Jeg er enig med _Larzen_, VR er fremtiden.
Jeg tror, eller håper, at man i fremtiden vil kunne spille spill ved at man 'går inn i' dem, nesten på samme måte som de kobler seg inn i The Matrix. Første gangen jeg tenkte på dette var da jeg spilte et spill som heter Nightlong: Union City Conspiracy, et pek-og-klikk spill fra Team 17. I dette spillet var det et slags internett der man kunne gå inn på nettet virtuelt ved at man koblet seg på på en slags platform, og deretter forlot den virkelige verden, bokstavelig talt. Man kan si at det fantes to verdener, og begge kunne oppleves med sine egne øyne og følelser, og ikke bare gjennom en skjerm.
Jeg vet at dette er fra et spill, men jeg tror at fremtiden vil bringe mange teknologiske nyvinninger og at vi en dag vil kunne oppleve dette i virkeligheten.
Hvor kult ville det ikke vært om DU virkelig var hovedpersonen i spillet, og ikke bare styrte hovedpersonen?
DU ville gått rundt med en AK og spraye headshots i CS, og føle rekylen i skulderen.
DU ville ha hoppet rundt fra plattform til plattform i Jak and Daxter.
DU ville ha kjørt Formel 1-bil i Gran Turismo, og føle G-kreftene i svingene.
DU ville ha sett din motstander i øynene i Tekken, før du gir ham et rundspark i solar plexus.
Dette vil gi helt nye spillopplevelser, og garantert mange nye søksmål fra Jack Thompson.
Men dette ville ikke bare bli sett på som spill, men som opplevelsesmaskiner. Alt det man ikke kan gjøre i virkeligheten, kan oppleves likevel.
Har du noen gang drømt om å bli jagerpilot? Idrettsstjerne? Gå rundt på gata, hijacke biler og bare være badass?
Utviklingshemmede som er lam fra livet og ned ville fått opplevelser de aldri ville fått i virkeligheten.
Nå begynner dette å høres ut som en reklame, men mulighetene er der. Det gjelder bare å realisere dem.
Og jeg kan garantere at den første som finner opp en slik maskin, kommer til å bli ufattelig rik.