FreeStyleDash v2.0 status og info angående utgivelse

Denne posten her er litt gammel (3-4 dager gammel) for å se fremgangen i projektet (svn status) se http://www.teamfsd.com/svnlog/
Husk at dette kun kommer til å komme ut til jtag xbox360 og devkit\testkits (det vil også funke hvis det kommer nye hacks som tillater å spille usignerte koder, men noe sånt kommer ikke med det første)

>> From Helldoc's Blog:

You guys keep asking about an eta : we have no ETA and probably wont have. Working on FSD is a hobby for all the team, so we never know much time we can put on it.

Current Status :
* Its pretty hard to give an overall status... Media player is still not in there (JQE is working on this, but still not committed the code)
* Recent games list still need to be totally redone. Some skin work need to be done to have a dynamic number of tabs. We still need to experiment and try to figure out how to get stock dash recently played list. If we cant do easily we'll probably just add a last time played datetime to each game and use this.
* Favorites : Still need to be 100% rewritten.
* Game type switching : Still need to be 100% rewritten
* Copy DVD : Still need to adapt FSD 1.XX code and properly clean. Currently not working.
* File Manager : Working but we want to change the way it behave (should be back to drive list instead of having to use shoulder button to switch drive)
* Nand flasher : working great
* About : Still need some work but will be quick.
* Game List : Games are listed but not sorted. Everything still need to be plugged in (boxart, game description, preview). I think game renaming feature broke in some previous rev, will need to fix it.
* Built-In Indexer : Need to add screenshots and preview movie with proper settings.
* HTTP : Still having some freeze issue and need to tweakt it a bit, otherwise its working great. Need to add priorites to the download queue.
* XeX extraction : Working great.
* Skin Edit Mode : Working great.
* Skin customisation : Working great.
* RSS Reader : Still need some work.
* Internal XML Reader : We're looking to change it to a SAX implementation, still need to be done.
* Autoupdater : First tests are working great but still need some intensive testing.
* Multilanguage : No work has been done on this yet.

Theres still lots of "Surprise" we have to experiment with and see what can be done than may imply changes in previous listed stuff.
Noen fine screenshots:

Film:

alt for masse kopierte hehe

Så lenge xbox360'en er den bråkebøtta den er stiller den seg ubrukelig som mediamaskin i stua uansett for min del. PS3 går greit til film etc, men når det skal spilles rooolig musikk må eg frem med mp3-spilleren.

Men seriøst, ser ikkje poenget i å modde 360'en på denne måten, så man kan kopiere 3 årsutgivelser med NHL-spel og ellers fylle disken med masse crap, samtidig som man mister LIVE? Etter fleire år med piratkopiering av crap på Xbox må eg sei det føles bedre å faktisk betale for spela, er lett å få tak i det billig uansett. Færre og meir nøye utvalgte spel betyr større speleglede.

Altså så lenge du spiller tingene fra harddisk og ikke fra dvdromen så bråker ikke xbox360en så mye...

Hva er det som er så galt å hacke xbox360en slik at den er helt åpen ???
Og nei du mister ikke live.. du bare øker faren for å bli bannet kraftig ...
I tillegg til det så tror jeg folk ikke blir så veldig opptatt av live når pinggrensa blir fjernet.. tror nok xlink har en ganske lys fremtid forand seg ;)

Jeg liker å ha:
Alle xbox360 spillene
Alle dlc pakkene
Alle arcade spillene
Kunne bestemme selv hvor stor harddisk jeg skal bruke
Og få muligheten til å bruke hjemmelagde programmer og emulatore...
Åpner muligheten til å spille hacka spill
I tillegg til dette støtter xbox360en alle sonene , og den kan spille de fleste xbox1 spill =D sånt som Shenmue 2 =D

Firmware hacken til dvdromen til xbox360en var jo bare teit.. er jo ikke noe gøy med en hack som bare tillater å spille 1:1 kopier av spill.

Men men om du liker en uhacket spillemaskin så er det jo bra for deg...

Poenget mitt er berre at det blir fort samlemani foran speleglede når man åpner for piratkopiering. Eg ser poenget ditt, og har sjølv min originale xbox med modchip, men det er mest for emulatorer og xbox media center, som eg forøvrig erstattet med PS3.

Det med homebrew er jo greit nok, men det er ytterst sjelden dei faktisk er bra! Uansett korleis man argumenterer, vrir og vender på det ender hovedpoenget opp i; Vil laste ned spel fra piratebay. ;)

CyberK

Finner ikke på noe.
Poenget mitt er berre at det blir fort samlemani foran speleglede når man åpner for piratkopiering. Eg ser poenget ditt, og har sjølv min originale xbox med modchip, men det er mest for emulatorer og xbox media center, som eg forøvrig erstattet med PS3.

Det med homebrew er jo greit nok, men det er ytterst sjelden dei faktisk er bra! Uansett korleis man argumenterer, vrir og vender på det ender hovedpoenget opp i; Vil laste ned spel fra piratebay. ;)
Sitert for sannhet, jeg har ikke så mye å tilføye annet enn at jeg er helt enig. Dessuten er ikke god samvittighet en så verst følelse, har jeg funnet ut.

Jeg vet ikke hva du definerer som bra. Men de aller fleste homebrew som blir lagd gjør akkurat det skaperen hadde tenkt det skulle gjøre.. Og vil ikke det si i seg selv at det programmet er opptimalt ?

Men men hvis du skal begynne å klage over at man modder xbox360er bare for å spille piratkopier blir det litt teit.. Selvsakt bruker vi en spillemaskin til å spille kopier .. se feks på andre ting, Hva bruker vi en mp3 spiller til? Hva bruker vi et mediasenter til ? Hva bruker vi emulatore til ?

Selv om vi kanskje allerede har spillene som vi bruker på en emulator, så støtter emulatoren som oftest bare ferdiglagde roms. Mp3 spillere støtter bare mp3 og noen få andre formater.. selvsakt kan man jo kjøpe mp3er i seg selv.. Men de fleste kjøper jo en cd i stede eller laster ned sangene selv.. Og ja det er mange som kjøper filmer på dvd\bluray også for å spille det på mediasentre sitt .. men det er også mange som laster ned kopier ..

Har jeg noen gang sakt jeg ikke bruker en spillemaskin til å spille kopierte spill ?
Det jeg mente når jeg sa jeg mislikte den dvdromshacken var fordi at den bare åpner for å spille rene kopier av spill..
Altså man kan ikke forandre noe som er signert i spille,man kan ikke laste ned dlc pakker\arcade spill fra live (uten om på live da), man må bruke de samme størelsene på harddiskene som M$ selger,og man kan ikke spille noen homebrew...

Noe som blir ganske kjedelig og får xbox-scene til å blekne fordi alle blir bare overfokusert på å spille 1:1 kopier ..

Når du sier at det for blir samlemani forand spilleglede, så synes jeg det er en litt merkelig utalse..
For det første så vil en stor spill samling føre til at personen får tilgang på mange spill han ellers aldri ville hatt tilgang på.. Og hvis man har en haug med spill, hva sitter man å spiller da? De dårlige spillene ? eller alle de bra ?

Jeg tror at man vil få økt spilleglede av å ha tilgang på fler spill, fordi man kan finne de spillene enn selv liker, uten å bli påvirket av reklame og anmeldelser...

Det som FAKTISK ødelegger spillegleden er alle de tåplige achicments som ikke har noen sammenheng med historien i spille.. Det eneste spille jeg har sett som har nogenlunde greie achivments er oblivion.. Men selv der fører det til at man fokuserer litt for mye på dem..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare for å spørre: Tar du snart hintet om hvor interessant det er med "nyheter" om 360-hacks komplett med skrotete bilder fra en pre-alpha Nintendo 64-emulator eller en stygg custom frontend som ser ut som NXE bare herpa?

Bare for å legge debatten dau så har jeg vært prizewinning piratkopierer i tjue år, men tok til slutt et lite oppgjør og innså at uansett hvor mye jeg prøvde å rettferdiggjøre det, så kokte det hele ned til at jeg bare digga å få tak i gratis ting som egentlig koster penger. Stæla, stæla merr eller ikke stæla er egentlig de tre synene det går an å ha på saken. Hvis du oppriktig prøver deg på å engang hinte om at homobrew er årsaken til at du modder kassa di, da ass. Sier bare da ass.

:eek:nethumbup:

Nindendo DS-bruken min er sånn passe balansert no sjølv om eg bruker *host* "homebrewkort" *host* på den. Men der kommer portabilitet inn som argument. Deilig å sleppe å drasse med seg ørten kassetter. Skjønt, eg trenger kun Spirit Tracks og Tetris om dagen uansett..

Og til trådstarter, eg er fullstendig enig i at det jtag er BEDRE enn streit pirathack av DVD-rom, men resultatet er fortsatt ytterst få ORDENTLIG bra heimemekk og ein haug med emulatorer av maskiner som har egne emulatorer av maskiner som har egne emulatorer av NES. Heilt seriøst.. Kva er poenget med dette? Kvifor finne opp hjulet gang på gang på gang?

Skjønt, Knytt DS og Cave Story på PSP.. <3

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Altså, jeg er i samme skoene som yeti og sagosen, og sikkert mange andre også, og jeg kan jo si at de spillene jeg synes er bra støtter jeg når jeg har penger til det. Samtidig kan jeg også si at de gangene jeg har hatt mulighete til å kjøre såkalt homebrew har jeg aldri gjort det.

og sånn om homebrewet som gjør akkurat det utvikleren ville at det skulle gjøre, betyr ikke at det automatisk er bra, nei.

:eek:nethumbup:

Nindendo DS-bruken min er sånn passe balansert no sjølv om eg bruker *host* "homebrewkort" *host* på den. Men der kommer portabilitet inn som argument. Deilig å sleppe å drasse med seg ørten kassetter. Skjønt, eg trenger kun Spirit Tracks og Tetris om dagen uansett..

Og til trådstarter, eg er fullstendig enig i at det jtag er BEDRE enn streit pirathack av DVD-rom, men resultatet er fortsatt ytterst få ORDENTLIG bra heimemekk og ein haug med emulatorer av maskiner som har egne emulatorer av maskiner som har egne emulatorer av NES. Heilt seriøst.. Kva er poenget med dette? Kvifor finne opp hjulet gang på gang på gang?

Skjønt, Knytt DS og Cave Story på PSP.. <3
Svarer du ikke egentlig indirekte på ditt eget spørsmål?
Det mest praktiske med å ha en console som emulerer de fleste andre er jo at du spiller å ha alle de andre tilkoblet til tven, du får samlet alt på et sted og som oftest har man en ganske komplett samling av spillene til de consolene som blir emulert. I tillegg til de helt funamentale grunnene til å ha emulatore åpner det også for å spille spillene emulert i en høyere oppløsning(feks 720p\1080p). Og hvis du er intrisert i "juksing" så inkluderer de fleste emulatore mulighet til å save når man vil i spillet og muligheten til "Cheat Code".

Og å argumentere med at det ikke er vits i å finne opp hjulet gang på gang og forbedre det er vel også en heller tåplig påstand.. Hvordan hadde det gått med oss da ? hadde vi bromma rundt på kjerrer med dampmotore og trehjul ?

CyberK

Finner ikke på noe.
Og å argumentere med at det ikke er vits i å finne opp hjulet gang på gang og forbedre det er vel også en heller tåplig påstand.. Hvordan hadde det gått med oss da ? hadde vi bromma rundt på kjerrer med dampmotore og trehjul ?
Nei, for noen hadde oppfunnet gummidekk og bensinmotor. De er nye oppfinnelser som tilfører noe nytt og bedre, og fungerer på en annen måte enn forgjengerne. Skal man ha den ultimate emuleringsmaskinen så bruker man 4500 spenn på å bygge en stillegående stuepc og bruker den. Om noen år kan du sikkert emulere 360 på den også. Du selger jtag-360er, du er ikke akkurat den mest objektive kilden til informasjon og meninger om dette her.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Og var det ikke slik at han spurte om hjelp, og når han så fant ut av det tilbød seg og hjelpe folk for en hundrings? Ikke nok at han er teit, han er gjerrig også.

Det CyberK sa. Å styre og stelle med emulatorer til Xbox360 er bak mål. Prisene du kjører på jtag-bokser er kanskje markedspris, men igjen, for DEN prisen kjøper man berre mac mini og har stuemaskin deluxe, stillegående på ein måte som denne Xbox360'en aldri kan leve opp til.

Så, igjen, kva er vitsen. Det koker, som sagt, ned til piratkopiering og muligheten til å ha alle spel i verden på ein harddisk. Med unntak av Xbox Media Center, som er heilt fantastisk, kan du nevne ei knippe homebrew som ikkje allerede er produsert som kommersielt program / spel i det minste i tilsvarende form? Du har jo XNA Creators Club på 360, kva er galt med det? Eg spør fordi eg ikkje kan så mykje om det, for å være ærlig. :)

Når det gjelder emulatorer så må eg innrømme at eg nesten liker bedre original blocky grafikk fremfor oppskalering etc. Retro ftw!

Og XxErrorxX, er har ingen problemer med postene dine, eg synes det berre blir for teit å forsvare hacking av konsoller som annet enn bedre tilrettelegging av piratering. Om det er eit ord.
Er forresten ikkje heilt enig i at achievements er ødeleggende for speling, er vel som med piratkopiering; Man bør fokusere på det som er moro å få. Er som å sei at speedrun er ødeleggende.

Ehm, synes fortsatt markedsprisen er litt syk. De har store lagre med halvgamle 360'er på bruktbutikker som kan flashes, og en disk koster nada.

ITT: STJÆLE.

demake

Seksuelt godteri
ITT: NEGRE