde meg på PC, så sugde jeg alvorlig med musa. men jeg har lovt å skaffe CS en gang og lære meg å bruke det. men til nå er jeg en jævel på konsoll-FPS... jeg hadde sikkert banka dere alle hvis jeg fikk bruke en brukbar håndkontroller til dataen :p
 
#18
Det er en vanesak. Nå har jeg aldri fått sjansen til å spille Halo på data, men har hørt fra flere at spillet er mye lettere på data enn på xbox siden man har musen som gir mye bedre presisjon enn spakene. På en annen side så har man på konsoll muligheten til å spille multiplayer i stua til en kar, og man trenger ikke bruke et helt rom til det (har LAN i tankene)...

Smak og behag
 
#19
Lag en Topp 5-liste over beste FPS-spill på Gamerankings (med minimum 10 omtaler), og følgende liste dukker opp:

1. Halo: Combat Evolved XBOX Microsoft 92 8.8 95.1% 95.6%
2. GoldenEye 007 N64 Nintendo 26 8.9 94.5% 94.8%
3. Perfect Dark N64 Nintendo 59 8.8 94.5% 94.7%
4. Half-Life PC Sierra Entertainment 27 8.6 94.1% 94.4%
5. Unreal Tournament 2004 PC Atari 40 8.6 92.9% 94.0%

Så, de tre beste FPS-spillene i verden er altså konsollspill?
 
#20
Jeg synes GoldenEye skal høyere enn Halo. Ja, Halo er dritbra, men GoldenEye er Gud. Jeg foretrekker FPS på konsoll, og det er fordi jeg liker flerspill. Da mener jeg ikke online flerspill, men å ha en hyggelig kveld sammen med noen venner hvor en spiller rundt samme TV, kanskje slår hverandre litt når man taper, eller heller brus i hodet på hverandre ( :flau: ). Etter min mening, er dette konsollenes edleste opplevelse. Å sitte i et rom med mange andre på hver sin data, og rope "Back to base, back to base, LOL LOL LOL", er kanskje moro, men det blir aldri det samme.